Gå til innhold

Farger på vegger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et hus fra 60-tallet og der er det en del panelvegger som har blitt malt kritthvite av forrige eier. Jeg syns denne fargen er litt kjedelig... I kjellerstuen er de malt gråbeige, men det ser gammeldags ut på panel, hadde kanskje sett finere ut på en tapet. Noen ideer til farger som er bra på slikt panel? Burde vel egentlig revet vekk og fått tapet, men det blir det visst ikke... ikke nå i alle fall.

Har lyst på litt mer farger. Hva passer i en gang med slikt panel? Og i en stue?

Og et soverom? Ene soverommet har en tapetsert vegg, resten panel - alt i hvitt.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• AneM1365380603

8

• morsan

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes malt panelt er kjempelekkert i lys farge, jeg! I huset mitt er det originalpanel i noen av rommene malt i Lys antikk. Veldig pent, og ikke minst nøytralt, slik at man kan finne interiør i andre farger uten å ta hensyn til fargen på veggene.

Skrevet

Vi har hvite/nøytrale panelvegger i alle rom. Men i noen av rommene har vi tatt opp farger fra interiøret, eller laget kontraster ved å male en vegg/felter på vegger i klare farger. Så vi har både varmrøde, eplegrønne, turkise og sjokoladebrune felter på veggene våre... Det høres kanskje kaotisk ut, men jeg syns det er fint med fargeelementer som bryter nøytraliteten litt.

Om vi skulle finne på å selge, så tar vi kanskje malekosten fatt et ettermiddag og sørger for at alt blir lysmalt.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Ville hatt det hvitt jeg...Hvertfall lyst :0)

Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser?

Skrevet

Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser?

Et tips; fargen jeg nevnte (lys toscana) er en varm men samtidig lys farge.

Skrevet

Et tips; fargen jeg nevnte (lys toscana) er en varm men samtidig lys farge.

Nydelig farge, den har jeg selv i stua :)

Skrevet

''Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... ''

Vi har et nesten hvitt soverom, og det skal males igjen, for det ble rett og slett for kaldt der.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Nydelig farge, den har jeg selv i stua :)

Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut?

Skrevet

Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut?

Omtrent som kaffe med mye melk oppi;-)

Skrevet

Hytta vår er hvitmalt i alle rom, men ikke kritthvit, mer eggeskall, men absolutt ikke beige/kaffe latte.

jeg synes det er flott, og jeg blir alltid glad og oppstemt av å være der i de lyse og lette rommene.

Men hytta brukes jo stort sett bare om sommeren, og er dertil mye mindre enn vanlige hus.

Skrevet

Det var en fin farve, men se hvor den furudøra ødelegger ;)

Sant det. Forhåpentligvis males den. Mine dører er egghvite.

Skrevet

Sant det. Forhåpentligvis males den. Mine dører er egghvite.

Jeg har også malt dørene eggehvite. Er ferdig med 5 dører. En har fått på grunning, men så tok det slutt på malinga. Fin farve :)

Skrevet

Jeg har også malt dørene eggehvite. Er ferdig med 5 dører. En har fått på grunning, men så tok det slutt på malinga. Fin farve :)

Typisk at malingen ikke strekker til, også stopper det opp.Men du får gå på med nytt mot så fort du kan :) Dører tar sin tid..........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...