Gå til innhold

Desperat etter å bli frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk på tredje uka og isteden for å bli bedre har jeg bare blitt verre.

I går var jeg så utslitt at jeg sovnet nesten på jobb. Jeg hadde time til bedriftslegen som lyttet på meg og det var en fortetning på høyre lunge som han mente ville utvikle seg til lungebetennelse om jeg hadde gått noen dager til.

I dag er jeg hjemme. Jeg har sovet frem til nå. Jeg tar Apocillin og jeg kjenner allerede nå at det er lettere å hoste.

Men jeg er like trøtt og jeg fryser inn til marg og bein. Jeg orker ingenting. Må snart sove igjen.

Jeg er virkelig helt desperat etter å bli frisk. Det er konfirmasjon på søndag. Det kommer 30 gjester og jeg har tusen ting å gjøre som jeg ikke orker å gjøre.

Jeg får hjelp av mann og barn, men det er noenting jeg må ha kontroll på selv.

Please, kan noen med erfaring fortelle meg at jeg blir helt sikkert frisk nok til å orke og gjøre noe i morgen eller over morgen?

Skrevet

Å guri, ja dette er jo et upassende tidspunkt å være syk på. Jeg har opplevd at to dager på medisin, så fungerer jeg bedre. Håper det samme skjer for deg!

Vil du ha fjernhealing så må jeg vite hvor du bor sånn ca ;)

Skrevet

Å guri, ja dette er jo et upassende tidspunkt å være syk på. Jeg har opplevd at to dager på medisin, så fungerer jeg bedre. Håper det samme skjer for deg!

Vil du ha fjernhealing så må jeg vite hvor du bor sånn ca ;)

Ja gjerne, men det spørs nok om det hjelper på meg. Troa er ikke stor nok:-)

Skrevet

Ja gjerne, men det spørs nok om det hjelper på meg. Troa er ikke stor nok:-)

hihi :) God bedring!

Skrevet

Har du tatt senkning?

Lungebetennelse burde vises der.

Jeg hadde lungebetennelse i fjor, og følte meg akkurat som du gjør nå. Jeg fikk antibiotika, men det tok 3 uker fra jeg startet kuren til jeg begynte å føle meg frisk.

God bedring :o)

Skrevet

Min kjære har akkurat vært gjennom det samme. Forkjølelse som ble til lungebetennelse (syklet og ble våt), nektet å gå til legen før det hadde gått halvannen uke. Tok en uke før penicillinet begynte å virke.... Nå har det gått 2,5 uke siden han begynte på anitibiotika og han begynner å komme seg på beina igjen.

Skrevet

Har du tatt senkning?

Lungebetennelse burde vises der.

Jeg hadde lungebetennelse i fjor, og følte meg akkurat som du gjør nå. Jeg fikk antibiotika, men det tok 3 uker fra jeg startet kuren til jeg begynte å føle meg frisk.

God bedring :o)

Å, jeg begynner nesten å grine jeg nå. Det slo ikke ut på crp, men legen hørte at det var en fortening likevel. Rart at det ikke slo ut da.

Jeg begynner å lure på om jeg har fått noe annet dritt i tillegg, siden jeg fryser sånn.

Skrevet

Min kjære har akkurat vært gjennom det samme. Forkjølelse som ble til lungebetennelse (syklet og ble våt), nektet å gå til legen før det hadde gått halvannen uke. Tok en uke før penicillinet begynte å virke.... Nå har det gått 2,5 uke siden han begynte på anitibiotika og han begynner å komme seg på beina igjen.

Å nå synes jeg så synd på meg selv. Tar helt motet fra med dette, men jeg kan ikke avlyse konfirmasjonen.

Skrevet

Du blir helt sikkert frisk igjen til fredag, ta deg en "tredagers" så blir du bra igjen fortere.

Skrevet

Du blir helt sikkert frisk igjen til fredag, ta deg en "tredagers" så blir du bra igjen fortere.

Ja, jeg tror det. Heldigvis så sjefen min hvor syk jeg var, så det er ingen fare for at de skal tro jeg holder meg hjemme pga. konfirmasjonsforberedelser. Blir jo til at jeg tenker litt sånn.

Jeg klarte og holde det gående til min kolega var tilbake fra ferie i dag, så jeg tror jeg holder meg hjemme med god samvittighet nå. Ihverfall i morgen.

Skrevet

Å nå synes jeg så synd på meg selv. Tar helt motet fra med dette, men jeg kan ikke avlyse konfirmasjonen.

Du blir nok frisk fortere enn min kjære, han ventet jo i halvannen uke før han gikk til legen så lungebetennelsen virkelig hadde fått satt seg. Du tok den jo like før den skulle til å komme.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har du feber? I så fall må du få den ned paracet. Feber tar knekken på kroppen.

Gi apocillinen 1-2 dager til. Pass på magen din, den er hard for tarmsystemet. Hiv innpå probiotika.

Sov, sov, sov, sov.

Skrevet

Huff, huff! Dette var et særdeles kjipt tidspunkt å bli syk på!

Jeg kan ikke gjøre deg annet enn å ønske deg riktig god bedring! :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221052667' post='3954778]

Har du feber? I så fall må du få den ned paracet. Feber tar knekken på kroppen.

Gi apocillinen 1-2 dager til. Pass på magen din, den er hard for tarmsystemet. Hiv innpå probiotika.

Sov, sov, sov, sov.

Jeg har ikke målt, men jeg har nok feber.

I går og tidligere i dag frøs jeg. Nå svetter jeg.

Er det ikke bare bra å svette da?

Skrevet

Huff, huff! Dette var et særdeles kjipt tidspunkt å bli syk på!

Jeg kan ikke gjøre deg annet enn å ønske deg riktig god bedring! :-)

Takk for det:-)

Skrevet

Takk for det:-)

Om det kan være noen trøst, etter å ha lest andres utlegninger om ukelang rekonvalenstid, så er det mitt inntrykk at lungebetennelse kan variere veldig fra sykdomstilfelle til sykdomstilfelle hvor syk man blir og hvor lenge det varer.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke målt, men jeg har nok feber.

I går og tidligere i dag frøs jeg. Nå svetter jeg.

Er det ikke bare bra å svette da?

Det høres ut som du har feber.

Jeg har hørt at feber er bra, men så fikk jeg besked om å få feberen ned nå sist jeg var dårlig. Du må måle, er den veldig høy må du få den ned. Og i helga når du skal ordne og styre, må du jo bare få den ned.

Har du prøvd paracet? Det skal lindre smerter i kroppen også. " stk, 4 ganger i døgnet kan du ta.

Skrevet

Tror du vil føle deg vesentlig bedre i morgen siden du merker virkning av apocillinen allerede :-)

God bedring og lykke til med forberedelsene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...