Gå til innhold

Polentur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og foreldrene sittende i bilen og kjøre ungdommene fra dør til dør. Hvem gjør da mest jobb?

Hilsen

Nå er det en gang slik at har man barn, så må man stille opp på mye rart oppigjennom. Ikke lett å kjøpe seg fri nei.

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

22

• laban

12

• morsan

10

• guttas

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Om man bare kunne! Det tillates ikke lengre desverre.

Dette er bare to år siden, er reglene laget om på så kort tid?

Hilsen

Skrevet

Dette er bare to år siden, er reglene laget om på så kort tid?

Hilsen

Jeg har ikke hørt om annet enn at alt må tjenes inn til klassen, man kan ikke sette inn penger kun til sitt barn.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har dere hørt om nærbutikken trenger hjelp til noe?

Jeg kjenner noen som driver en matvarebutikk, de tar inn 10.kl med foreldre på diverse. En gang skulle noe males, en annen gang varetelling, så skulle det ordnes opp utenfor med blomster osv. Betalingen var ganske bra også.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221036478' post='3954429]

Har dere hørt om nærbutikken trenger hjelp til noe?

Jeg kjenner noen som driver en matvarebutikk, de tar inn 10.kl med foreldre på diverse. En gang skulle noe males, en annen gang varetelling, så skulle det ordnes opp utenfor med blomster osv. Betalingen var ganske bra også.

Vi har nok ikke spurt direkte, men hatt en annonse i avisen om at små og store oppdrag ønskes.Vi har fått mye gjøremål på det, men det må samles inn opp imot 200.000kr. Det tar tid..... Vi kan jo gjøre som du sier, gå direkte. Sikkert lurest! Takk :)

Skrevet

Vi har nok ikke spurt direkte, men hatt en annonse i avisen om at små og store oppdrag ønskes.Vi har fått mye gjøremål på det, men det må samles inn opp imot 200.000kr. Det tar tid..... Vi kan jo gjøre som du sier, gå direkte. Sikkert lurest! Takk :)

Jeg tror jeg ville gått direkte, er verdt forsøket.

Som flere sier er flaskepanting lurt, dere hadde fått flere poser av meg *lat* ;o)

Har dere sjekket om det er avisruter ledige? Søndagsavisruter kanskje?

Loppemarked?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221038641' post='3954462]

Jeg tror jeg ville gått direkte, er verdt forsøket.

Som flere sier er flaskepanting lurt, dere hadde fått flere poser av meg *lat* ;o)

Har dere sjekket om det er avisruter ledige? Søndagsavisruter kanskje?

Loppemarked?

Kjempefine tips til lista mi :) Takk igjen.Jeg hadde også satt pris på å bli kvitt tomflasker ja. Det er noe av det verste jeg gjør -pante flasker...så det hoper seg fort opp...

Skrevet

Jeg funderer videre. Hva om man lagde en dvd? Hva slags utstyr utover videokamera må en ha? Blande sang og musikk med intervju av eldre (kjente lokale) mennesker som har historier/opplevd krigen mm. Har i grunnen mange ideer til innhold som vil gjøre mange aldre interessert i denne....om dette kan gå an.

Hvor vanskelig og hvor dyrt vil det bli? Vi bor på et mindre sted med rundt 6tusen innbyggere.

Er det bare å slå fra seg fordi det blir for dyrt og vanskelig?

Gjest signaturina
Skrevet

Og det tror du at en kan få 10. klassinger til?

Nope

Hilsen

Da er det bare å si 'Vil du på tur eller vil du ikke!'. De får da gjøre noe selv også, ikke bare vente at foreldrene punger ut eller jobber på dugnad. Ærlig talt!

Gjest signaturina
Skrevet

Sende ut forespørsel via avis eller putte melding i postkasser/hebnge opp på nærbutikken, om barepass, både trillepass på dagtid eller sitte barnevakt på kveldstid. Dere kan også spørre å få gå tur med bikkjer, eller lufte bikkjer som er hjemem alene på dagtid. Bor noeni nærheten kunne dere kanskje få lov til å gjøre det i store fri?

Gjest mandolina
Skrevet

Da er det bare å si 'Vil du på tur eller vil du ikke!'. De får da gjøre noe selv også, ikke bare vente at foreldrene punger ut eller jobber på dugnad. Ærlig talt!

Uansett er det jo foreldrenes innsats som gir uttelling.

Jeg vil hellere betale hele beløpet på en gang og dermed bli ferdig med det, enn å bruke et helt år på å dytte til ungene for å få de til å samle inn penger, og kjøre dem hit og dit og arrangere kakelotteri, dugnadsjobber, loppemarked, vaffelsteking og jeg vet ikke hva.

Men vi har hver våre meninger, og det skal vi ha lov til å ha.

Vennlig hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Sende ut forespørsel via avis eller putte melding i postkasser/hebnge opp på nærbutikken, om barepass, både trillepass på dagtid eller sitte barnevakt på kveldstid. Dere kan også spørre å få gå tur med bikkjer, eller lufte bikkjer som er hjemem alene på dagtid. Bor noeni nærheten kunne dere kanskje få lov til å gjøre det i store fri?

I storefri, har elevene vanligvis ikke lov til å gå ut av skolegården.

Storefri er på 20 minutter.

Hilsen

Skrevet

I storefri, har elevene vanligvis ikke lov til å gå ut av skolegården.

Storefri er på 20 minutter.

Hilsen

På ungdomsskolen hos oss varer midttimen 60 minutter, og elevene har lov til å være utenfor skoleområdet.

Skrevet

Hvilken klasse går de i nå? Hvor lang tid har dere til inntjening? Skal turen foregå i skoletiden eller når elevene har ferie? Hvorfor ønsker dere å reise til Polen?

Gjest mandolina
Skrevet

På ungdomsskolen hos oss varer midttimen 60 minutter, og elevene har lov til å være utenfor skoleområdet.

Sådan er det på videregående her hos oss, men ikke i ungdomsskolen.

Hilsen

Skrevet

Uansett er det jo foreldrenes innsats som gir uttelling.

Jeg vil hellere betale hele beløpet på en gang og dermed bli ferdig med det, enn å bruke et helt år på å dytte til ungene for å få de til å samle inn penger, og kjøre dem hit og dit og arrangere kakelotteri, dugnadsjobber, loppemarked, vaffelsteking og jeg vet ikke hva.

Men vi har hver våre meninger, og det skal vi ha lov til å ha.

Vennlig hilsen

Jeg vil gjerne også gjøre det, men så vet jeg at mange ikke har økonomi til det. Og, ikke minst, ungdommer har veldig godt av å lære seg at pengene ikke kommer seilendes på ei fjøl.

Er det ikke en del av jobben som foreldre og lære barna dette? Lære og ta del i dugnadsarbeid når de er med på noe? Jobbe for å oppnå noe? Jobbe for felleskap?

Gjest mandolina
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221063297' post='3954968]

Jeg vil gjerne også gjøre det, men så vet jeg at mange ikke har økonomi til det. Og, ikke minst, ungdommer har veldig godt av å lære seg at pengene ikke kommer seilendes på ei fjøl.

Er det ikke en del av jobben som foreldre og lære barna dette? Lære og ta del i dugnadsarbeid når de er med på noe? Jobbe for å oppnå noe? Jobbe for felleskap?

Jo, men den opplæring kan de få i andre sammenhenger også.

Trenger ikke å være pga en tur til Polen.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...