Gå til innhold

Farve til stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er karnappen ferdig og vi begynner å tenke på farve til veggene. Hele stua skal bli ny. Den er 60 kvm, så vi må tenke på at det ikke skal bli for kald farve. Farver i beige er vi lei av.

Noen som har ide til en lun farve som er ganske lys? Kan en helt lys og matt gulfarve gjøre seg?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

18

• Lillemus

3

• pekkaline

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker godt "skandinavisk lys", men mulig det går i kategorien du kaller beige - selv om den er lysere enn hva jeg kaller beige.

Skrevet

http://www.jotun.no/?_s_ref=c6tQ18EcS&kw=lady&creative=1742628701

Jeg kikket litt på fargene her, lin ser gulaktig ut, men kan også¨virke litt beige-aktig..... Når du har en så stor stue så ville jeg kanskje hatt en kontrastvegg? Det er også mange som velger tapet på en av veggene og det kan bli knallfint!

Mener du at en av veggene har en annen farve på tapeten? Det må jeg nesten lufte for mannen min.

Jeg klarte ikke å finne den farven som heter lin.

Skrevet

Jeg liker godt "skandinavisk lys", men mulig det går i kategorien du kaller beige - selv om den er lysere enn hva jeg kaller beige.

Jeg skal notere ned den farven og sjekke på butikken. På min pc ble den nesten litt kald, blåaktig.

Vi har hatt panel i nesten hele stua og tapet eller malt panel på resten, så det blir litt av en overgang å få tapet over det hele. Jeg tipper det blir bra, men vi vil ikke at stua skal virke stor og kald.

Skrevet

Jeg skal notere ned den farven og sjekke på butikken. På min pc ble den nesten litt kald, blåaktig.

Vi har hatt panel i nesten hele stua og tapet eller malt panel på resten, så det blir litt av en overgang å få tapet over det hele. Jeg tipper det blir bra, men vi vil ikke at stua skal virke stor og kald.

Jeg synes ikke fargen er kald, og jeg tror ikke den har noe blått i seg.

Skrevet

Mener du at en av veggene har en annen farve på tapeten? Det må jeg nesten lufte for mannen min.

Jeg klarte ikke å finne den farven som heter lin.

Det var ikke lett å finne den, klarte ikke å linke direkte til den desverre. Med kontrastvegg så blir stuen lunere. Er den veldig lys så blir den større, mørk blir mindre. Jeg ville hørt med fargehandelen om forslag. Ta med bilder av stuen din.

Jeg ser endel på oppussingsprogrammer på tv, der bruker de mye å ta en vegg i noe annet. Det kan være så mangt. Noen ganger er det et bilde de forstørrer slik at det dekker en vegg, men mest vanlig er litt mønstret tapet. Jeg har sansen for det :) Så bruker de tapetfargen i puter mm slik at rommet bindes sammen.

Skrevet

Jeg har Lys antikk i hele kåken nå. :)

Kan det bli fint å velge noe helt lyst på alle veggene i rommet unntatt en, og så gå for noe helt radikalt på denne? F.eks en litt mørk brun tapet med sjatteringer? Eller en litt mørk lilla? Jeg synes det er knallstilig å kombinere disse to fargene og ta opp igjen samme farger på gardiner, sofa og puter.

Skrevet

Jeg har Lys antikk i hele kåken nå. :)

Kan det bli fint å velge noe helt lyst på alle veggene i rommet unntatt en, og så gå for noe helt radikalt på denne? F.eks en litt mørk brun tapet med sjatteringer? Eller en litt mørk lilla? Jeg synes det er knallstilig å kombinere disse to fargene og ta opp igjen samme farger på gardiner, sofa og puter.

Lys antikk er notert :)

Brunspraglete tapet er helt uaktuelt, men en vegg i lilla kan jo gjøre seg.

Den ene delen av stua skal bli en kosekrok for barna med sofa, bord, tv og pc. Kanskje vi kan være litt vågale der :)

Gjest Gult er kult
Skrevet

Gult kan være nokså lekkert det :) Med hvite karmer osv...

Skrevet

Gult kan være nokså lekkert det :) Med hvite karmer osv...

Alle karmer er nå malt hvite. Dørene i en annen etasje har jeg nettopp malt. Dørene i stueetasjen er neste prosjekt :)

Skrevet

Trodde du skrev "farvel til stue", så nå begynte jeg jammen å lure på hva slags ekstrem oppussing du skulle foreta! ;-)

*trenger kaffe og kanskje nye linser*

Skrevet

Trodde du skrev "farvel til stue", så nå begynte jeg jammen å lure på hva slags ekstrem oppussing du skulle foreta! ;-)

*trenger kaffe og kanskje nye linser*

''Trodde du skrev "farvel til stue", så nå begynte jeg jammen å lure på hva slags ekstrem oppussing du skulle foreta! ;-)''

He he. Så ille er det ikke, men det er ikke så langt unna sannheten. Alt er snart nytt, både tak, gulv, vegger. Peisen er slått ned, og snart får vi ny vedovn også :) Døra inntil stua er relativt ny, men den skal males i og med at vi snart spyr av furu ;) *Påvirket av dol*

Håper det hjalp med en kopp kaffe da :o)

Skrevet

Vi flyttet inn i et hus med lattefarvet/beige interiør. Tydeligvis 99% av Norge lever i de samme farvene. Etter 15 minutter var vi så lei farven at vi holdt på å spy.

Kjerringa på farvebutikken fikk nesten anfall av det nye farvevalget vårt (vi selger ikke sånne farger!), så nå lever vi i et fargefyrverkeri som gir godt humør hele dagen.

Jeg skal ALDRI ha beige, uansett hvor fucking populært det er!

Skrevet

Vi flyttet inn i et hus med lattefarvet/beige interiør. Tydeligvis 99% av Norge lever i de samme farvene. Etter 15 minutter var vi så lei farven at vi holdt på å spy.

Kjerringa på farvebutikken fikk nesten anfall av det nye farvevalget vårt (vi selger ikke sånne farger!), så nå lever vi i et fargefyrverkeri som gir godt humør hele dagen.

Jeg skal ALDRI ha beige, uansett hvor fucking populært det er!

Vi ser også at de fleste velger beige, så derfor er vi lei. Også pga at vi selv har det i et par rom.

Vi tenker å velge litt friskere farver i andre rom en stua :)

Skrevet

Jeg leste farveL til stue.. og skjønte ikkeno.. ;-)

Hmmm. Det samme leste morsan ;)

Få i deg litt sterk kaffe du også, he he.

Skrevet

Det gjorde eg og!

Trodde de var ho som ville slenge noe i veggen, og så hadde ho sprengt hele stua i stedenfor. uff...

Aliza1365380759
Skrevet

Jepp, samme her.. Jeg tenkte bare noe ala "ja, det var da et dristig oppussingsprosjekt", men tenkte ikke noe mer over det.. Hehe.. ;-)

Skrevet

Det gjorde eg og!

Trodde de var ho som ville slenge noe i veggen, og så hadde ho sprengt hele stua i stedenfor. uff...

Så sint blir jeg ikke :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...