Gå til innhold

One call faktura - noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått min første One call faktura. Det abonnementet med 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms i mnd.

Jeg brukte 10 ringemin. i juli og 86 ringemin. i august. 15 sms i juli og 62 i august, mao. langt innafor kravene. Trodde derfor min faktura skulle bli på kr. 0.-. Men så har de skrevet de faktiske telefonutgiftene mine for juli og august øverst på fakturaen, så har de trukket fra rabatten, f.eks. "gratis minutter 10 min, 10 stk: 01.07-31.07 kr. -13,77.-. Sånn har de gjort hele veien slik at jeg endte på en regning på kr 65.-. Trodde da at sålenge man lå innenfor 120 min og 90 sms så ble regninga på 0.-. ???

Gjest mandolina
Skrevet

Telefoniselskapene lager egne regler for å lure forbrukerne.

Hilsen

Skrevet

Det er ingenting som er gratis, og hvis ringeminutter og SMS er gratis, finner de andre måter å tjene pengene sine på...

Oppstartspris og minimumsfakturering er to eksempler.

Skrevet

Jeg har OneCall Faktura, og jeg fikk mail av dem for en uke siden om at de har begynt med oppstartspris (59 øre) per samtale, også de som er innenfor gratisminuttene.

Skrevet

Det er ingenting som er gratis, og hvis ringeminutter og SMS er gratis, finner de andre måter å tjene pengene sine på...

Oppstartspris og minimumsfakturering er to eksempler.

Ja, men oppstartspris er noe de startet med nettopp. Det skulle ikke være med på min faktura nå. Og nei, de har ikke noe minimumsbeløp de fakturerer. Men nå tror jeg jeg fikk klarhet i det. Trodde det var slik at hvis du ringer under 120 min og 90 sms i måneden så ble fakturaen på 0.-. Men tydeligvis ikke. De tar totalforbruket ditt og så trekker de fra OPP TIL 120 min og 90 sms. Jeg som da ikke hadde ringt hele 120 min eller 90 sms fikk dermed en dyrere regning enn om jeg hadde ringt for hele beløpet. Ironisk nok hadde fakturaen min kanskje endt på et par kroner hvis jeg hadde ringt 120 min og 90 sms istedetfor 86 min og 62 sms som jeg hadde brukt. Regnina mi på kom 65.- Skjønner ikke logikken men..

Skrevet

Ja, men oppstartspris er noe de startet med nettopp. Det skulle ikke være med på min faktura nå. Og nei, de har ikke noe minimumsbeløp de fakturerer. Men nå tror jeg jeg fikk klarhet i det. Trodde det var slik at hvis du ringer under 120 min og 90 sms i måneden så ble fakturaen på 0.-. Men tydeligvis ikke. De tar totalforbruket ditt og så trekker de fra OPP TIL 120 min og 90 sms. Jeg som da ikke hadde ringt hele 120 min eller 90 sms fikk dermed en dyrere regning enn om jeg hadde ringt for hele beløpet. Ironisk nok hadde fakturaen min kanskje endt på et par kroner hvis jeg hadde ringt 120 min og 90 sms istedetfor 86 min og 62 sms som jeg hadde brukt. Regnina mi på kom 65.- Skjønner ikke logikken men..

Hmmm, dette lover ikke bra. Jeg har selv byttet over til One Call for nettopp dette abonnementet. Leste forleden dag at de tapte mye på dette abonnementet pga "stoppeklokkekunder"(som holder seg innenfor de satte "gratis"-rammene).

Nå skjønte jeg ikke helt regnestykket du satte opp, men jeg skal følge med når det eventuelt kommer en regning her i gården.

Apropos gratis abonnement. Jeg hadde MTU tidligere, og der fikk jeg bare en ryddig faktura for det jeg hadde av "overforbruk" i henhold til avtalen om 100 min/100 sms(eller hvor mange det var). Dessverre tok det titt og ofte en dag eller tre å motta tekstmeldinger fra venner og bekjente. Litt kjedelig å bli invitert ut på byen på en mandag, når resten av gjengen var ute lørdagen før ;)

Skrevet

Hmmm, dette lover ikke bra. Jeg har selv byttet over til One Call for nettopp dette abonnementet. Leste forleden dag at de tapte mye på dette abonnementet pga "stoppeklokkekunder"(som holder seg innenfor de satte "gratis"-rammene).

