Gå til innhold

Partnerskapsinngåelse i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var i Gudbrandsdalen, og hun fikk prestestilling etter at Rosemarie Køhn ble biskop i Hamar.

Det var ikke Gudbrandsdalen:-)

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• AneM1365380603

12

• Bookworm

12

• Glimtipper

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg er helt enig med det i at reglene er modne for forandringer, men jeg synes ikke det er riktig å bryte regler bare fordi man ikke er enig i dem. Hvordan skulle da samfunnet ha sett ut generelt?''

Nja... Nå kan du ikke helt sammenligne kirken med Norges lover da... :o)

Lover og regler (Norges Lover eller noe annet) er til for å følges. Skolens reglement og reglementet på den enkelte arbeidsplass. Er man ansatt i kirken, skal man følge Kirkens regler - som ansatt - det er min mening, selv om jeg ikke er enig i reglene så er jeg av den oppfatning av regler skal følges. Så kan man heller ta kampen og diskusjonen om at reglene skal endres...

Skrevet

Ja, det er jo nettopp det som er poenget mitt. Man kan mene hva man vil om alskens regler, men man er likevel forpliktet til å følge dem:-)

Akkurat.

Om en ikkje er diplomat eller kongelig da.

Gjest respektløst
Skrevet

Kanskje kirken burde splittes i to? En del for de som mener homofili er en synd og en del for de som mener homofile par skal få inngå kristelig ekteskap.

Det ville slettes ikke være første gangen kirken har splittes på grunn av uenigheter i trosspørsmål.

Dette er noe jeg selv ønsker, for da slipper jeg å høre mer om dette meningsløse gnålet.

Man kan da bare starte sitt eget kirkesamfunn.

Skrevet

Akkurat.

Om en ikkje er diplomat eller kongelig da.

Et kongelig homsebryllup i kirka skulle jeg ha likt å sett:-)

Skrevet

Sorry det med bønder... no offence.

... og pensjonister?? De er da vel aboslutt ingen ensartet gruppe?

Gjest respektløst
Skrevet

Ja, jeg foreslår følgende:

A) De som er for homofile ekteskap starter sin egen kirke.

B) Den norske kirke blir et trossamfunn på lik linje med alle andre, altså vekk med statskirka.

Så skal du se hvor mange som blir igjen i den norske kirke... pensjonister og innavla bønder tipper jeg.

Kirken og staten burde vært adskilt for lenge siden. Men staten vil gjerne ha kontroll over kirken. Det er lenge siden jeg meldte meg ut av statskirken. Det gjorde jeg så snart jeg var gammel nok til det, altså 15 år.

Gjest respektløst
Skrevet

For et land! Kongehus og statskontrollert kirke! Skulle tro vi levde i middelalderen!

Enig!

Skrevet

Et kongelig homsebryllup i kirka skulle jeg ha likt å sett:-)

Ikkje eg.

Skrevet

Ikkje eg.

Hehe, det var veldig ironisk fra min side også da:-)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med homofilt ekteskap. Jeg ser ingen grunner til å nekte dem både seremoni og papir på at de hører sammen.

Skrevet

For et land! Kongehus og statskontrollert kirke! Skulle tro vi levde i middelalderen!

Middelalderen? For en fornærmelse!

Nei vi lever i Silikonalderen (har nettopp sett God Kveld Norge)!

Skrevet

*knise*

Skrevet

*LOL*

Utrolig at Dorthe får lage disse snuttene med seg selv i fokus. Jeg blir småkvalm av henne. Kjelling må jo være med mest mulig, for han er jo sååå deilig ifm Dorthe ;p

Hun minner om dattera mi på 3 år, megaslitsom "seeee på meg nå da! Se her! Hallo, jeg er her, seee daaa! Se nå gjør jeg meg til med trutmunn, hehe!" ...og kjerringa er 45. *hehe*

Skrevet

Jeg gidder i alle fall ikke ha en dame med plastpupper.

Har du prøvd en av hvert slag?

Skrevet

Jeg gidder i alle fall ikke ha en dame med plastpupper.

Trodde hele dama di var av plast??

;0)

Skrevet

Så egentlig så kan jeg gi faen helt til siste dagen i livet mitt og så bare tro på gud noen timer og så kommer jeg til himmelen. Høres jo greit ut det da, så kan jeg både stjele og myrde uten at det spiller noen rolle.

Kanskje jeg skal begynne med det, det skjer jo ingenting likevel

Men man vet aldri når den siste dagen kommer....

Og den kan være over før på et blunk..

:0)

Skrevet

Nei, ingen, kan du hjelpe meg med det?

Du har aldri hatt sex? Ikke med ei med naturlige pupper, ei heller plastpupper?

Skrevet

Hahaha, vittig. =)

Nei, det er Geir som har sexdukker.

Hehe! ;0)

Skrevet

Men man vet aldri når den siste dagen kommer....

Og den kan være over før på et blunk..

:0)

Jeg tror vel egentlig ikke at jeg havner noen steder. Kanskje Geir sitt forslag om at man havner i Sverige var det beste LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...