Gå til innhold

To bryllup tett i tett

Anbefalte innlegg

Gjest justmerightnow
Skrevet

Scenario: endelig skal din kjære og du gifte deg (etter mange år sammen). Et halvt år før bryllupet vet hele familien hvilken måned det blir i, men ikke datoen. En måned før bryllupet sier en søster/bror at h*n også skal gifte seg den måneden, men i utlandet. De har vært sammen i ett år. Deres bryllup er to uker før ditt.

Hvordan reagerer du?

Skrevet

Tror ikke jeg ville reagert så veldig på det, men hyggelig for de også..

Det er vel tross alt bedre at det er to uker før ditt eget da, enn f.eks samme helg!

Gjest Løveføtter
Skrevet

Skal de ha selskap i utlandet? Familiene rekker to bryllup med to ukers mellomrom. Blir kanskje litt hektisk for dere å reise til utlandet to uker før deres eget bryllup, men dere kan jo reise hjem dagen etter vielsen i utlandet...

Var nok litt merkelig planlagt av det andre paret å ta det så nære deres dag, men dere klarer det nok hvis dere vil.

Lykke til!

Skrevet

Hvis min søster kom med en slik nyhet så ville det vært gledelig, altså at hun skulle gifte seg. Dersom det er forventet at familien følger med til utlandet så synes jeg det blir dumt pga ekstra kostnader for alle sammen i samme mnd. Blir det slik at de kommer til å bli feiret sammen med dere tror du? Eller skal de ha eget selskap senere?

Skrevet

Ser ingen problemer med det? såsant ikke deres økonomi kræsjer i forbindelse med det :0)

Gjest samme som på samliv?
Skrevet

Så dumt når du legger inn spørsmålet to steder, så blir det to parallelle diskusjoner / tråder..

Gjest maaaaaaaaaaaam
Skrevet

Siden de skal gifte seg i utlandet så stjeler de vel ikke gjestene da og vil gjøre det i det stille, bare litt dumt at de da ikke kan komme i ditt bryllup?

Skrevet

Jeg ser at de fleste synes dette er helt greit, men jeg er ikke helt enig.

Om jeg var din søster i dette tilfellet, ville jeg ha spurt deg hvordan det nå ble med dette giftermålet og om dere hadde bestemt dere for dato.

Dette av praktiske årsaker. Når det dere er i så nær familie vil dere ha mange av de samme gjestene og det er best for dem at det ikke blir for mange utgifter og mange reiser i en og samme måned.

På den annen side så det vel ett helt år til og alle har god tid til å forberede seg.

Hvis det er slik at det har vært frem og tilbake med deres giftermål og dere aldri har greid å bestemme dere for dato, forstår jeg din søster/bror litt. Da må dere bare takke dere selv og finne en ny dato.

Uansett er det vel ikke annet dere kan gjøre nå, hvis de andre er først ute med invitasjonen.Men ingen sender vel inivitasjon ett år før?

Skrevet

Jeg ser at de fleste synes dette er helt greit, men jeg er ikke helt enig.

Om jeg var din søster i dette tilfellet, ville jeg ha spurt deg hvordan det nå ble med dette giftermålet og om dere hadde bestemt dere for dato.

Dette av praktiske årsaker. Når det dere er i så nær familie vil dere ha mange av de samme gjestene og det er best for dem at det ikke blir for mange utgifter og mange reiser i en og samme måned.

På den annen side så det vel ett helt år til og alle har god tid til å forberede seg.

Hvis det er slik at det har vært frem og tilbake med deres giftermål og dere aldri har greid å bestemme dere for dato, forstår jeg din søster/bror litt. Da må dere bare takke dere selv og finne en ny dato.

Uansett er det vel ikke annet dere kan gjøre nå, hvis de andre er først ute med invitasjonen.Men ingen sender vel inivitasjon ett år før?

Ps, bryllupene er ikke ett år frem i tid, men om én måned.

Skrevet

Jeg tror nok at jeg ville ha følt meg litt snytt - selv om det blir på en annen helg. Det blir nesten et litt "konkurrerende" arrangement selv med litt avstand i mellom.

Men når det er sagt synes jeg det er rart at førstnevnte par har fastsatt bryllupsmåned men ikke -dato når det er så kort tid igjen til bryllupet.

Skrevet

Dersom de skal gifte seg i utlandet uten familie og venner til stede skjønner jeg ikke helt at det er noe å bry seg med.

Men dersom de planlegger å invitere noen av de samme gjestene, skjønner jeg jo at du føler deg litt snytt og at hennes bryllup kanskje tar litt luven fra din.

Uansett høres det merkelig ut å ikke ha bestemt datoen såpass tett før.

Skrevet

Ps, bryllupene er ikke ett år frem i tid, men om én måned.

Ja, ser det nå. Er enig med deg. Merkelig at datoen ikke er satt så kort tid før.

Skrevet

Dersom de skal gifte seg i utlandet uten familie og venner til stede skjønner jeg ikke helt at det er noe å bry seg med.

Men dersom de planlegger å invitere noen av de samme gjestene, skjønner jeg jo at du føler deg litt snytt og at hennes bryllup kanskje tar litt luven fra din.

Uansett høres det merkelig ut å ikke ha bestemt datoen såpass tett før.

