Gå til innhold

Så var det over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til alle som ønsket meg god bedring på onsdag.

Jeg kan ikke huske å ha vært så dårlig på veldig lenge. Det må ha vært ordentlig lungebetennelse jeg har hatt. Ikke bare nesten-lungebetennelse.

Jeg var like dårlig på torsdag. Jeg fikk alt på en gang. Orket ikke at noen pratet til meg, For jeg hadde nesten ikke krefter eller pust til å svare. Jeg frøys og svettet omhverandre, hodet holdt på og sprenges. Jeg hostet til jeg spøy uten at jeg fikk opp det som skulle ut. Så fikk jeg attpåtil diare og fløy på do i ett sett. Jeg greide ikke annet enn og holde sengen.

På fredag var det likedan og panikken grep meg. Hva skulle jeg gjøre? På ettermiddagen karret jeg meg opp, prøvde å gjøre noe, men måtte legge meg ned igjen etter bare 5 min. Så opp igjen, men måtte gi meg. Holdt på slik opp av senga, ned i senga igjen. Helt uten krefter.

Jeg var nær et nervesammenbrudd flere ganger.

På lørdag var det litt lettere. Jeg kunne jobbe litt lengre perioder om gangen før jeg måtte sove litt, holdt det gående slik gjennom hele dagen. Jeg var mer død enn levende og slik så jeg ut også.

Jeg må si at mann og barn har vært helt fantastisk til å gjøre sitt. Jeg ga kommandoer og de gjorde så godt de kunne, men perfeksjonist som jeg er må jeg sjekke og gå over og se til at alt blir bra og noe kan jeg bare ikke overlate til andre, slik som dekking av bord f.eks.

Senest i går trodde jeg altså at dette kom til å bli en konfirmasjon hvor jeg måtte gå og hvile meg mens gjestene var her. Det hadde tatt seg ut.

Så i dag selve dagen. Jo da jeg sto opp i dag, prøvde jeg og få i meg ei brødskive med jordbærsyltetøy. Det enste som fristet litt. Jeg hadde jo ikke spist noe mat siden tirsdag. Jeg må ha gått ned et par kilo og et par kilo på kroppen min er mye. Jeg så ut som et spøkelse etter å ha gått uten mat i så lang tid. Men neida, begynte å brekke meg og maten gikk rett i søpla.

Jeg turde ikke være med i kirka, var redd for å gjøre i buksa, måtte ha en do i nærheten.

Så desverre fikk jeg ikke se min eneste sønn bli konfirmert, men vi har det tapet på video. Jeg hvilte meg mens de andre var i kirka og når gjestene, ja jeg skjønner ikke helt hva som skjedde, men det må ha skjedd et mirakel. Pusten ble bedre og bedre ut over dagen. Jeg måtte ikke på do og jeg var i ok form under hele selskapet og det ble svært velylkket.

Jeg har ingen annen forklaring enn at psyken har slått negativt ut. Bare tanken på at jeg ble så syk under forberedelsene gjorde meg så neslått at jeg ble enda sykere av det.

Det høres rart ut, men noen annen forklaring finner jeg ikke. Jeg er ihverfall glad og lettet over at jeg var såpass oppegående da gjestene var her og sønnen vår tross alt har hatt en fin-fin dag.

Nå er jeg så bra at i morgen skal jeg til og med på jobb. Det trodde jeg ikke i går. Da trodde jeg dette kom til å vare lenge lenge.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon!

Det at du løp på do var nok apocillinen det, den er knallhard mot magen.

Jeg har grunnet sykdom mistet flere slike viktige begivenheter, det er leit, men dessverre blir det bare slik noen ganger.

Godt at du er bra nå, men ikke kjør på for fullt, husk at det henger i, selv om du føler deg veldig bra. Så en rolig start er nok lurt.

Skrevet

Ååå Wita jeg tenkte på deg da jeg la meg i går, lurte på hvordan det var gått i går :) Du har virkelig hatt ei runde ingen misunner deg ja. Grusomt, og spesielt oppi konfirmasjonen.

Men som den gode mor du er, så klarte du å lage en minneverdig dag for deres sønn, så bra! Det er flott at de andre hjalp til, men det skulle da også bare mangle ;)

Jeg ser du tenker deg på jobb i dag. Ikke vær _for_ tøff mot deg selv, du er nok svak enda vil jeg tro. God bedring!

Skrevet

Jeg tenkte på deg, Wita, da du skrev om dette tidligere. Det er liksom sånn jeg tenker er så typisk når noe viktig skal skje. Jeg tror nok at psyken har bidratt til å gjøre deg dårligere - for en blir gående anspent og tenke på/bekymre seg for det ("nei jeg kan ikke bli dårlig nå" osv).

Uansett er jeg glad for at det ble såpass vellykket som det ble. Synd du ikke fikk med deg kirka da, men som du jo selv sier så har dere det på video, og det er jo bra ;o).

Håper du ikke er på jobb i dag. Selv om du føler deg frisk nok til det, så tror jeg det er lurt av deg å slappe litt av nå, så du ikke blir gående dårlig lengre enn nødvendig (min erfaring iallefall).

