Gå til innhold

Glemt P-pille...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte P-pillen min i dag... Tar den vanligvis om morgenen, men den ble altså ikke fortært før nå nettopp, ca. 14 timer etter skjema.

Nå har jeg ikke pakningsvedlegget for hånden, så inntil jeg får skaffet et nytt: Hvor lang tid før jeg har sikker prevensjon igjen? Merket er Trionetta, og pillen var nummer 3 på nytt brett, hvis det har betydning.

Skrevet

Mener å huske fra den tiden jeg benyttet p-piller at det ikke bør gå mer enn 36 timer mellom to piller, så 14 timer på overtid er nok litt mye.

Best å sikre seg på annen måte resten av perioden:-)

Skrevet

Nå er vel ikke jeg den rette til å svare kanskje; har også brukt Trionetta tidligere, og glemte pillen flere ganger. Har likevel aldri opplevd å bli gravid pga dette, selv om jeg ikke brukte annen prevensjon i tillegg...

Likevel skal det sies at grensen er 36 timer mellom hver pille, så det lureste er såklart å bruke tilleggsprevensjon i 14 dager fremover...

Skrevet

På Helsenett fant jeg følgende:

Hvis det går over 36 timer mellom to p-piller, må annen prevensjon brukes i tillegg. Fortsett likevel ut brettet. Det er mer risikabelt å glemme en pille mot slutten av brettet, dette gjelder spesielt tre-fasepiller, som Trionetta og Trinordiol.

Skrevet

På Helsenett fant jeg følgende:

Hvis det går over 36 timer mellom to p-piller, må annen prevensjon brukes i tillegg. Fortsett likevel ut brettet. Det er mer risikabelt å glemme en pille mot slutten av brettet, dette gjelder spesielt tre-fasepiller, som Trionetta og Trinordiol.

Fant pakningsvedlegget nå, der står det at risikoen er størst på begynnelsen (som jeg er) og slutten av brettet, og at man skal kontakte lege dersom man har hatt samleie den siste uka... Så da må jeg vel innom legen i morgen?

Hvis dette betyr at jeg kan være gravid, så... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...