AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Typisk at malingen ikke strekker til, også stopper det opp.Men du får gå på med nytt mot så fort du kan Dører tar sin tid.......... En dør tar ca 4 timer. Da har jeg tatt med vasking, pussing, sparkling, ett strøk grunning og to strøk maling. Vi har 2 dører til i underetasjen som skal males. Dørene i hovedetasjen skal vi kanskje sprøytemale. Tilsammen 14 dører :-o 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 En dør tar ca 4 timer. Da har jeg tatt med vasking, pussing, sparkling, ett strøk grunning og to strøk maling. Vi har 2 dører til i underetasjen som skal males. Dørene i hovedetasjen skal vi kanskje sprøytemale. Tilsammen 14 dører :-o Gosj....... det var ikke få nei. Hm...men all praten om maling får meg til å gruble på om jeg skal komme igang med min sønns rom. Han har panel på vegger og tak (skråtak) som han vil ha helt lysmalt. Jaja, lykke til videre 0 Siter
Gjest whiteeeeee Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 En dør tar ca 4 timer. Da har jeg tatt med vasking, pussing, sparkling, ett strøk grunning og to strøk maling. Vi har 2 dører til i underetasjen som skal males. Dørene i hovedetasjen skal vi kanskje sprøytemale. Tilsammen 14 dører :-o Du, ang. grunning. Hvis du har en dør som alt er hvitmalt, men dårlig malt og matt... jeg vil male den bedre om du skjønner, og litt mer blankhet, kanskje halvblank hvit? Hvordan bør jeg da gå frem? Bør jeg både grunne og sparkle? Eller holder det med to strøk hvitmaling? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Du, ang. grunning. Hvis du har en dør som alt er hvitmalt, men dårlig malt og matt... jeg vil male den bedre om du skjønner, og litt mer blankhet, kanskje halvblank hvit? Hvordan bør jeg da gå frem? Bør jeg både grunne og sparkle? Eller holder det med to strøk hvitmaling? Hvis døra er fin ellers kan du bare male i vei. Er de malt med oljemaling kan du ikke bruke vannbasert maling, men det går motsatt. 0 Siter
nick Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Den er lysere enn caffelatte. Om kvelden blir den lun og fin, om dagen ser den ganske lys ut. Se bildet jeg fant http://bilder.vgb.no/10841/4col/img_447f521acb3ab.jpg Sånn var stua vår, ja hele innsiden av huset! *grøsser* Stor drittleifaktor! Enorm! 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Sånn var stua vår, ja hele innsiden av huset! *grøsser* Stor drittleifaktor! Enorm! Da kan det nok bli for mye med hele huset. Jeg har faktisk aldri holdt ut så lenge med en farge som med denne 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Vi har fargen Vårlys på vår panel. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Nydelig farge, den har jeg selv i stua Ja, knallfin. Blir liksom aldri lei av den. Den er veldig tidløs. Og så passer den til så mye. Den, og "pepperrot" synes jeg er fin. Sistnevnte er litt varmere enn lys toscana. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser? Synes det er kjempefint med hvitt, jeg. Hvitt tåler dessuten mye på veggene, uten at rommet blir rotete og/eller mørkt. Enig i at det ofte er fint å brekke det hvite ørlite, men gjerne ikke mer enn at det knapt synes. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Synes det er kjempefint med hvitt, jeg. Hvitt tåler dessuten mye på veggene, uten at rommet blir rotete og/eller mørkt. Enig i at det ofte er fint å brekke det hvite ørlite, men gjerne ikke mer enn at det knapt synes. blir det ikke kaldt synes du? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 blir det ikke kaldt synes du? Nei, jeg synes ikke det. Nå er det jo moderne å ha én vegg i skarp farge (det har vi også hjemme), og det kan være veldig fint. Velg da gjerne en varm farge på denne vegge. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Nei, jeg synes ikke det. Nå er det jo moderne å ha én vegg i skarp farge (det har vi også hjemme), og det kan være veldig fint. Velg da gjerne en varm farge på denne vegge. ok ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Ja, knallfin. Blir liksom aldri lei av den. Den er veldig tidløs. Og så passer den til så mye. Den, og "pepperrot" synes jeg er fin. Sistnevnte er litt varmere enn lys toscana. ) Pepperrot har jeg faktisk ikke hørt om. Gøy når man trives med fargene en velger 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 ''Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... '' Vi har et nesten hvitt soverom, og det skal males igjen, for det ble rett og slett for kaldt der. Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom. På soverommet vårt har vi faktisk en gråbrun farge (og en trevegg). 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom. På soverommet vårt har vi faktisk en gråbrun farge (og en trevegg). ''Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.'' Det var en tabbe, ja. Soverommet er helt nytt. Det er ganske fancy, men farven er vi begge misfornøyd med. Vi skal male senga hvit, og da tror jeg det gjør seg med en varm og lun farve på veggene 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 ''Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.'' Det var en tabbe, ja. Soverommet er helt nytt. Det er ganske fancy, men farven er vi begge misfornøyd med. Vi skal male senga hvit, og da tror jeg det gjør seg med en varm og lun farve på veggene Re. gråbrun - sjekk ut fargen som heter "marrakesh" (usikker på skrivemåte) - den har vi og den er nydelig . 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Re. gråbrun - sjekk ut fargen som heter "marrakesh" (usikker på skrivemåte) - den har vi og den er nydelig . Hvor søker jeg da? Når jeg søker på fargenavn hos Jotun får jeg ingenting fram. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Hvor søker jeg da? Når jeg søker på fargenavn hos Jotun får jeg ingenting fram. Vet ikke hvordan du søker den frem, men om du klikker deg frem til Lady - jord - finner du den under navnet Lady: 1623 marrakesh 0 Siter
Gjest kjempestilig Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Ei venninne har helt hvite vegger i hele huset, kjempestilig, for hun "krydrer" med fargerike tekstiler. Selv har jeg cafe latte i aller om i hele huset, har nå friske farger på duker, gardiner, puter, stearinlys osv osv 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Vet ikke hvordan du søker den frem, men om du klikker deg frem til Lady - jord - finner du den under navnet Lady: 1623 marrakesh Jeg kom fram til jord på Jotun sine sider, men farven din fant jeg ikke der. Fant den på en annen side da Den ser litt kald ut? http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/viewUNID/7a0fde0ba0b2a8d2c1256efd004ba4fa/$FILE/Lady_Inspirasjon_Brosjyre.pdf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.