Gå til innhold

Angst for angst

Gjest tenkt på det ....

Anbefalte innlegg

Gjest tenkt på det ....
Skrevet

Dette hører vel med under psykiatri, men siden det er litt på kanten og litt halvveis spøkefullt ment, skriver jeg det her.

Hvis en har angst, så blir man anbefalt å gå til lege/psykolog/psykiater, som så vil anbefale angstmedisin.

Men hva om har angst for å gå til lege/psykiater - hvordan komme seg til en slik en da?

Og kanskje har en også angst for transportmiddel? Eller angst for å komme seg ut av huset i det hele tatt? Kanskje har en angst for telefoner, så en tør ikke ringe og avtale time...

og kanskje har en angst for å svelge tabletter, hvordan få i seg medisinen?

Skrevet

Kanskje kan en pårørende ringe legen og bestille et hjemmebesøk?

Lykke til :o)

Gjest BonnieAq.
Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Jeg fikk en venn til å ringe for meg, men jeg kom meg til legen selv da. Det var faktisk det første skrittet ut av angsten. Angst må konfronteres for å ikke vokse. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...