Gå til innhold

Narkose hos tannlegen

Gjest voksen med tannlegeskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det tannleger som kan tilby narkose uten at det må innom x antall spesialister og uttalelser først?

Skrevet

Syns dette er så merkelig, det at folk med stor tannlegeskrekk ønsker narkose... ved narkose blir man jo helt hjelpesløs, Gud vite hva tannlegen gjør med deg mens du er borte...

ja, hvis tannlegen ønsker må han gjerne fylle igjen alle hull jeg har :))) - så lenge jeg slipper å kjenne den grusomme smerten og høre den grusomme lyden fra boret.

Skrevet

Tenker faktisk på å bli voldtatt eller noe fælt jeg... men det er jo selvsagt bare en irrasjonal frykt.

Like irasjonell som tannlegeskrekken ja. Men dog en frykt.

Skrevet

Ja, men du å betale det hvite ut av øyet for det.

Behandling i sedasjon er forresten å foretrekke framfor narkose. Du husker ingenting etterpå.

Skrevet

Ja, men du å betale det hvite ut av øyet for det.

Behandling i sedasjon er forresten å foretrekke framfor narkose. Du husker ingenting etterpå.

Sedasjon??

Skrevet

Sedasjon??

Dormicum. http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/D/Dormicum_Roche_83416.html

Anestesilege er til stede hele tida og passer på deg. Du våkner opp og husker nada, men føler deg dritings, og er trøtt og sløv resten av dagen.

Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, men klarer å gjennomføre en enkel behandling dersom jeg får Vival hos tannlegen min.

Persille1365381127
Skrevet

Colosseum klinikken i Oslo gjør det. Koster vel 2.500 ekstra tror jeg...

Skrevet

Colosseum klinikken i Oslo gjør det. Koster vel 2.500 ekstra tror jeg...

Jeg tror ikke de gjør narkosebehandlinger annet enn i spesielle tilfeller, de anbefaller behandling under sedasjon.

Tanlegesenteret i Bergrådveien 13 behandler i narkose. Jeg fikk fjerna visdomstennene der for en del år tilbake.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror ikke de gjør narkosebehandlinger annet enn i spesielle tilfeller, de anbefaller behandling under sedasjon.

Tanlegesenteret i Bergrådveien 13 behandler i narkose. Jeg fikk fjerna visdomstennene der for en del år tilbake.

Nja, jeg fikk tilbud om det, jeg? Det er ikke så veldig mange årene siden... Nå ble det i dyreste laget, så jeg valgte billigere dop i stedet ;)

Men de sa at jeg kunne få det om jeg ville, og at de gjorde det i tilfeller der det var ekstrem tannlegeskrekk eller veldig store arbeider.

Grunnen til prisen er at en anestesilege må være tilstede - og det koster...

Men mulig det er endre nå altså, det vet jeg ikke :)

Skrevet

Nja, jeg fikk tilbud om det, jeg? Det er ikke så veldig mange årene siden... Nå ble det i dyreste laget, så jeg valgte billigere dop i stedet ;)

Men de sa at jeg kunne få det om jeg ville, og at de gjorde det i tilfeller der det var ekstrem tannlegeskrekk eller veldig store arbeider.

Grunnen til prisen er at en anestesilege må være tilstede - og det koster...

Men mulig det er endre nå altså, det vet jeg ikke :)

Jeg hadde en behandling der i våres sjøl, da frarådet de narkosen og sa at sedasjon var å foretrekke, både risikomessig og økonomisk. :)

Men nå greier jeg meg med Vival ved et vanlig besøk, heldigvis. :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg hadde en behandling der i våres sjøl, da frarådet de narkosen og sa at sedasjon var å foretrekke, både risikomessig og økonomisk. :)

Men nå greier jeg meg med Vival ved et vanlig besøk, heldigvis. :)

Jepp, som sagt; billigere dop ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...