Gå til innhold

Om hjemkomst fra charter og flytende væske

Anbefalte innlegg

Gjest forstå det den som kan
Skrevet

Kan noen kloke hoder gi meg en logisk forklaring på hvorfor reisende fra Tyrkia (bl.a.) må gjennom full sikkerhetssjekk rett etter ankomst til Norge? Hva har det med flysikkerhet å gjøre? Og det mest ulogiske (i mine øyne): Vi må levere fra oss all væske (ikke bare alkohol) fra håndbagasjen. Denne blir lagt i plastpose®, merket med nr. Disse blir utlevert etterat vi har hentet koffertene. Vi får altså ikke lov å bære flaskene selv til bagasjeutleveringen.

Skrevet

Hei.

KOm hjem fra Tyrkia for 3 uker siden,var det ikke noe sikkerhets kontroll etter at vi landa.

Vi gikk til Taxfreen, hentet kofferten og gjennom tollen det var alt.

Sjønner ikke helt poenget med dette jeg heller, det hørtes jo meget tungvindt ut.

Kan det ha noe med at det er andre sikkerhets regler i det landet du reiser fra? Hvis det er noen som evt kan ha med seg kiv etc som kan gjøre skade på flyplassen?

Reagerte litt på hvor dårlig de sjekket ting i tyrkia, det var mange som hadde med seg ting som egentlig er ulovlig.

Da de gjennomsøkte handbagasjen så ikke de på skjermen en gang så da var jo poenget borte.

På hvilken flyplass har du opplevd dette? Og var det nå nylig?

Gjest forstå det.....
Skrevet

Hei.

KOm hjem fra Tyrkia for 3 uker siden,var det ikke noe sikkerhets kontroll etter at vi landa.

Vi gikk til Taxfreen, hentet kofferten og gjennom tollen det var alt.

Sjønner ikke helt poenget med dette jeg heller, det hørtes jo meget tungvindt ut.

Kan det ha noe med at det er andre sikkerhets regler i det landet du reiser fra? Hvis det er noen som evt kan ha med seg kiv etc som kan gjøre skade på flyplassen?

Reagerte litt på hvor dårlig de sjekket ting i tyrkia, det var mange som hadde med seg ting som egentlig er ulovlig.

Da de gjennomsøkte handbagasjen så ikke de på skjermen en gang så da var jo poenget borte.

På hvilken flyplass har du opplevd dette? Og var det nå nylig?

Vi reiste fra Alanya til Sola, Stavanger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...