Gjest tipz meg Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Bor i et hus fra 60-tallet og der er det en del panelvegger som har blitt malt kritthvite av forrige eier. Jeg syns denne fargen er litt kjedelig... I kjellerstuen er de malt gråbeige, men det ser gammeldags ut på panel, hadde kanskje sett finere ut på en tapet. Noen ideer til farger som er bra på slikt panel? Burde vel egentlig revet vekk og fått tapet, men det blir det visst ikke... ikke nå i alle fall. Har lyst på litt mer farger. Hva passer i en gang med slikt panel? Og i en stue? Og et soverom? Ene soverommet har en tapetsert vegg, resten panel - alt i hvitt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Jeg synes malt panelt er kjempelekkert i lys farge, jeg! I huset mitt er det originalpanel i noen av rommene malt i Lys antikk. Veldig pent, og ikke minst nøytralt, slik at man kan finne interiør i andre farger uten å ta hensyn til fargen på veggene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 http://www.maxbo.no/Tips-og-rad/Maling-og-tapetsering/Fargene-pavirker-rommet/ Litt om farger og noen tips jeg synes er fine. Fargen i kjellerstua blir kanskje finere dersom du brekker av med noe sterkere farger på tepper og gardiner? Også kan bilder gjøre mye med et rom. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Vi har hvite/nøytrale panelvegger i alle rom. Men i noen av rommene har vi tatt opp farger fra interiøret, eller laget kontraster ved å male en vegg/felter på vegger i klare farger. Så vi har både varmrøde, eplegrønne, turkise og sjokoladebrune felter på veggene våre... Det høres kanskje kaotisk ut, men jeg syns det er fint med fargeelementer som bryter nøytraliteten litt. Om vi skulle finne på å selge, så tar vi kanskje malekosten fatt et ettermiddag og sørger for at alt blir lysmalt. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ville hatt det hvitt jeg...Hvertfall lyst :0) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Lys toscana synes jeg er en fin farge.. 0 Siter
Gjest Trådstarter Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ville hatt det hvitt jeg...Hvertfall lyst :0) Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser? Et tips; fargen jeg nevnte (lys toscana) er en varm men samtidig lys farge. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Et tips; fargen jeg nevnte (lys toscana) er en varm men samtidig lys farge. Nydelig farge, den har jeg selv i stua 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser? ''Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... '' Vi har et nesten hvitt soverom, og det skal males igjen, for det ble rett og slett for kaldt der. 0 Siter
Gjest Trådstarter Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Nydelig farge, den har jeg selv i stua Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut? 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut? Omtrent som kaffe med mye melk oppi;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut? Den er lysere enn caffelatte. Om kvelden blir den lun og fin, om dagen ser den ganske lys ut. Se bildet jeg fant http://bilder.vgb.no/10841/4col/img_447f521acb3ab.jpg 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser? Hytta vår er hvitmalt i alle rom, men ikke kritthvit, mer eggeskall, men absolutt ikke beige/kaffe latte. jeg synes det er flott, og jeg blir alltid glad og oppstemt av å være der i de lyse og lette rommene. Men hytta brukes jo stort sett bare om sommeren, og er dertil mye mindre enn vanlige hus. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ekke d en farge som heter kaffe latte? Hvordan ser den ut? Her er et til http://www.lied.no/nr3/images/nov2006/vegg1.jpg 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Den er lysere enn caffelatte. Om kvelden blir den lun og fin, om dagen ser den ganske lys ut. Se bildet jeg fant http://bilder.vgb.no/10841/4col/img_447f521acb3ab.jpg Det var en fin farve, men se hvor den furudøra ødelegger 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Det var en fin farve, men se hvor den furudøra ødelegger Sant det. Forhåpentligvis males den. Mine dører er egghvite. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Sant det. Forhåpentligvis males den. Mine dører er egghvite. Jeg har også malt dørene eggehvite. Er ferdig med 5 dører. En har fått på grunning, men så tok det slutt på malinga. Fin farve 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Jeg har også malt dørene eggehvite. Er ferdig med 5 dører. En har fått på grunning, men så tok det slutt på malinga. Fin farve Typisk at malingen ikke strekker til, også stopper det opp.Men du får gå på med nytt mot så fort du kan Dører tar sin tid.......... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.