Gå til innhold

Søvn trenger man

Anbefalte innlegg

Gjest På reise
Skrevet

Sover aldri godt når jeg sover borte og aldri søvn den første natten,hva kommer det seg av?

Flere som har det sånn?

Skrevet

Jeg er også delvis slik, jeg må i alle fall ligge godt skal jeg få sove. Men jeg sover svært lett og våkner av de minste lyder, så jeg tror at det er det som er årsaken. Sover man borte så er man ikke vant med alle lydene og det tar tid å venne seg til dem.

Skrevet

Ja kjenner meg igjen der. Det har sikkert noe med hva man skal dagen etter, noe som ikke er dagligdags? Så er det nye lyder osv som kan forstyrre. Jeg kan også sove dårlig hjemme om noe spesielt skal skje dagen etter.

Skrevet

Ja, jeg har det også slik, og det har jeg bare avfunnet meg med.

Skrevet

Det er vel for mange inntrykk, nye lukter osv. Spesielt små barn reagerer på uvante omgivelser, men voksne også. Kanskje en kan bruke samme triks som hos babyer, ta med noe kjent, f.eks en bamse med lukt av "hjemme" og ha den ved siden av deg i sengen. Eller en pute hvis du ikke ønsker å være så barnslig :)

Prøv å ikke tenke på at du er borte. Spis en god kveldsmat før leggetid, les kanskje en bok på sengen, så blir du trøtt og sovner...

Gjest På reise
Skrevet

Det er vel for mange inntrykk, nye lukter osv. Spesielt små barn reagerer på uvante omgivelser, men voksne også. Kanskje en kan bruke samme triks som hos babyer, ta med noe kjent, f.eks en bamse med lukt av "hjemme" og ha den ved siden av deg i sengen. Eller en pute hvis du ikke ønsker å være så barnslig :)

Prøv å ikke tenke på at du er borte. Spis en god kveldsmat før leggetid, les kanskje en bok på sengen, så blir du trøtt og sovner...

Når jeg ligger borte ligger jeg faktisk og "later som" om jeg er hjemme,men det funker ikke,det er vel som du sier noe med lukter og lyder.

Gjest tipzzzzzzzzzz
Skrevet

Når jeg ligger borte ligger jeg faktisk og "later som" om jeg er hjemme,men det funker ikke,det er vel som du sier noe med lukter og lyder.

Kanskje hodeputen der er annerledes enn den du er vant til. Ta med egen hodepute, den har lukt hjemmenfra og vil føles mer komfortabel siden du er vant til den.

Prøv å ikke tenke på at du er på et annet sted, ikke tenk for mye på morgendagen, bare slapp av og prøv å sove.

Gjest søvnen min er slik
Skrevet

Sånn har jeg også det. Sover aldri første natten, selv om jeg er sliten. Slik har jeg hatt det i maaaange år, blir liksom ikke bedre. Jeg er også til vanlig ett menneske som ikke bare kan legge hodet ned på puten å sove. Har altfor mange tanker og uro i kroppen min til det. Når en reiser bort drar en fra det vanlige, både seng, rom, nye inntrykk og det du er vant til blir forandret, slik at du er oppstemt selv om du er sliten og trøtt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...