''hennes bryllup kanskje tar litt luven fra din.''

Men det kan det jo gjøre selv om de gifter seg "i stillhet" i utlandet. Jeg husker vi bare fleipet om det da den ene søsteren min skulle gifte seg, at det ville vært ganske så kjipt om vi hadde 'slengt innom' byfogden fredagen før deres bryllup og først forkynt dette midt under bryllupsmiddagen, og dermed blitt en skikkelig 'snakkis' til noe fortrengsel for søsteren min.

Det samme kan jo skje her selv om stille-bryllupet 2 uker før ikke slår ned som en bombe i trådstarters bryllup, og at trådstarter frykter det dette vil stjele noe fra oppmerksomheten rundt dem.

Jeg synes det er lov å være litt "egoistisk" når det gjelder sitt eget bryllup;-)

Skrevet

''hennes bryllup kanskje tar litt luven fra din.''

Men det kan det jo gjøre selv om de gifter seg "i stillhet" i utlandet. Jeg husker vi bare fleipet om det da den ene søsteren min skulle gifte seg, at det ville vært ganske så kjipt om vi hadde 'slengt innom' byfogden fredagen før deres bryllup og først forkynt dette midt under bryllupsmiddagen, og dermed blitt en skikkelig 'snakkis' til noe fortrengsel for søsteren min.

Det samme kan jo skje her selv om stille-bryllupet 2 uker før ikke slår ned som en bombe i trådstarters bryllup, og at trådstarter frykter det dette vil stjele noe fra oppmerksomheten rundt dem.

Jeg synes det er lov å være litt "egoistisk" når det gjelder sitt eget bryllup;-)

Skjønner hva du mener - her kan jo søsteren fikse en "gratisfeiring" ved bar å henge seg på søsterens bryllup, og dermed også ta luven fra søsteren på dagen hennes.

Skrevet

Skjønner hva du mener - her kan jo søsteren fikse en "gratisfeiring" ved bar å henge seg på søsterens bryllup, og dermed også ta luven fra søsteren på dagen hennes.

Ja. Denne tråden er lagt inn på samliv også, og der var det en som hadde opplevd at brudens søster giftet seg i hurten og sturten og i all stillhet like før det store bryllupet sonm var planlagt et helt år.

Ettersom slektningene ikke var i det første bryllupet, kom de med gaver til henne i bryllup nr 2, samt at brudenes far benyttet anledningen til å tale til dem begge.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Ja. Denne tråden er lagt inn på samliv også, og der var det en som hadde opplevd at brudens søster giftet seg i hurten og sturten og i all stillhet like før det store bryllupet sonm var planlagt et helt år.

Ettersom slektningene ikke var i det første bryllupet, kom de med gaver til henne i bryllup nr 2, samt at brudenes far benyttet anledningen til å tale til dem begge.

''Ettersom slektningene ikke var i det første bryllupet, kom de med gaver til henne i bryllup nr 2, samt at brudenes far benyttet anledningen til å tale til dem begge.''

At familien hadde med gaver til det første brudeparet kan jeg forstå, de skulle jo treffe dem den dagen... Men de hadde vel ikke et eget gavebord i sin søsters selskap håper jeg...

At faren taler til begge døtrene i bryllupet, syns jeg er litt respektløst ovenfor bruden den dagen. Man er hovedpersoner som brudepar en gang i livet (håper man når man gifter seg ihverfall ;-) ...) Og da syns jeg ikke faren skal dele den oppmerksomheten med et brudepar som giftet seg i stillhet et par uker tidligere.

Men slikt kan vel også brudeparet ta opp med familien på forhånd, at dette er vår dag! -og vi vil ikke dele den oppmerksomheten med de som gifter seg to uker tidligere. Såpass hensyn bør taes syns jeg.

Skrevet

''Ettersom slektningene ikke var i det første bryllupet, kom de med gaver til henne i bryllup nr 2, samt at brudenes far benyttet anledningen til å tale til dem begge.''

At familien hadde med gaver til det første brudeparet kan jeg forstå, de skulle jo treffe dem den dagen... Men de hadde vel ikke et eget gavebord i sin søsters selskap håper jeg...

At faren taler til begge døtrene i bryllupet, syns jeg er litt respektløst ovenfor bruden den dagen. Man er hovedpersoner som brudepar en gang i livet (håper man når man gifter seg ihverfall ;-) ...) Og da syns jeg ikke faren skal dele den oppmerksomheten med et brudepar som giftet seg i stillhet et par uker tidligere.

Men slikt kan vel også brudeparet ta opp med familien på forhånd, at dette er vår dag! -og vi vil ikke dele den oppmerksomheten med de som gifter seg to uker tidligere. Såpass hensyn bør taes syns jeg.

Hmmm. Jeg skjønner at jeg fullstendig mangler bryllups-genet... Jeg ville syntes det var hyggelig (siden jeg fra før har et godt forhold til mine søsken) om jeg hadde delt min dag med dem... Men, som sagt, jeg eier ikke sånne gener, og hadde ikke planlagt det stooore bryllupet selv ;-)

Skrevet

Ja, det var nettopp noe sånt jeg ville fryktet - det ville jeg neppe synes noe om, nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...