Gå til innhold

Polentur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flaskeinnsamling!

Kopier opp lapper om at dere vil komme rundt og samle inn panteflasker en viss dag, og til hvilket formål, så sykler barna rundt og legger lapper i postkassen. Så stiller noen av foreldrene opp med bil og kjører barna rundt i hvert sitt område. Foreldrene sitter i bilen mens barna ringer på og tar i mot evt. flaskepant og legger i bilen. Når bilen er full drar man til super'n og panter.

Voilà! ;)

Eller elevene tar flaskeposer på sykkelen selv!

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

22

• laban

12

• morsan

10

• guttas

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var derfor jeg skrev det. Altså er dette en foreldredugnad, som så mange andre.

Det geniale regelverket gjør at man f.eks. må ta fri fra jobben for å gjøre elendig betalt dugnadsarbeid. Noe av det MÅ gjøres på dagtid.

Håper det er endret før minsten skal på skoletur...

Da ville jeg heller brukt helga til å kjøre rundt og hente flaskepant - morsan ved rattet, og ungdommer i bilen som spretter ut og samler inn pant og hiver oppi en henger med høye kanter, mens jeg kuler'n med å høre på radio;-)

Skrevet

Ja, det ville jo være det ideelle, men tror de får inn mye mer penger om foreldrene hjelper til med bil. Hos meg hadde de f.eks. antakelig fått fire poser - og kanskje hos naboen også :-).

Skrevet

Da ville jeg heller brukt helga til å kjøre rundt og hente flaskepant - morsan ved rattet, og ungdommer i bilen som spretter ut og samler inn pant og hiver oppi en henger med høye kanter, mens jeg kuler'n med å høre på radio;-)

Joda, men det kommer an på antall 10.klassinger i nabolaget. Det finnes grenser for hvor mye tomflasker som "produseres" innen en stor skolekrets.

Gjest mandolina
Skrevet

Og det tror du at en kan få 10. klassinger til?

Nope

Hilsen

Skrevet

Flaskeinnsamling!

Kopier opp lapper om at dere vil komme rundt og samle inn panteflasker en viss dag, og til hvilket formål, så sykler barna rundt og legger lapper i postkassen. Så stiller noen av foreldrene opp med bil og kjører barna rundt i hvert sitt område. Foreldrene sitter i bilen mens barna ringer på og tar i mot evt. flaskepant og legger i bilen. Når bilen er full drar man til super'n og panter.

Voilà! ;)

Og man drar IKKE til nærbutikken med slike flaskemengder en lørdag formiddag. Da kan det tenkes at det står normale kunder i kø foran automaten med normale mengder flasker :-)

Skrevet

Og man drar IKKE til nærbutikken med slike flaskemengder en lørdag formiddag. Da kan det tenkes at det står normale kunder i kø foran automaten med normale mengder flasker :-)

Hehe, det er kanskje et poeng. Flaskene får bli stående i bilen og stinke til mandag ettermiddag ;).

Nei, egentlig tenkte jeg meg dette som et hverdagsforetakende uansett.

Skrevet

Kan man _noensinne_ komme til en butikk med et helt billass med flasker, eller bør man avtale dette spesielt, tro?

Skrevet

Joda, men det kommer an på antall 10.klassinger i nabolaget. Det finnes grenser for hvor mye tomflasker som "produseres" innen en stor skolekrets.

I en nabokommune vet jeg at et korps eller speider'ne el lign hvert år samler inn flasker etter jul Skulle tro det var litt ekstra da:-)

Skrevet

Vi har den andre varianten, men riktignok på hytta. Kjempepratisk å dra på usommertflukt med med kjølebag og strandstoler etc.

Vi har også en sånn, og den er i bruk ennå selv om barna ikke sitter i den lenger - f.eks. da vi i sommer var på telttur med sykkel.

Skrevet

Kan man _noensinne_ komme til en butikk med et helt billass med flasker, eller bør man avtale dette spesielt, tro?

Det er i hvert fall noen som synes det er greit med etpar fulle søppelsekker en lørdag formiddag.

Jeg synes man kan snakke med den aktuelle butikken, kanskje foretrekker de at man selv setter dem rett i kasser.

Skrevet

I en nabokommune vet jeg at et korps eller speider'ne el lign hvert år samler inn flasker etter jul Skulle tro det var litt ekstra da:-)

Jeg tror vi fikk tre lapper i januar, de kom med noen dagers mellomrom...

Skrevet

Jeg tror vi fikk tre lapper i januar, de kom med noen dagers mellomrom...

*sukk* Misunnelig!!

Jeg hadde gladelig spart hele høsten!! (Stor kjellerbod + enda større garasje)

Skrevet

Flaskeinnsamling!

Voilà! ;)

Supert! Det har vi ikke gjort enda :)

Skrevet

Dekkskifte-service (få tillatelse til å stå et eller annet sted, folk kjører bilen og vinterdekkene dit og får dem lagt på)

Matvarekjedene har vareopptellinger mye oftere enn før, mange har 4 ganger i året. Det er en grei jobb - ikke spesielt godt betalt, men det er innendørs og man får noen ganger mat og en brus. Man må være over 18. Hør med de kjedebutikkene som er representert i lokalmiljøet.

Varetelling har vi på programmet, men dekk-service var genial! Takk for tips, det noteres her :)

Skrevet

Jeg vil hellere betale pengene, i stedet for å bruke mange, mange timer på inntjening, for det blir foreldrene, som må bruke krefter og tid. Da er det enklere å betale seg fra hele dugnadsjobben.

I klassen til sønnen, ble det opprettet en sparekonto fra 8. klasse, sik de som ville kunne dele opp beløpet over flere år.

Hilsen

Hilsen

Om man bare kunne! Det tillates ikke lengre desverre.

Skrevet

Innsamling av flaskepant!!! Og de kan godt begynne hos meg! :-)

(Jeg vet at det finnes skolekorps etc som gjør slikt andre steder - jeg vet ikke hvor lukrativt det er, men det hadde vært utrolig deilig å støtte en god sak samtidig som jeg blir kvitt panten...)

Flaskepant er en god ide. Jeg vet at det er blitt gjort tidligere år, så den saken er grei. Takk for innspill :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...