Gå til innhold

Hjelp til bryllup..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i en bryllupsfest om noen uker ogg trenger hjelp til gaven.. De ønsker seg penger pluss at de har lagt inn en gaveliste på en butikk.. Men de sier de helst vil ha penger fordi de vil velge ut et nytt speil og noe greier selv.. men jeg synes det er litt kjedelig jeg da.. hva synes dere om å gi gavekort et sted , går det an? og hvor mye er det vanlig å gi for? dette er en venninne jeg har fått i voksen alder og vi er en del sammen (unger på samme alder så er en del sammen med de og).. vi skal til middag, kaker og fest.. de er alt gift og skal nå ha fest for familie og venner..

Skrevet

Mener du gavekort er mer spennende enn penger? Det forstår jeg ikke helt.

Mange synes jo det er greit å gi penger, fordi det ofte er vanskelig å finne på noe. Men om dere heller vil kjøpe noe og gi en gave, synes jeg absolutt dere skal gjøre det. Skjønner jo godt det er hyggeligere å gi noe de kan huske de fikk fra dere, men faren er jo at dere ikke treffer og at gaven blir "skapfyll", særlig om de er godt voksne og har det de trenger.

Skrevet

Jeg ville gått i butikken de har lagt ut gaveliste i, og kjøpt noe jeg likte som stod på listen.

De har jo lagt ut listen fordi de øsnker seg noe derfra også, og det er hyggeig med noen gaver på gavebordet hvis mange gir penger.

Man kjøper så dyr gave som man vil og har råd til, men er man veldig i tvil kan en tommelfingerregel være at man kjøper gave for samme pris som kuvertprisen til dere to som gir gaven.

Skrevet

Jeg ville gitt dem det de ønsker, penger eller en gave fra der de har liste. Det er jo så greit når de har et ønske. Det er mye verre om de ikke ønsker seg noe som helst :)

Skrevet

Mener du gavekort er mer spennende enn penger? Det forstår jeg ikke helt.

Mange synes jo det er greit å gi penger, fordi det ofte er vanskelig å finne på noe. Men om dere heller vil kjøpe noe og gi en gave, synes jeg absolutt dere skal gjøre det. Skjønner jo godt det er hyggeligere å gi noe de kan huske de fikk fra dere, men faren er jo at dere ikke treffer og at gaven blir "skapfyll", særlig om de er godt voksne og har det de trenger.

tenker at penger gjerne bare går inn i den daglige økonomien mens gavekort kjøper de noe de kan ha som de på en måte fikk av oss da, om du skjønner ?;)

Skrevet

Jeg ville gitt dem det de ønsker, penger eller en gave fra der de har liste. Det er jo så greit når de har et ønske. Det er mye verre om de ikke ønsker seg noe som helst :)

jo, men har litt følelsen av at den ønskelisten er lagt inn bare pga at de følte de måtte ønske seg noe, hun sa noe om at det var jo litt kjedelig om de bare fikk glass og slikt (som e på ønskelisten)..

Skrevet

tenker at penger gjerne bare går inn i den daglige økonomien mens gavekort kjøper de noe de kan ha som de på en måte fikk av oss da, om du skjønner ?;)

Skjønner, men det blir litt oppdragelsesmentalitet ;).

Tror de fleste er bevisste på å bruke penger de får i bryllupsgave til noe spesielt.

Skrevet

Skjønner, men det blir litt oppdragelsesmentalitet ;).

Tror de fleste er bevisste på å bruke penger de får i bryllupsgave til noe spesielt.

ja, de fleste er gjerne det..

hun sa engang at de hadde beregnet m en del pengegaver i bryllupsbudsjettet..

Skrevet

Vi fikk ganske mye penger. Når stua er ferdig skal vi kjøpe ny vedovn, og det vet alle giverne :)

Skrevet

Vi fikk ganske mye penger. Når stua er ferdig skal vi kjøpe ny vedovn, og det vet alle giverne :)

Om man sparer til noe spes så synes jeg jo det er greit.. er litt annerledes da =) litt redd det bare går inn i den daglige økonomien ..

Skrevet

Jeg ville gått i butikken de har lagt ut gaveliste i, og kjøpt noe jeg likte som stod på listen.

De har jo lagt ut listen fordi de øsnker seg noe derfra også, og det er hyggeig med noen gaver på gavebordet hvis mange gir penger.

Man kjøper så dyr gave som man vil og har råd til, men er man veldig i tvil kan en tommelfingerregel være at man kjøper gave for samme pris som kuvertprisen til dere to som gir gaven.

''Man kjøper så dyr gave som man vil og har råd til, men er man veldig i tvil kan en tommelfingerregel være at man kjøper gave for samme pris som kuvertprisen til dere to som gir gaven.''

Dette har jeg hørt før også. Sist vi var i bryllup så vet jeg at kuvertprisen var på rett over tusen kr. Mener du da at et par skal gi gave for to tusen kroner?

Skrevet

Jeg ser at du helst ikke vil gi kontanter, så da gir du gavekort eller kjøper en gave de har på ønskelisten. Ca 800-1000kr

Skrevet

Hva med å gi dem en sjekk, siden de ønsker seg penger? Den er jo lettere å gjemme og ikke bruke opp,- enn kontanter..

Jeg hadde gått for ca 750,- siden dette er en god venninne dere har mye med å gjøre.

Men dette er meg da :o)

Skrevet

Hva om man ikke vet hva kuvertprisen er da? jeg aner ikke.. vet bare de skal gjøre festen billig og enkel siden du har brukt mye penger alt da de giftet seg i utlandet..

Skrevet

Jeg tenker 600- 700 !?

Gavekort synes jeg også er greit.. eller en gave fra gavelisten..

Skrevet

''Man kjøper så dyr gave som man vil og har råd til, men er man veldig i tvil kan en tommelfingerregel være at man kjøper gave for samme pris som kuvertprisen til dere to som gir gaven.''

Dette har jeg hørt før også. Sist vi var i bryllup så vet jeg at kuvertprisen var på rett over tusen kr. Mener du da at et par skal gi gave for to tusen kroner?

Ja, hvis man har to greie inntekter, og det er nære venner, så synes jeg ikke det er urimelig at gaven nærmer seg en slik sum. Men legger man litt innsats i utvelgelse av gave, kan man gjerne halvere denne prisen, og få en like vellykket gave.

Når jeg var student, ga jeg _mye_ rimeligere gaver. Da prøvde jeg å være flinkere med å tilby hjelp og tid, feks med å bake kake eller andre ting før/etter bryllupet, for da hadde jeg mye mer tid og mye mindre penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...