Gjest forstå det den som kan Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Kan noen kloke hoder gi meg en logisk forklaring på hvorfor reisende fra Tyrkia (bl.a.) må gjennom full sikkerhetssjekk rett etter ankomst til Norge? Hva har det med flysikkerhet å gjøre? Og det mest ulogiske (i mine øyne): Vi må levere fra oss all væske (ikke bare alkohol) fra håndbagasjen. Denne blir lagt i plastpose®, merket med nr. Disse blir utlevert etterat vi har hentet koffertene. Vi får altså ikke lov å bære flaskene selv til bagasjeutleveringen. 0 Siter
GretaElin Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Hei. KOm hjem fra Tyrkia for 3 uker siden,var det ikke noe sikkerhets kontroll etter at vi landa. Vi gikk til Taxfreen, hentet kofferten og gjennom tollen det var alt. Sjønner ikke helt poenget med dette jeg heller, det hørtes jo meget tungvindt ut. Kan det ha noe med at det er andre sikkerhets regler i det landet du reiser fra? Hvis det er noen som evt kan ha med seg kiv etc som kan gjøre skade på flyplassen? Reagerte litt på hvor dårlig de sjekket ting i tyrkia, det var mange som hadde med seg ting som egentlig er ulovlig. Da de gjennomsøkte handbagasjen så ikke de på skjermen en gang så da var jo poenget borte. På hvilken flyplass har du opplevd dette? Og var det nå nylig? 0 Siter
Gjest forstå det..... Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Hei. KOm hjem fra Tyrkia for 3 uker siden,var det ikke noe sikkerhets kontroll etter at vi landa. Vi gikk til Taxfreen, hentet kofferten og gjennom tollen det var alt. Sjønner ikke helt poenget med dette jeg heller, det hørtes jo meget tungvindt ut. Kan det ha noe med at det er andre sikkerhets regler i det landet du reiser fra? Hvis det er noen som evt kan ha med seg kiv etc som kan gjøre skade på flyplassen? Reagerte litt på hvor dårlig de sjekket ting i tyrkia, det var mange som hadde med seg ting som egentlig er ulovlig. Da de gjennomsøkte handbagasjen så ikke de på skjermen en gang så da var jo poenget borte. På hvilken flyplass har du opplevd dette? Og var det nå nylig? Vi reiste fra Alanya til Sola, Stavanger. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 De har vel fått et tips om noe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.