Gå til innhold

Hjemme etter skoletid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør deres poder når de ikke vil være på SFO etter skolen lenger? Vår sønn på 8 vil alltid gjøre som sine nærmeste kompiser, og de har slutta på SFO. Fått nøkkel og låser seg inn selv. Noen ganger er de med hverandre hjem. For å være litt i forkant ønsker jeg meg noen tips til hva jeg kan legge til rette for når sønnen skal være et par timer alene hjemme, evt. sammen med en kompis. Vi kommer til å gjemme Nintendoen og TV-spillet. Kanskje også Hanna Montana-kanalen

Skrevet

Guttungen min som er 9 er hjemme etter skolen, han sluttet på SFO i mai.

Vi har ikke lagt noe spesielt tilrette for ham etter skolen, men bedt ham om å gjøre litt lekser før han ser tv eller spiller Nintendo eller leiker med venner.

-hvis han har lekser og husker på det så gjør han faktisk som vi sier.

Skrevet

Eldste vår (9 i desember) har sluttet på SFO, og er alene hjemme nesten hver dag. Noen dager er lillesøstra med (2. klasse).

2 av dagene skal hun ut igjen på piano eller dans, da går tiden hjemme til å spise mat.

De andre dagene er hun av og til med noen hjem, eller noen er med henne hjem. Jeg prøver å be dem gjøre lekser når de kommer hjem, men det blir visst ofte glemt til fordel for TV'n og DisneyChannel...

Gjest Sånnkandetvære
Skrevet

Guttungen min som er 9 er hjemme etter skolen, han sluttet på SFO i mai.

Vi har ikke lagt noe spesielt tilrette for ham etter skolen, men bedt ham om å gjøre litt lekser før han ser tv eller spiller Nintendo eller leiker med venner.

-hvis han har lekser og husker på det så gjør han faktisk som vi sier.

Gutten vår ble 9 i august og vil heller ikke på sfo, bare småttiser der sier han.

Jeg har satt som krav at han foreløpig IKKE får ha kompiser m hjem, jeg vil se korsen huset ser ut etter at han har vært aleina først så får d bli en kompis etterhver, jeg har også satt krav om at han skal gjøre leksene. Etter det regner jeg med at han kommer til å spille og se tv men greit nok, da får jeg kutte ut spill når vi kommer fra jobb.

Har også sagt at han må ringe når han kommer hjem så jeg vet at han har kommet seg trygt hjem.

Går nok bra ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...