Gå til innhold

Hovne lymfekjertler(?) i bakhodet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fireåringen er småforkjøla og har hatt litt magevondt i det siste (samme som resten av familien). Hun har også store mandler som vi mulig må få fjerna om ikke så altfor lenge.

Igår klagde hun over en øm kul helt nede på bakhodet. Jeg oppdaga at hun hadde to slike kuler med ca tre cm mellomrom. De er litt mindre enn en ert, helt glatte og noe bevegelige. Kan man få slike uskyldige lymfeknuter i bakhodet?? På halsen vet jeg jo det er vanlig..

Ble litt småbekymra her :-(

Fortsetter under...

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, det er vanlig med hovne lymfeknuter i bakhodet ved forkjølelse.

Men er knutene der fortsatt etter at forkjølelsen er over, så la en lege se på det.

Hilsen

Skrevet

Ja, det er vanlig med hovne lymfeknuter i bakhodet ved forkjølelse.

Men er knutene der fortsatt etter at forkjølelsen er over, så la en lege se på det.

Hilsen

Godt å høre! Skal følge med dem videre iallefall...

Skrevet

Noen mennesker får veldig lett hovne lymfeknuter i bakhodet, selv bare ved en forkjølelse. Dette er individuelt. Man blir vant til det.

Skrevet

Noen mennesker får veldig lett hovne lymfeknuter i bakhodet, selv bare ved en forkjølelse. Dette er individuelt. Man blir vant til det.

Okei, ble lettet nå. Hun er ellers frisk og rask, så jeg antar det er forkjølelsen som er årsaken :)

Skrevet

Lymfekjertler går fra halsen og oppover. De kan vare i flere år.

Hvis de ikke vokser seg større når tiden går så er det vanligvis ufarlig sier legene.

Annonse

Skrevet

Eldstemann her får alltid hovne lymfer i bakhodet, både ved lett forkjølelse og værre ting. Han beklager seg endel over vond nakke/hode, og det å bøye hodet frem når det står på som verst. Det er nok rimelig normalt, så pust ut ;-)

Skrevet

Eldstemann her får alltid hovne lymfer i bakhodet, både ved lett forkjølelse og værre ting. Han beklager seg endel over vond nakke/hode, og det å bøye hodet frem når det står på som verst. Det er nok rimelig normalt, så pust ut ;-)

*puster lettet ut* :-))

Skrevet

Lymfekjertler går fra halsen og oppover. De kan vare i flere år.

Hvis de ikke vokser seg større når tiden går så er det vanligvis ufarlig sier legene.

Takk:) Jeg er vant til de som holder seg på halsen, men har ikke opplevd at man kan få de i bakhodet før. Så for meg en eller annen skummel sykdom på lillesnuppa :-(

Litt roligere nå, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...