God bedring :o)

Skrevet

Jeg tenkte på deg, Wita, da du skrev om dette tidligere. Det er liksom sånn jeg tenker er så typisk når noe viktig skal skje. Jeg tror nok at psyken har bidratt til å gjøre deg dårligere - for en blir gående anspent og tenke på/bekymre seg for det ("nei jeg kan ikke bli dårlig nå" osv).

Uansett er jeg glad for at det ble såpass vellykket som det ble. Synd du ikke fikk med deg kirka da, men som du jo selv sier så har dere det på video, og det er jo bra ;o).

Håper du ikke er på jobb i dag. Selv om du føler deg frisk nok til det, så tror jeg det er lurt av deg å slappe litt av nå, så du ikke blir gående dårlig lengre enn nødvendig (min erfaring iallefall).

God bedring :o)

Takk for det:-) Jeg er på jobb og jeg føler det går helt greit.

Selv om mannen min fikk ryddet ut bord og stoler i går er det en del å gjøre hjemme, men jeg skal ikke stresse. Jeg ska ta det helt med ro og gjøre ting i sakte tempo, så det skal gå helt fint med meg nå.

Du verden så stor pris man setter å være "frisk" etter å ha vært så syk. Det er slik man vanligvis ikke tenker over. Tar det som en selvfølge, men det er jo så fantastisk deilig og nydelig følelse å være frisk og kjenne at man lever;o)

Skrevet

Ååå Wita jeg tenkte på deg da jeg la meg i går, lurte på hvordan det var gått i går :) Du har virkelig hatt ei runde ingen misunner deg ja. Grusomt, og spesielt oppi konfirmasjonen.

Men som den gode mor du er, så klarte du å lage en minneverdig dag for deres sønn, så bra! Det er flott at de andre hjalp til, men det skulle da også bare mangle ;)

Jeg ser du tenker deg på jobb i dag. Ikke vær _for_ tøff mot deg selv, du er nok svak enda vil jeg tro. God bedring!

Så rørende at du tenkte på meg da:-)

Jo, jeg er på jobb, men jeg skal ta det med ro likevel, så dette skal gå helt fint.

Kjenner at jeg har smerter på høyre lunge bak, der hvor legen sa forteningen lå. Den smerten er større nå enn den var, selv om jeg puster mye lettere, så da regner jeg med at det bare er fordi jeg har brukt så mye krefter på å hoste, slik at det er musklene som er vonde.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221452916' post='3958773]

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon!

Det at du løp på do var nok apocillinen det, den er knallhard mot magen.

Jeg har grunnet sykdom mistet flere slike viktige begivenheter, det er leit, men dessverre blir det bare slik noen ganger.

Godt at du er bra nå, men ikke kjør på for fullt, husk at det henger i, selv om du føler deg veldig bra. Så en rolig start er nok lurt.

Ja, det var kanskje apocillinen som gjorde, men jeg er bedre i magen nå, selv om jeg enda går på den, så jeg vet ikke helt. kanskje litt for stor overdose av hostesaft kan ha vært årsaken?

Jeg skal ta det med ro fremover:-)

Skrevet

Så rørende at du tenkte på meg da:-)

Jo, jeg er på jobb, men jeg skal ta det med ro likevel, så dette skal gå helt fint.

Kjenner at jeg har smerter på høyre lunge bak, der hvor legen sa forteningen lå. Den smerten er større nå enn den var, selv om jeg puster mye lettere, så da regner jeg med at det bare er fordi jeg har brukt så mye krefter på å hoste, slik at det er musklene som er vonde.

Musklene får kjørt seg når man hoster ja. God bedring og husk etterkontroll siden du har hatt det så kraftig. Det ville jeg gjort.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja, det var kanskje apocillinen som gjorde, men jeg er bedre i magen nå, selv om jeg enda går på den, så jeg vet ikke helt. kanskje litt for stor overdose av hostesaft kan ha vært årsaken?

Jeg skal ta det med ro fremover:-)

Det kan det også. Det stabiliserer seg ofte under kuren på apocillin, men blir du verre igjen så spis probiotika (snille tarmbakterier).

Håper du holder deg frisk :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221468731' post='3958918]

Det kan det også. Det stabiliserer seg ofte under kuren på apocillin, men blir du verre igjen så spis probiotika (snille tarmbakterier).

Håper du holder deg frisk :o)

Takk for tips. Det er notert:-)

Skrevet

Takk for det:-) Jeg er på jobb og jeg føler det går helt greit.

Selv om mannen min fikk ryddet ut bord og stoler i går er det en del å gjøre hjemme, men jeg skal ikke stresse. Jeg ska ta det helt med ro og gjøre ting i sakte tempo, så det skal gå helt fint med meg nå.

Du verden så stor pris man setter å være "frisk" etter å ha vært så syk. Det er slik man vanligvis ikke tenker over. Tar det som en selvfølge, men det er jo så fantastisk deilig og nydelig følelse å være frisk og kjenne at man lever;o)

Ja, man tar det ofte for gitt - og slike ting gir en påminnelse på at en bør være glad for at en er frisk ;o)

Tenker sånn sjøl hver gang jeg har hatt et migreneanfall..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...