Gå til innhold

Lyden er borte på pc'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder den stasjonære som 3-åringen bruker. Hun har helt sikkert gjort noe jeg aldri får svar på.

Jeg kan helt svakt høre lyder, men det er endel susing og knitrelyder.

Hun har ikke rørt ledninger. Det har vi sjekket.

Noen ideer til hva det kan være? Jeg har gått gjennom drivere osv, men finner ingen feil. Jeg har også oppdatert driverne.

Skrevet

Svake lyder med knitring og susing kan tyde på at forsterkerdelen av høyttalerne har gitt opp ånden. Har du prøvd med et annet sett høyttalere, eventuelt hodetelefoner?

Hvis det gir samme resultat, så kan du sjekke den utvidede volumkontrollen. Ligger under Tilbehør i startmenyen om jeg ikke husker feil, hak av for "advanced" eller noe sånt og sjekk alle innstillingene der.

Skrevet

Svake lyder med knitring og susing kan tyde på at forsterkerdelen av høyttalerne har gitt opp ånden. Har du prøvd med et annet sett høyttalere, eventuelt hodetelefoner?

Hvis det gir samme resultat, så kan du sjekke den utvidede volumkontrollen. Ligger under Tilbehør i startmenyen om jeg ikke husker feil, hak av for "advanced" eller noe sånt og sjekk alle innstillingene der.

Vi har vanlige pc-høytalere i tillegg til at vi bruker høytalerne til stereoen. For å være helt sikker koblet jeg til noen nye høytalere, med akkurat samme resultat.

Volumkontrollene er riktig innstilt.

Jeg tror det kanskje kan være noe med DirectX. Når jeg er inne på "Diagnoseverktøy" der kommer den en feilmelding på "lyd 1" og Lyd 2". Det står "Feil ved trinn 19, brukerbekreftelse på programvare".

Skrevet

Vi har vanlige pc-høytalere i tillegg til at vi bruker høytalerne til stereoen. For å være helt sikker koblet jeg til noen nye høytalere, med akkurat samme resultat.

Volumkontrollene er riktig innstilt.

Jeg tror det kanskje kan være noe med DirectX. Når jeg er inne på "Diagnoseverktøy" der kommer den en feilmelding på "lyd 1" og Lyd 2". Det står "Feil ved trinn 19, brukerbekreftelse på programvare".

http://forums.pcworld.co.nz/showthread.php?t=79397 har et forslag i alle fall. Ellers kan du jo forsøke å reinstallere skjermkortdrivere og directx.

Skrevet

http://forums.pcworld.co.nz/showthread.php?t=79397 har et forslag i alle fall. Ellers kan du jo forsøke å reinstallere skjermkortdrivere og directx.

Det ser ut til at det ikke er noen driver, og ikke får jeg til å fikse ny heller. Jeg vet ikke hva driverne heter, så da er det ikke så lett å avinstallere dem.

Hvis jeg avinstallerer.. Vil jeg da få ny fra Windows update? Jeg ser DirectX ligger der, men når jeg skal installere den kommer en melding om at jeg allerede har den.

Det er endel problemer med maskinen nå. Programmer låser seg osv. Jeg må trykke F1 for oppstart, bl annet.

*Frustrert*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...