Gå til innhold

Polentur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har sett/hørt om gode ideer til bra inntjening før en slik klassetur? (10kl)

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

22

• laban

12

• morsan

10

• guttas

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vaffelsalg (på skolen)

Kakelotteri (nærbutikken)

Reklameutdeling (aftenposten)

-og kanskje noen foreldre har en jobb der elevene kan få betalt for å legge i konvolutter el?

Lykke til!

Skrevet

Vaffelsalg (på skolen)

Kakelotteri (nærbutikken)

Reklameutdeling (aftenposten)

-og kanskje noen foreldre har en jobb der elevene kan få betalt for å legge i konvolutter el?

Lykke til!

''Reklameutdeling (aftenposten)''

Takk for tips! :) Vi har ikke undersøkt den muligheten enda. De to førstnevnte er i bruk. Sistnevnte skal jeg forhøre meg om.

Skrevet

Innsamling av flaskepant!!! Og de kan godt begynne hos meg! :-)

(Jeg vet at det finnes skolekorps etc som gjør slikt andre steder - jeg vet ikke hvor lukrativt det er, men det hadde vært utrolig deilig å støtte en god sak samtidig som jeg blir kvitt panten...)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg vil hellere betale pengene, i stedet for å bruke mange, mange timer på inntjening, for det blir foreldrene, som må bruke krefter og tid. Da er det enklere å betale seg fra hele dugnadsjobben.

I klassen til sønnen, ble det opprettet en sparekonto fra 8. klasse, sik de som ville kunne dele opp beløpet over flere år.

Hilsen

Hilsen

Skrevet

Jeg vil hellere betale pengene, i stedet for å bruke mange, mange timer på inntjening, for det blir foreldrene, som må bruke krefter og tid. Da er det enklere å betale seg fra hele dugnadsjobben.

I klassen til sønnen, ble det opprettet en sparekonto fra 8. klasse, sik de som ville kunne dele opp beløpet over flere år.

Hilsen

Hilsen

Så elevene skulle overhode ikke bidra til sin egen tur??

Skrevet

Innsamling av flaskepant!!! Og de kan godt begynne hos meg! :-)

(Jeg vet at det finnes skolekorps etc som gjør slikt andre steder - jeg vet ikke hvor lukrativt det er, men det hadde vært utrolig deilig å støtte en god sak samtidig som jeg blir kvitt panten...)

Å!

Søte ungdommer på døren som ber om flaskepant til klassetur ville gjort meg happy!

Skrevet

Å!

Søte ungdommer på døren som ber om flaskepant til klassetur ville gjort meg happy!

Ikke sant? :-)

Gjest mandolina
Skrevet

Så elevene skulle overhode ikke bidra til sin egen tur??

Det ble jo opp til foreldrene å avgjøre, de kunne jo jobbe på hjemmeplan og spare av egne lommepenger.

På dugnadsjobbing er det jo allikevel foreldrene som bidrar med det meste.

Ellers kan jeg nevne at loppemarked, var innbringende for noen klasser, men ikke for alle.

Hilsen

Skrevet

Hilsen

Hilsen

Det er ikke lov til å gjøre det sånn lenger. I så fall må sparekontoen være felles, slik at noen kan slippe å betale hvis de ikke vil. Det som foregår i skoletiden, må enten være gratis eller dugnadsfinansiert. Det er stilltiende enighet om at man kan ha en egenandel på opptil kr. 1500, men man kan ikke purre eller klage dersom noen ikke betaler denne.

Gjest mandolina
Skrevet

Å!

Og foreldrene sittende i bilen og kjøre ungdommene fra dør til dør. Hvem gjør da mest jobb?

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Det er ikke lov til å gjøre det sånn lenger. I så fall må sparekontoen være felles, slik at noen kan slippe å betale hvis de ikke vil. Det som foregår i skoletiden, må enten være gratis eller dugnadsfinansiert. Det er stilltiende enighet om at man kan ha en egenandel på opptil kr. 1500, men man kan ikke purre eller klage dersom noen ikke betaler denne.

Det er anderledes med Polentur, for det er foreldrene som selv arrangerer denne.

Det foregår ikke i skolens regi, for det har de ikke råd til.

Hilsen

Skrevet

Dekkskifte-service (få tillatelse til å stå et eller annet sted, folk kjører bilen og vinterdekkene dit og får dem lagt på)

Matvarekjedene har vareopptellinger mye oftere enn før, mange har 4 ganger i året. Det er en grei jobb - ikke spesielt godt betalt, men det er innendørs og man får noen ganger mat og en brus. Man må være over 18. Hør med de kjedebutikkene som er representert i lokalmiljøet.

Skrevet

Det er anderledes med Polentur, for det er foreldrene som selv arrangerer denne.

Det foregår ikke i skolens regi, for det har de ikke råd til.

Hilsen

Hvis de reiser i skoletiden, altså ikke i f.eks. høstferien, gjelder reglene allikevel. Men jeg vet at mange omgår dem på forskjellig vis.

Skrevet

Og foreldrene sittende i bilen og kjøre ungdommene fra dør til dør. Hvem gjør da mest jobb?

Hilsen

Ihvertfall ikke meg som bare skal levere ørten flasker!! Hurra!!!! :-D

Skrevet

Dekkskifte-service (få tillatelse til å stå et eller annet sted, folk kjører bilen og vinterdekkene dit og får dem lagt på)

Matvarekjedene har vareopptellinger mye oftere enn før, mange har 4 ganger i året. Det er en grei jobb - ikke spesielt godt betalt, men det er innendørs og man får noen ganger mat og en brus. Man må være over 18. Hør med de kjedebutikkene som er representert i lokalmiljøet.

''Man må være over 18''

Neppe så mange av dem i 10. klasse;-)

Skrevet

Hilsen

Si meg, har du servicebarn?

Kunne ikke falle meg inn å kjøre dem rundt!!!

Men mener da virkelig at 10klassinger må lære at ting koster og at de må bidra.

Skrevet

Flaskeinnsamling!

Kopier opp lapper om at dere vil komme rundt og samle inn panteflasker en viss dag, og til hvilket formål, så sykler barna rundt og legger lapper i postkassen. Så stiller noen av foreldrene opp med bil og kjører barna rundt i hvert sitt område. Foreldrene sitter i bilen mens barna ringer på og tar i mot evt. flaskepant og legger i bilen. Når bilen er full drar man til super'n og panter.

Voilà! ;)

Skrevet

''Man må være over 18''

Neppe så mange av dem i 10. klasse;-)

Det var derfor jeg skrev det. Altså er dette en foreldredugnad, som så mange andre.

Det geniale regelverket gjør at man f.eks. må ta fri fra jobben for å gjøre elendig betalt dugnadsarbeid. Noe av det MÅ gjøres på dagtid.

Håper det er endret før minsten skal på skoletur...

Gjest mandolina
Skrevet

Si meg, har du servicebarn?

Kunne ikke falle meg inn å kjøre dem rundt!!!

Men mener da virkelig at 10klassinger må lære at ting koster og at de må bidra.

Ja, jeg har et barn, som får full service. Skal bare stå opp, vaske og kle på seg, sette seg til ferdig dekket bord og blir kjørt til skolen.

H*n skal gå hjem, og da får h*n ferdiglaget middag, men må rydde bort etter middagen, og ellers gjøre lekser.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...