Gå til innhold

Mugg på mur ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En utendørs mur, satt opp i fjor, har fått "hvit ull" på enkelte plasser. Hva er dette, er det mugg? Hvordan behandles dette?

Planen er å male muren hvit.

Skrevet

Det er nok sopp ja, Kjøp soppmiddel og behandle muren, så har du i soppmiddel i malingen også når du skal male. Snakk med en malebutikk.

Skrevet

Det er nok sopp ja, Kjøp soppmiddel og behandle muren, så har du i soppmiddel i malingen også når du skal male. Snakk med en malebutikk.

Er det ikke bare saltavleiringer da?

Skrevet

Er du god i soppbehandling av mur i tillegg? *gliser*

Velkommen! ;D

Gjest useriøst ;-)
Skrevet

Det er miniatyris saurus ull som har satt seg på veggen, det som hjelper er å helle på tennvæske og tenne på.

Skrevet

Det er miniatyris saurus ull som har satt seg på veggen, det som hjelper er å helle på tennvæske og tenne på.

Din kødd ;p

Gjest useriøst ;-)
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221228002' post='3956675]

Din kødd ;p

Hehe, måtte bare ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221227486' post='3956665]

Er du god i soppbehandling av mur i tillegg? *gliser*

Velkommen! ;D

Jeg er god på det meste:-)

Skrevet

Det er ikke mugg, det er salt. :o)

Saltavleiringer viser seg ikke som ull, men som hvite teininger. Så her har nok mrxx rett :)

Skrevet

Hehe,....

Skrevet

Er dette en frittstående mur? Eller hvordan står den? (tenkte på muren altså) For hvis den er utsatt for fuktighet hele tiden så skulle det har vært fjernet ved drenering.

Vanskelig å gi noe godt råd så lenge man ikke vet hvordan dette ser ut.

Skrevet

Er dette en frittstående mur? Eller hvordan står den? (tenkte på muren altså) For hvis den er utsatt for fuktighet hele tiden så skulle det har vært fjernet ved drenering.

Vanskelig å gi noe godt råd så lenge man ikke vet hvordan dette ser ut.

Dette er mur i en lysgrav v/kjellervindu. Leire og jord på den ene siden, problemet ligger inn i lysgrava.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221234029' post='3956748]

Dette er mur i en lysgrav v/kjellervindu. Leire og jord på den ene siden, problemet ligger inn i lysgrava.

Da er det for fuktig på den ene siden, så vurdere å grave ned litt dreneringsrør.

Forøvrig er jeg handyman, så mine hender kan få til det meste.-)

Skrevet

Da er det for fuktig på den ene siden, så vurdere å grave ned litt dreneringsrør.

Forøvrig er jeg handyman, så mine hender kan få til det meste.-)

Hmmm, det er bygget platting over leira...

Skulle trengt en handyman her nå ja... *flirer*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221237050' post='3956782]

Hmmm, det er bygget platting over leira...

Skulle trengt en handyman her nå ja... *flirer*

Handymenn er godt å ha i helgene, det er jo freddan:-)

Skrevet

Handymenn er godt å ha i helgene, det er jo freddan:-)

Nemlig, og jeg er i brutal manko, hehe! ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221243830' post='3956866]

Nemlig, og jeg er i brutal manko, hehe! ;o)

Huffda, du går ei hard helg i møte skjønner jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...