Gå til innhold

Farve til stue

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

18

• Lillemus

3

• pekkaline

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ho trenger vel ikkje male om hele stua på grunn av en sånn liten "dings" vel, kan bruke samme fargen som før.?

Vi har bytta alle vinduer i stua, og laget en karnapp som er langt større en den Lillemus viste bilde av. Så er all panel i stua revet ned, peis slått ned, fått ny panel til himlingen. Resten av stua skal også få nytt tak.

Da mangler det kun plater på noen vegger før vi kan tapetsere. Du ser nødvendigheten av å male?-)

Skrevet

Nå har jeg leita og leita etter et hus med karnapp uten å finne det. Bra du fant det da!

Vår ligner forresten ikke denne i det hele tatt. Vår består av tre store vinduer i front og ett smalere på hver side.

''Nå har jeg leita og leita etter et hus med karnapp uten å finne det. Bra du fant det da!''

Søke på karnapp i bilde-søket i google? ;o)

Skrevet

''Nå har jeg leita og leita etter et hus med karnapp uten å finne det. Bra du fant det da!''

Søke på karnapp i bilde-søket i google? ;o)

''Søke på karnapp i bilde-søket i google? ;o)''

Fader også, he he. Jeg trodde jeg gjorde det, men søkte på karnapp+bilde. Jeg er ikke så vant med å bruke google. Her går det mest i kvasir.

I desperasjon begynte jeg å leite i boligannonser hos finn.no.

Skrevet

''Søke på karnapp i bilde-søket i google? ;o)''

Fader også, he he. Jeg trodde jeg gjorde det, men søkte på karnapp+bilde. Jeg er ikke så vant med å bruke google. Her går det mest i kvasir.

I desperasjon begynte jeg å leite i boligannonser hos finn.no.

*Humrer* På hovedsiden til google kan du øverst i venstre hjørne velge mellom Nett Bilde Nyheter Blogger osv, klikk på Bilder og skriv det du leter etter. :o) Kjempekjekt! Bruker det masse jeg.

Skrevet

*Humrer* På hovedsiden til google kan du øverst i venstre hjørne velge mellom Nett Bilde Nyheter Blogger osv, klikk på Bilder og skriv det du leter etter. :o) Kjempekjekt! Bruker det masse jeg.

Ja, nå har jeg sett på masse flotte bilder der :)

Skrevet

Vi har bytta alle vinduer i stua, og laget en karnapp som er langt større en den Lillemus viste bilde av. Så er all panel i stua revet ned, peis slått ned, fått ny panel til himlingen. Resten av stua skal også få nytt tak.

Da mangler det kun plater på noen vegger før vi kan tapetsere. Du ser nødvendigheten av å male?-)

Ok, skjønner dere må male ja.

Er forresten i "oppussingmodus" sjøl, har lyst til å rive ned både det ene og det andre.

Du må jo si noe om åssen tak, gulv, møbler o.l. dere har før vi (doldesignere) kan komme med fargetips...

Skrevet

Ok, skjønner dere må male ja.

Er forresten i "oppussingmodus" sjøl, har lyst til å rive ned både det ene og det andre.

Du må jo si noe om åssen tak, gulv, møbler o.l. dere har før vi (doldesignere) kan komme med fargetips...

Nå husker jeg ikke hva gulvet heter, men det har en veldig varm farve som hverken er mørk eller lys. I himlingen har vi hvit panel. Ikke snøhvit, men i den typiske listefarven. Det er vel eggeskallfarvet tenker jeg. Mannen min insisterer på å ha noe panelgreier i det vanlige taket som heter Symfoni. Platene er litt smalere enn vanlig takess. Samme farve som på himlingen.

Dørene er malt eggeskallhvit. Ikke alle da, men alle skal males etterhvert. Vi skal kjøpe ny salong og nye gardiner. Jeg tror vi skal male veggseksjonen eggeskallhvit. Den kosta 15 tusen, så har ikke lyst å kaste den pga farven ;)

Hvilke oppussingsprosjekter har du? Nevnte du en gang at du ønsker å fornye badet?

Skrevet

Skagengul er en flott farge.

Lin har nummer 5640 ihvertfall hos Butinox (Green Room).

Skrevet

Skagengul er en flott farge.

Lin har nummer 5640 ihvertfall hos Butinox (Green Room).

Skagengul er nå notert på lista over farver jeg skal titte på når den tid kommer :)

Forresten kalles karnapp også for luksusvorte. Det er ikke for ingenting. Skal en ha fagfolk til å gjøre det er det utrolig dyrt. Dessuten er det jo strengt tatt ikke nødvendig :)

Skrevet

Nå husker jeg ikke hva gulvet heter, men det har en veldig varm farve som hverken er mørk eller lys. I himlingen har vi hvit panel. Ikke snøhvit, men i den typiske listefarven. Det er vel eggeskallfarvet tenker jeg. Mannen min insisterer på å ha noe panelgreier i det vanlige taket som heter Symfoni. Platene er litt smalere enn vanlig takess. Samme farve som på himlingen.

Dørene er malt eggeskallhvit. Ikke alle da, men alle skal males etterhvert. Vi skal kjøpe ny salong og nye gardiner. Jeg tror vi skal male veggseksjonen eggeskallhvit. Den kosta 15 tusen, så har ikke lyst å kaste den pga farven ;)

Hvilke oppussingsprosjekter har du? Nevnte du en gang at du ønsker å fornye badet?

''Mannen min insisterer på å ha noe panelgreier i det vanlige taket som heter Symfoni.''

Veldig flott tak (Huntonit), men Plankett er enda flottere (syns eg) Symfoni er mere avdempa i strukturen og Plankett har mere "baller".

