Gå til innhold

To bryllup tett i tett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm. Jeg skjønner at jeg fullstendig mangler bryllups-genet... Jeg ville syntes det var hyggelig (siden jeg fra før har et godt forhold til mine søsken) om jeg hadde delt min dag med dem... Men, som sagt, jeg eier ikke sånne gener, og hadde ikke planlagt det stooore bryllupet selv ;-)

Hvis du selv brukte 100000 på bryllupsfesten, ville du ikke synes det var litt kjipt om søsken tok seg en fribillett?

Skrevet

Hvis du selv brukte 100000 på bryllupsfesten, ville du ikke synes det var litt kjipt om søsken tok seg en fribillett?

Hmmm. Som sagt,- jeg har aldri drømt om et sånt bryllup,- så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare.

Hvis det hadde vært nå,- sånn at jeg virkelig hadde hatt råd til de 100.000,- så hadde det ikke gjort meg noe. Og hvis det hadde vært før jeg hadde råd til det,- vel da hadde jeg vel ikke gjort det ;-) Og så har jeg så godt forhold til mine søsken at penger ikke kan lage gnisninger. Tror jeg, man vet jo aldri ;-)

Jeg skulle nok ikke ha kommentert i denne tråden... Man svarer jo ut fra sine egne holdninger,- og jeg har aldri ønsket meg noe Bryllup med stor B. Jeg syntes det var trivelig å bli - og være gift.

Skrevet

Hmmm. Som sagt,- jeg har aldri drømt om et sånt bryllup,- så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare.

Hvis det hadde vært nå,- sånn at jeg virkelig hadde hatt råd til de 100.000,- så hadde det ikke gjort meg noe. Og hvis det hadde vært før jeg hadde råd til det,- vel da hadde jeg vel ikke gjort det ;-) Og så har jeg så godt forhold til mine søsken at penger ikke kan lage gnisninger. Tror jeg, man vet jo aldri ;-)

Jeg skulle nok ikke ha kommentert i denne tråden... Man svarer jo ut fra sine egne holdninger,- og jeg har aldri ønsket meg noe Bryllup med stor B. Jeg syntes det var trivelig å bli - og være gift.

Du er vel bare litt mer storsinnet enn resten av oss :P.

Jeg synes det var morsomt å feire bryllupet vårt med en stor fest for slekt og familie - og da syntes jeg også det var morsomt for min mann og meg å være i sentrum denne ene dagen.

Skrevet

''Hvis du selv brukte 100000 på bryllupsfesten, ville du ikke synes det var litt kjipt om søsken tok seg en fribillett?''

Den dagen jeg bruker 100.000,- på et bryllup er jeg moden for innleggelse. Det glade vanvidd spør du meg.

Men ang. det å dele bryllupsdagen.... Nja... Da måtte det vært avtalt fra starten av, ikke komme opp som et forslag like før.

Skrevet

''Hvis du selv brukte 100000 på bryllupsfesten, ville du ikke synes det var litt kjipt om søsken tok seg en fribillett?''

Den dagen jeg bruker 100.000,- på et bryllup er jeg moden for innleggelse. Det glade vanvidd spør du meg.

Men ang. det å dele bryllupsdagen.... Nja... Da måtte det vært avtalt fra starten av, ikke komme opp som et forslag like før.

''Da måtte det vært avtalt fra starten av, ikke komme opp som et forslag like før''

I tilfellet som beskrevet av trådstarter kom det ikke engang opp som et _forslag_ like før, men som et fait accompli! (staveforbehold av fransken her....*S*)

Skrevet

Hehe, enig i at det var mye.

Men om man skal ha stor fest i selskapslokale med kanskje min. 50 gjester, fin middag, viner og kanskje også ha noe musikk etterpå skal det vel meget godt gjøres å komme under 50.000. Tror nok regnestykket med smått og stort snarere blir 100.000 faktisk. Sprøtt? Jada! *S*

Skrevet

Du er vel bare litt mer storsinnet enn resten av oss :P.

Jeg synes det var morsomt å feire bryllupet vårt med en stor fest for slekt og familie - og da syntes jeg også det var morsomt for min mann og meg å være i sentrum denne ene dagen.

''Du er vel bare litt mer storsinnet enn resten av oss :P.''

Nei, tror ikke det ;-)

Men jeg liker faktisk ikke å være i sentrum,- så jeg hadde vel blitt overlykkelig over å få noen å dele oppmerksomheten med...

