Gå til innhold

Partnerskapsinngåelse i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det visste jeg ikke. Når ble det mulig? Så veldig lenge siden kan det vel ikke ha vært? Jeg trodde det trådte i kraft fra 1.januar neste år.

Det har vært slik siden 1.januar 2002.

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• AneM1365380603

12

• Bookworm

12

• Glimtipper

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Totalt galt, jeg er så mot det som det går an å være. Homofile har ingen rett til å gifte seg i kirken, heller ikke å inngå ekteskap på muslimsk vis? Skjønner du jeg mener? Ingen rettskaffen person ville synes det er greit. Ja, visst faen kan de leve som de vil, det gjør de jo, men ikke kom å bland religion og Guds syn på ekteskap med disse tingene. Det er galt, komplett galt. Ekteskap er mellom mann og kvinne, uansett religion. Lev som du vil, men gå ikke inn i Huds hus med pikk i rævva.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221339088' post='3957842]

*LOL*

Utrolig at Dorthe får lage disse snuttene med seg selv i fokus. Jeg blir småkvalm av henne. Kjelling må jo være med mest mulig, for han er jo sååå deilig ifm Dorthe ;p

Hun minner om dattera mi på 3 år, megaslitsom "seeee på meg nå da! Se her! Hallo, jeg er her, seee daaa! Se nå gjør jeg meg til med trutmunn, hehe!" ...og kjerringa er 45. *hehe*

Som jeg skulle sagt det selv. Hater den stygge dama.

Skrevet

Kjærlighet spør ikke om kjønn og om det skulle finnes en gud så tror jeg ikke han gjør det heller. :o) Så jeg synes det er helt på sin plass med bryllup for homofile i kirken.

Klart du synes det. Rart du fikk lov å gifte deg i kirken i det hele tatt.

Skrevet

Nei, kjærlighet spør ikke om kjønn. Men kirken skal forkynne et livssyn som kalles kristendom. Bibelen er grunnlaget for kristendommens forkynnelse. I bibelen står det klart og tydelig, gjentatte ganger, at ekteskapet er for to av ulikt kjønn, at menn ikke skal ligge med menn osv. Det er helt greit å være uenig i dette, men hvorfor ønsker man da å inngå partnerskap i kirken? Man bør respektere de homofile og at de ønsker å leve sammen, men de homofile bør også respektere kirkens syn. Det er jo helt frivillig å være kristen og tro på det som står i bibelen. Hvorfor kan de ikke bare inngå partnerskap på rådhuset? Enda mer betenkelig syns jeg det er at en prest går i mot det kirken har bestemt, og utfører sånne handlinger. Han bør få en skriftlig advarsel.

Helt enig med deg.

Skrevet

Jeg skjønner jo at bibelen aldri kommer til å revideres, men jeg synes nå den skulle vært det uansett. ;o)

Jeg skulle gjerne trodd på deler av bibelen / kristendommen, men ettersom det er så mye der jeg overhodet ikke kan bekjenne meg til så gjør jeg altså ikke det. Kan jo ikke bare plukke ut det jeg vil tro på og drite i resten. Egentlig burde jeg vel meldt meg ut av statskirka, har bare aldri kommet så langt...

Hvorfor gifta du deg i kirken, du som ikke er kristen? Det er jo helt latterlig. Du burde blitt leiet ut idét du var på vei opp alteret. Det er en hån mot kirken når folk som ikke er kristne gifter seg i kirken. Men du er typisk kjerring for å håne religion, du fortjener ingenting.

Gjest respektløst
Skrevet

Det har vært slik siden 1.januar 2002.

Jeg ser du har rett. Men leser også at det i praksis har vært nesten umulig å bli godkjent. Får håpe dette bedrer seg nå.

Skrevet

Nei, kjærlighet spør ikke om kjønn. Men kirken skal forkynne et livssyn som kalles kristendom. Bibelen er grunnlaget for kristendommens forkynnelse. I bibelen står det klart og tydelig, gjentatte ganger, at ekteskapet er for to av ulikt kjønn, at menn ikke skal ligge med menn osv. Det er helt greit å være uenig i dette, men hvorfor ønsker man da å inngå partnerskap i kirken? Man bør respektere de homofile og at de ønsker å leve sammen, men de homofile bør også respektere kirkens syn. Det er jo helt frivillig å være kristen og tro på det som står i bibelen. Hvorfor kan de ikke bare inngå partnerskap på rådhuset? Enda mer betenkelig syns jeg det er at en prest går i mot det kirken har bestemt, og utfører sånne handlinger. Han bør få en skriftlig advarsel.

Det står jp utrolig mye snålt i bibelen, da. Følger du alt til punkt og prikke?

Gjest respektløst
Skrevet

Det står jp utrolig mye snålt i bibelen, da. Følger du alt til punkt og prikke?

Står det mye snålt i bibelen? Hva mener du med det egentlig? Alt som står der virker helt normalt for meg, og selvsagt følger jeg det, etter beste evne. Men vi er jo alle født syndere, og det hender selvsagt innimellom at jeg feiler på målet (synd betyr nettopp det, å feile på målet). Heldigvis har jeg da en tilgivende Gud, som ser i nåde til meg. Jesus har tatt alle våre synder på seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...