''Platene er litt smalere enn vanlig takess.''

De er 180 x 28 cm.

''Samme farve som på himlingen.''

Mener du himmelen? (grå? blå?)

''Dørene er malt eggeskallhvit. Ikke alle da, men alle skal males etterhvert. Vi skal kjøpe ny salong og nye gardiner. Jeg tror vi skal male veggseksjonen eggeskallhvit. Den kosta 15 tusen, så har ikke lyst å kaste den pga farven ;)''

Eggeksla farga kan jo være så mangt, eg har funnet min favorittfarge (som eg har i stua) den heter S 0505 - Y30R, halvmatt, veldig lun og behagelig farge går godt til det meste.

''Hvilke oppussingsprosjekter har du?''

Litt av hvert, skal skifte vinduer og ytterdører.

Trappene og gangen.

Eg sikler etter disse trappene, mangler i grunn bare trinna...

http://www.joinex-trapper.no/galleri-tretrapp.asp?uid=64&CID=3

Slå ned noen vegger mellom kjøkken og stue, nytt kjøkken.

Lage dusjkabinett i første etasje.

''Nevnte du en gang at du ønsker å fornye badet?''

Det er eg ferdig med!

Og godt fornøyd, en blanding av eggeskalhvit, brunt, grått, krom, hvitt og olja mørk eik!

Billig og bra!

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men..hva er en karnapp?

''men..hva er en karnapp?''

Utvekst (med vindu)!

;P

Skrevet

''men..hva er en karnapp?''

Utvekst (med vindu)!

;P

I know! :-)

Skrevet

''Mannen min insisterer på å ha noe panelgreier i det vanlige taket som heter Symfoni.''

Veldig flott tak (Huntonit), men Plankett er enda flottere (syns eg) Symfoni er mere avdempa i strukturen og Plankett har mere "baller".

De er 180 x 28 cm.

''Dørene er malt eggeskallhvit. Ikke alle da, men alle skal males etterhvert. Vi skal kjøpe ny salong og nye gardiner. Jeg tror vi skal male veggseksjonen eggeskallhvit. Den kosta 15 tusen, så har ikke lyst å kaste den pga farven ;)''

Eggeksla farga kan jo være så mangt, eg har funnet min favorittfarge (som eg har i stua) den heter S 0505 - Y30R, halvmatt, veldig lun og behagelig farge går godt til det meste.

Trappene og gangen.

Det er eg ferdig med!

Og godt fornøyd, en blanding av eggeskalhvit, brunt, grått, krom, hvitt og olja mørk eik!

Billig og bra!

I tilfelle du ikke vet hva himling er, så her har du et bilde. Lillemus har jo vist meg hvordan jeg skal finne bilder på google.

http://media.aftenposten.no/archive/00482/_BM04soverom2511_jp_482711v.jpg

Bra du er fornøyd med badet. Det og kjøkkenet er jo innmari kostbare rom med tanke på oppussing. Vi er ferdig med både kjøkken og bad. Alt av elektrisk og rør er nytt, i tillegg til innredning. Vi tok et soverom for å få større kjøkken.

Det var da en utrolig lekker trapp du linket til! Vet du hva noe sånt kommer til å koste? Vi skal også bytte trapp, men det blir ikke riktig enda. Jeg har en følelse av at jeg kommer til å steile over prisen. Helt enkle trapper koster ca 20 tusen.

Gjør du det meste selv? Vi sparer utrolig mye på at mannen min gjør alt selv. Derfor får han også gjennom endel av de kostbare ønskene sine, som bl annet karnapp ;)

Skrevet

I tilfelle du ikke vet hva himling er, så her har du et bilde. Lillemus har jo vist meg hvordan jeg skal finne bilder på google.

http://media.aftenposten.no/archive/00482/_BM04soverom2511_jp_482711v.jpg

Bra du er fornøyd med badet. Det og kjøkkenet er jo innmari kostbare rom med tanke på oppussing. Vi er ferdig med både kjøkken og bad. Alt av elektrisk og rør er nytt, i tillegg til innredning. Vi tok et soverom for å få større kjøkken.

Det var da en utrolig lekker trapp du linket til! Vet du hva noe sånt kommer til å koste? Vi skal også bytte trapp, men det blir ikke riktig enda. Jeg har en følelse av at jeg kommer til å steile over prisen. Helt enkle trapper koster ca 20 tusen.

Gjør du det meste selv? Vi sparer utrolig mye på at mannen min gjør alt selv. Derfor får han også gjennom endel av de kostbare ønskene sine, som bl annet karnapp ;)

''I tilfelle du ikke vet hva himling er, så her har du et bilde.''

Har dere himmelseng i stua?

Eg gjør omtrent alt sjøl, untatt det som kreves våtromssertifikat for, eg har fagbrev som elektriker.

Har ikkje turt å spørre på prisen på trappa enda, men eg har ei relativt kort trapp.

Skrevet

De er 180 x 28 cm.

Trappene og gangen.

Det er eg ferdig med!

Billig og bra!

''Eggeksla farga kan jo være så mangt, eg har funnet min favorittfarge (som eg har i stua) den heter S 0505 - Y30R, halvmatt, veldig lun og behagelig farge går godt til det meste.''

Vår tror jeg heter S 0502 Y. Den er også halvmatt.

Skrevet

''Eggeksla farga kan jo være så mangt, eg har funnet min favorittfarge (som eg har i stua) den heter S 0505 - Y30R, halvmatt, veldig lun og behagelig farge går godt til det meste.''

Vår tror jeg heter S 0502 Y. Den er også halvmatt.

Da er de sikkert ganske like.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...