Widder Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Hva gjør deres poder når de ikke vil være på SFO etter skolen lenger? Vår sønn på 8 vil alltid gjøre som sine nærmeste kompiser, og de har slutta på SFO. Fått nøkkel og låser seg inn selv. Noen ganger er de med hverandre hjem. For å være litt i forkant ønsker jeg meg noen tips til hva jeg kan legge til rette for når sønnen skal være et par timer alene hjemme, evt. sammen med en kompis. Vi kommer til å gjemme Nintendoen og TV-spillet. Kanskje også Hanna Montana-kanalen 0 Siter
Gjest GA Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Guttungen min som er 9 er hjemme etter skolen, han sluttet på SFO i mai. Vi har ikke lagt noe spesielt tilrette for ham etter skolen, men bedt ham om å gjøre litt lekser før han ser tv eller spiller Nintendo eller leiker med venner. -hvis han har lekser og husker på det så gjør han faktisk som vi sier. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Eldste vår (9 i desember) har sluttet på SFO, og er alene hjemme nesten hver dag. Noen dager er lillesøstra med (2. klasse). 2 av dagene skal hun ut igjen på piano eller dans, da går tiden hjemme til å spise mat. De andre dagene er hun av og til med noen hjem, eller noen er med henne hjem. Jeg prøver å be dem gjøre lekser når de kommer hjem, men det blir visst ofte glemt til fordel for TV'n og DisneyChannel... 0 Siter
Gjest Sånnkandetvære Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Guttungen min som er 9 er hjemme etter skolen, han sluttet på SFO i mai. Vi har ikke lagt noe spesielt tilrette for ham etter skolen, men bedt ham om å gjøre litt lekser før han ser tv eller spiller Nintendo eller leiker med venner. -hvis han har lekser og husker på det så gjør han faktisk som vi sier. Gutten vår ble 9 i august og vil heller ikke på sfo, bare småttiser der sier han. Jeg har satt som krav at han foreløpig IKKE får ha kompiser m hjem, jeg vil se korsen huset ser ut etter at han har vært aleina først så får d bli en kompis etterhver, jeg har også satt krav om at han skal gjøre leksene. Etter det regner jeg med at han kommer til å spille og se tv men greit nok, da får jeg kutte ut spill når vi kommer fra jobb. Har også sagt at han må ringe når han kommer hjem så jeg vet at han har kommet seg trygt hjem. Går nok bra ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.