Som sagt,- jeg har ingenting i denne tråden å gjøre :-)

Skrevet

''Hvis det hadde vært nå,- sånn at jeg virkelig hadde hatt råd til de 100.000,- så hadde det ikke gjort meg noe. ''

Det er jo ikke slik at 100 000 for de fleste som gifter seg bare er noe 'lommerusk' de fisker fram og klasker i bordet og sier "én bryllupsfest takk"! ;-) Nå betalte vi langt under det for 15 år siden, men det var jo et skikkelig løft og vi var ganske blakke i lange tider etterpå. Det var en prioriteringssak å bruke penger - og ikke minst TID og krefter!! - på å arrangere et bryllup med masse familie og venner.

At andre ikke har de samme prioriteringene er selvsagt helt ok, men kanskje er det lettere for en som ikke er så opptatt av slikt å ende opp med å bli en 'gratispassasjer' i søsterens bryllup, rett og slett fordi det ikke falt en inn å tenke på at dette kunne være ugreit?

Skrevet

''Hvis det hadde vært nå,- sånn at jeg virkelig hadde hatt råd til de 100.000,- så hadde det ikke gjort meg noe. ''

Det er jo ikke slik at 100 000 for de fleste som gifter seg bare er noe 'lommerusk' de fisker fram og klasker i bordet og sier "én bryllupsfest takk"! ;-) Nå betalte vi langt under det for 15 år siden, men det var jo et skikkelig løft og vi var ganske blakke i lange tider etterpå. Det var en prioriteringssak å bruke penger - og ikke minst TID og krefter!! - på å arrangere et bryllup med masse familie og venner.

At andre ikke har de samme prioriteringene er selvsagt helt ok, men kanskje er det lettere for en som ikke er så opptatt av slikt å ende opp med å bli en 'gratispassasjer' i søsterens bryllup, rett og slett fordi det ikke falt en inn å tenke på at dette kunne være ugreit?

Hehe,- jeg sier nok en gang at inne i denne tråden burde jeg nok ikke vært, siden jeg ikke har det forholdet til brylluper som damer flest har ;-)

Og jeg kunne kanskje vært en sånn gratispassasjer, på det grunnlag at jeg nok ikke hadde skjønt den andre måten å se det på. På den annen side,- jeg ville nok ikke vært det likevel,- da jeg antageligvis hadde visst om det om min søster hadde følt det ugreit. (Ingen av oss er sånne normale Bryllups-jenter...)

Og,- sånn bare for å ha sagt det,- 100.000 er jo ikke lommerusk for meg selvsagt. Men jeg kunne ha brukt det uten at det ville påvirke hverdagen min. Og når det er sagt,- de fleste rundt meg bruker mer enn det på masse oppussinger som jeg ikke gidder å tenke på.

Gjest justmerightnow
Skrevet

''Da måtte det vært avtalt fra starten av, ikke komme opp som et forslag like før''

I tilfellet som beskrevet av trådstarter kom det ikke engang opp som et _forslag_ like før, men som et fait accompli! (staveforbehold av fransken her....*S*)

Om det betyr at det er en tatt avgjørelse, er det helt korrekt. Det er ikke snakk om forslag, men noe som er "skrevet i stein", ferdig booket.

Gjest justmerightnow
Skrevet

Jeg ser at de fleste synes dette er helt greit, men jeg er ikke helt enig.

Om jeg var din søster i dette tilfellet, ville jeg ha spurt deg hvordan det nå ble med dette giftermålet og om dere hadde bestemt dere for dato.

Dette av praktiske årsaker. Når det dere er i så nær familie vil dere ha mange av de samme gjestene og det er best for dem at det ikke blir for mange utgifter og mange reiser i en og samme måned.

På den annen side så det vel ett helt år til og alle har god tid til å forberede seg.

Hvis det er slik at det har vært frem og tilbake med deres giftermål og dere aldri har greid å bestemme dere for dato, forstår jeg din søster/bror litt. Da må dere bare takke dere selv og finne en ny dato.

Uansett er det vel ikke annet dere kan gjøre nå, hvis de andre er først ute med invitasjonen.Men ingen sender vel inivitasjon ett år før?

Dette er snakk om min bror,som forlovet seg i vår. Vi sendte invitasjon ut til våre et halvt år før bryllupet skulle stå.

Skrevet

Jeg hadde nok synes det var litt merkelig og kjedelig at de tok det så nærmt våres..

Skal de ha familie og venner (som også skal i deres bryllup) med seg til utlandet slik at det blir store utgifter for familie og venner på denne måneden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...