Gå til innhold

FU: Har du begynt med juleforberedelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere innlegg om julekalendere her nå, og da er det naturlig å spørre om kor langt dere er kommet med juleforberedelsene.

Eg må ærlig talt innrømme at eg er litt treig når det gjelder slikt, eg kommer som regel ikkje i gang før lillejulaften desverre, men nok om det.

Kor langt har du/dere kommet?

Hva med gavene?

Er juletreet på plass?

Har dere begynt å pynte til jul?

Hva med baking?

Har du smugdrukket av Aquavitten?

Skrevet

Julegaver kjøper jeg hele året, så det meste er i boks. Jeg syns det er morsommere, og lettere å finne noe som passer til hver enkelt på den måten. Hater panikk-innkjøp rett før jul.

Når det gjelder andre juleforberedelser begynner vi aldri med det før 1.søndag i advent. Det er en tid vi gleder oss til hvert år. Ja, vi setter nesten mer pris på forberedelsene i adventstiden enn selve jula.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn noen julegaver. 5-6 stk kanskje. I går sang småjentene flere julesanger, så her er det opptrapping ;o)

Skrevet

Juleforberedelsene er ikke høyprioritert, men noen gaver er allerede i boks. Planen er å få ned utgiftene drastisk på slikt.

Snuppa på 3 er veldig interessert i dukker og dukkeutstyr, så hun får en dukkebilstol fra Babyborn, kjøpt til 99 kr på salg.

Skrevet

Jeg har kommet sà langt at jeg har sett meg ut et slakteri her jeg bor, der skal jeg hente ribba tenkte jeg! Ogsà skal jeg bestille litt mat/snacks fra Norge :-) Mat er VIKTIG.

Julegaver kommer etterhvert tenker jeg...Mà nok begynne senest i november, sà de kommer frem i rett tid :-)

Gleder meg kjempemasse til jul!!!

Skrevet

Off kørse. Jeg sitter her med glitter i håret, pepperkakene i ovnen og lager papirlenker av glanspapir...

;-)

Skrevet

Har juleribba gående i originalforpakning i bakgården. Tenkte at ungene skulle få slakte den som en del av juleforberedelsene - men det blir ikke før sist på november.

Skrevet

Myyye senere ute enn vanlig er.

Har ikke kjøpt en eneste julegave, og jeg pleier å ha kjøpt minst halvparten når sommerferien er over.

Baking venter jeg med.

Forresten, kjøpte noen kalendergaver for noen uker siden - så litt i gang er jeg :)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Juletorsken er allerede i hus. Ligger å godgjør seg i kottet (der er det kjølig og fint).

Skrevet

Jeg har begynt på julegavene.

Baking tar jeg rett før jul.

Juletre kommer i hus lille julaften.

Å, det er så koslig med jul :0)

Skrevet

Julegaver kjøper jeg hele året, så det meste er i boks. Jeg syns det er morsommere, og lettere å finne noe som passer til hver enkelt på den måten. Hater panikk-innkjøp rett før jul.

Når det gjelder andre juleforberedelser begynner vi aldri med det før 1.søndag i advent. Det er en tid vi gleder oss til hvert år. Ja, vi setter nesten mer pris på forberedelsene i adventstiden enn selve jula.

Det høres koselig ut. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221385008' post='3958218]

Juleforberedelsene er ikke høyprioritert, men noen gaver er allerede i boks. Planen er å få ned utgiftene drastisk på slikt.

Snuppa på 3 er veldig interessert i dukker og dukkeutstyr, så hun får en dukkebilstol fra Babyborn, kjøpt til 99 kr på salg.

''Planen er å få ned utgiftene drastisk på slikt.''

Det er fornuftig, det blir fort dyrt nok.

Skrevet

Jeg har kommet sà langt at jeg har sett meg ut et slakteri her jeg bor, der skal jeg hente ribba tenkte jeg! Ogsà skal jeg bestille litt mat/snacks fra Norge :-) Mat er VIKTIG.

Julegaver kommer etterhvert tenker jeg...Mà nok begynne senest i november, sà de kommer frem i rett tid :-)

Gleder meg kjempemasse til jul!!!

''Ogsà skal jeg bestille litt mat/snacks fra Norge :-) Mat er VIKTIG.''

Jada mat er viktig, ingen tvil om det.

Du bør også bestille "snø på boks" sånn at du kan tro det er vinter ute, så kan du også spreie "rim" på rutene og sette air condition anlegget på fullt! :)

Skrevet

Myyye senere ute enn vanlig er.

Har ikke kjøpt en eneste julegave, og jeg pleier å ha kjøpt minst halvparten når sommerferien er over.

Baking venter jeg med.

Forresten, kjøpte noen kalendergaver for noen uker siden - så litt i gang er jeg :)

Da må du forte deg, så du tar igjen det tapte.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn noen julegaver. 5-6 stk kanskje. I går sang småjentene flere julesanger, så her er det opptrapping ;o)

Det med barn og julesanger er virkelig noe av det flotteste med jula, da ser en at jula har verdi utover alle gavene...

Skrevet

Juletorsken er allerede i hus. Ligger å godgjør seg i kottet (der er det kjølig og fint).

Så du satser på speketorsk i år du altså. lol

Skrevet

Jeg har begynt på julegavene.

Baking tar jeg rett før jul.

Juletre kommer i hus lille julaften.

Å, det er så koslig med jul :0)

''Å, det er så koslig med jul :0)''

Det tviler eg ikkje på! :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...