Gå til innhold

Jeg er sååå lekker i dag *ironisk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har øyekatarr på begge øynene. Føkk. Gjenklistret og full av gørr.

Øyesalven - hva heter den, og er den med eller uten resept pr 2008?

*grrr*

Skrevet

Fucitalmic :)

Den er reseptbelagt, men jeg tror de fleste fastleger lar deg ringe og bestille en resept på den som du kan plukke opp litt seinere på dagen. Sånn gjorde ihvertfall jeg det sist med Datra. En skikkelig øyekatarr er liksom ikke så lett å feildiagnostisere, selv for mammaer. ;)

God bedring. :)

Skrevet

Den er reseptbelagt, men jeg tror de fleste fastleger lar deg ringe og bestille en resept på den som du kan plukke opp litt seinere på dagen. Sånn gjorde ihvertfall jeg det sist med Datra. En skikkelig øyekatarr er liksom ikke så lett å feildiagnostisere, selv for mammaer. ;)

Thanx. Gørrete hilsen sureLotte.

Skrevet

*Trøsteklem* God bedring, det er ikke noe godt. ( Er usikker ang øyedråper jeg.)

Skrevet

''En skikkelig øyekatarr er liksom ikke så lett å feildiagnostisere, selv for mammaer. ;)''

Nei, og en lege jeg var til med sønnen for noen år siden sa at han syntes det var tull å ha resept på dette produktet! :-) Han ga meg en ekstra resept for eventuelt fremtidig bruk uten å måtte gå innom lege først.

Skrevet

*Trøsteklem* God bedring, det er ikke noe godt. ( Er usikker ang øyedråper jeg.)

Takk. Har sendt mld til legesenteret nå, så det må da bli bedre bare jeg får en sånn øyesalve...

Skrevet

''En skikkelig øyekatarr er liksom ikke så lett å feildiagnostisere, selv for mammaer. ;)''

Nei, og en lege jeg var til med sønnen for noen år siden sa at han syntes det var tull å ha resept på dette produktet! :-) Han ga meg en ekstra resept for eventuelt fremtidig bruk uten å måtte gå innom lege først.

Det fikk jeg også en gang for et par år siden. Resept for 3 sånne tuber.

Hadde virkelig håpet at dette var uten resept i 2008...

Skrevet

''Han ga meg en ekstra resept for eventuelt fremtidig bruk uten å måtte gå innom lege først.''

Men ettersom resepter bare gjelder et år får dere skynde dere å få neste katarr! ;) Evt. kjøpe en salve før fristen i håp om at den har en viss holdbarhet.

Skrevet

''Han ga meg en ekstra resept for eventuelt fremtidig bruk uten å måtte gå innom lege først.''

Men ettersom resepter bare gjelder et år får dere skynde dere å få neste katarr! ;) Evt. kjøpe en salve før fristen i håp om at den har en viss holdbarhet.

Ja, det er så lenge siden at jeg husker ikke om det ble en ny øyekatarr innen ett år eller om jeg bare kjøpte en nye tube lell, men jeg er sikker på at det var en av delene:-)

Skrevet

Høres lekkert ut, hehe.

Mmmmm, må til konsulatsjon til og med. Jeg er heldig i dag, jeg er jo så glad i å sitter på venteværelser... *hulker av selvmedlidenhet*

Dette er ikke dagen for å se velpleid og i orden ut. *snufs*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221032681' post='3954382]

Mmmmm, må til konsulatsjon til og med. Jeg er heldig i dag, jeg er jo så glad i å sitter på venteværelser... *hulker av selvmedlidenhet*

Får håpe du blir frisk fort, da:-)

Jeg hadde en grundig runde med øyekatarr for 8 år siden der jeg først reagerte på salven, slik at jeg istedenfor å bli bedre ble helt ildrød på øyet og tårene rant hele dagen... Dette var attpåtil under påskeferien og sola skinte dage lang over hvit snø og jeg var så lyssky at det gjorde vondt å være ute...;-)

Først den tredje type salven funket, men det tok jammen meg over 2 uker før jeg var helt frisk og kunne bruke linser igjen:-(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221032681' post='3954382]

Nåja, du overlever nok og blir den samme sexy jenta igjen:-)

Skrevet

''Men ettersom resepter bare gjelder et år får dere skynde dere å få neste katarr! ;) Evt. kjøpe en salve før fristen i håp om at den har en viss holdbarhet.

''

Nettopp derfor kjøper man en ny tube rett før resepten går ut, og legger tuben i kjøleskapet mens man drar 3-4 Ave Mariaer om at

1) Holdbarheten skal være lang

og

2) Avkommet skal slippe unna flere øyekatarrer, og Mor skal slippe å bli smitta en gang til.

;)

Skrevet

Nåja, du overlever nok og blir den samme sexy jenta igjen:-)

* I wish*

Nå er laaangt unna både jente og sexy.

Sur og stygg kjerring er mer betegnende. :(

Skrevet

Datra fikk en skikkelig øyekatarr en helligdag i påska eller hva det var, og jeg måtte på Oslo Legevakt. Der fylte jeg bare ut et skjema med symptomene, og så slapp vi unna konsultasjon hos legen etter at ei sjukepleier bare hadde fastslått at jeg hadde kryssa av for de rette symptomene. Så fikk vi resepten i hånda og kunne dra hjem etter under en time. ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221030333' post='3954317]

Det fikk jeg også en gang for et par år siden. Resept for 3 sånne tuber.

Hadde virkelig håpet at dette var uten resept i 2008...

Tror dessverre jeg har sletta det nærbildet av øyet mitt jeg tok en morra med mobilkameraet. ;) Du skulle sett det, det er noe av det mest grønnjævlige jeg noen gang har sett i et speil. ;)

Sendte det til kjæresten, han svarte bare "Men lille venn, det var da fryktelig tidlig på dagen å ha drukket så mye rødvin!" ;)

Skrevet

Datra fikk en skikkelig øyekatarr en helligdag i påska eller hva det var, og jeg måtte på Oslo Legevakt. Der fylte jeg bare ut et skjema med symptomene, og så slapp vi unna konsultasjon hos legen etter at ei sjukepleier bare hadde fastslått at jeg hadde kryssa av for de rette symptomene. Så fikk vi resepten i hånda og kunne dra hjem etter under en time. ;)

Bra! :-)

Det blir kanskje reseptfritt etterhvert?? Slik det jo gikk med Canesten (uten sammenlignign forøvrig, bortsett fra hvor lett det er å diagnostisere seg selv*S*)

Skrevet

''Men ettersom resepter bare gjelder et år får dere skynde dere å få neste katarr! ;) Evt. kjøpe en salve før fristen i håp om at den har en viss holdbarhet.

''

Nettopp derfor kjøper man en ny tube rett før resepten går ut, og legger tuben i kjøleskapet mens man drar 3-4 Ave Mariaer om at

1) Holdbarheten skal være lang

og

2) Avkommet skal slippe unna flere øyekatarrer, og Mor skal slippe å bli smitta en gang til.

;)

Mine har ikke hatt øyekatarr siden de var rundt halvannet år *banker i bordet*

Skrevet

Hvis du er interessert kan jeg sende over noen kviser som plutselig skulle blomstre opp i ansiktet mitt. Du skal få de helt gratis........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...