Nå skjønte jeg ikke helt regnestykket du satte opp, men jeg skal følge med når det eventuelt kommer en regning her i gården.

Apropos gratis abonnement. Jeg hadde MTU tidligere, og der fikk jeg bare en ryddig faktura for det jeg hadde av "overforbruk" i henhold til avtalen om 100 min/100 sms(eller hvor mange det var). Dessverre tok det titt og ofte en dag eller tre å motta tekstmeldinger fra venner og bekjente. Litt kjedelig å bli invitert ut på byen på en mandag, når resten av gjengen var ute lørdagen før ;)

Nei skjønner det ikke selv, selv etter å ha snakket med kundeservice. Her er et bilde av fakturaen min:

http://home.no/tinar/onecall.jpg

Og her er svar fra kundeservice:

Hei og takk for din henvendelse.

For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket.

Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

Dine 120 gratis ringeminutter og 90 SMS som du månedlig får av One Call kan kun benyttes innenlands, men dog både til mobiltelefoner og vanlige fasttelefoner.

Gratis ringeminutter og gratis SMS innebærer altså ikke:

GPRS

Videotelefoni

SMS innhold/SMS tjenester

Trafikk til utlandet

Trafikk i utlandet

Mottak av trafikk når du er i utlandet

Spesialnumre

Skrevet

Nei skjønner det ikke selv, selv etter å ha snakket med kundeservice. Her er et bilde av fakturaen min:

For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket.

Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

Dine 120 gratis ringeminutter og 90 SMS som du månedlig får av One Call kan kun benyttes innenlands, men dog både til mobiltelefoner og vanlige fasttelefoner.

GPRS

Videotelefoni

Trafikk til utlandet

Trafikk i utlandet

Spesialnumre

Jeg skjønner fortsatt ikke at du skal betale noe:

''Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.''

Det står jo her at du skal få det du ringer gratis hvis det er under 120 minutter.

Med mindre du har ringt eller brukt:

'' GPRS Videotelefoni SMS innhold/SMS tjenester Trafikk til utlandet Trafikk i utlandet Mottak av trafikk når du er i utlandet Spesialnumre ''

Har du det?

Hvis du ikke har det, og du kun har sendt sms og ringt innenlands ville jeg ha klaget.

Skrevet

GPRS

Videotelefoni

Trafikk til utlandet

Trafikk i utlandet

Spesialnumre

Du kan jo begynne med å be om en spesifisert faktura. Den du har fått var jo ikke så mye å bli klok på ;-)

Skrevet

Noe av svaret har du nok her:

Oppstartspris pr samtale *

Første 120 ringeminutter pr måned 0,59

Men du skal jo ha hatt ganske mange samtaler for å komme opp i kr 69,- (Eller hva det nå var regningen din var på)

Jeg er fortsatt ganske nysgjerrig på dette her, og håper du kommer med svaret når du finner ut av det (eventuelt holder oss oppdatert i klaging osv)

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke at du skal betale noe:

''Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.''

Det står jo her at du skal få det du ringer gratis hvis det er under 120 minutter.

Med mindre du har ringt eller brukt:

'' GPRS Videotelefoni SMS innhold/SMS tjenester Trafikk til utlandet Trafikk i utlandet Mottak av trafikk når du er i utlandet Spesialnumre ''

Har du det?

Hvis du ikke har det, og du kun har sendt sms og ringt innenlands ville jeg ha klaget.

Jeg tror jeg begynner å forstå. Det kan se ut som jeg har brukt noe gprs, men det står ikke spesifisert på fakturaen. Det går inn i samtaler/bruk av telefonpunktet. Jeg trodde det var vanlige telefonsamtaler, derfor jeg ikke skjønte hvorfor de ikke trakk fra hele 120 min og 90 sms. Men det første punktet må jo bare være datatrafikk ettersom jeg ikke har fått trukket fra max. Men da stemmer det sikkert allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...