Gå til innhold

Farger på vegger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk at malingen ikke strekker til, også stopper det opp.Men du får gå på med nytt mot så fort du kan :) Dører tar sin tid..........

En dør tar ca 4 timer. Da har jeg tatt med vasking, pussing, sparkling, ett strøk grunning og to strøk maling. Vi har 2 dører til i underetasjen som skal males. Dørene i hovedetasjen skal vi kanskje sprøytemale. Tilsammen 14 dører :-o

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• AneM1365380603

8

• morsan

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En dør tar ca 4 timer. Da har jeg tatt med vasking, pussing, sparkling, ett strøk grunning og to strøk maling. Vi har 2 dører til i underetasjen som skal males. Dørene i hovedetasjen skal vi kanskje sprøytemale. Tilsammen 14 dører :-o

Gosj....... det var ikke få nei. Hm...men all praten om maling får meg til å gruble på om jeg skal komme igang med min sønns rom. Han har panel på vegger og tak (skråtak) som han vil ha helt lysmalt. Jaja, lykke til videre :)

Gjest whiteeeeee
Skrevet

Du, ang. grunning. Hvis du har en dør som alt er hvitmalt, men dårlig malt og matt... jeg vil male den bedre om du skjønner, og litt mer blankhet, kanskje halvblank hvit?

Hvordan bør jeg da gå frem? Bør jeg både grunne og sparkle?

Eller holder det med to strøk hvitmaling?

Skrevet

Du, ang. grunning. Hvis du har en dør som alt er hvitmalt, men dårlig malt og matt... jeg vil male den bedre om du skjønner, og litt mer blankhet, kanskje halvblank hvit?

Hvordan bør jeg da gå frem? Bør jeg både grunne og sparkle?

Eller holder det med to strøk hvitmaling?

Hvis døra er fin ellers kan du bare male i vei. Er de malt med oljemaling kan du ikke bruke vannbasert maling, men det går motsatt.

Skrevet

Sånn var stua vår, ja hele innsiden av huset!

*grøsser*

Stor drittleifaktor! Enorm!

Da kan det nok bli for mye med hele huset. Jeg har faktisk aldri holdt ut så lenge med en farge som med denne :)

Skrevet

Nydelig farge, den har jeg selv i stua :)

Ja, knallfin. Blir liksom aldri lei av den. Den er veldig tidløs. Og så passer den til så mye. Den, og "pepperrot" synes jeg er fin. Sistnevnte er litt varmere enn lys toscana.

:o)

Skrevet

Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... jeg føler vi må ha litt mer "varme"... kanskje mer beigenyanser?

Synes det er kjempefint med hvitt, jeg. Hvitt tåler dessuten mye på veggene, uten at rommet blir rotete og/eller mørkt.

Enig i at det ofte er fint å brekke det hvite ørlite, men gjerne ikke mer enn at det knapt synes.

Skrevet

Synes det er kjempefint med hvitt, jeg. Hvitt tåler dessuten mye på veggene, uten at rommet blir rotete og/eller mørkt.

Enig i at det ofte er fint å brekke det hvite ørlite, men gjerne ikke mer enn at det knapt synes.

blir det ikke kaldt synes du?

Skrevet

blir det ikke kaldt synes du?

Nei, jeg synes ikke det.

Nå er det jo moderne å ha én vegg i skarp farge (det har vi også hjemme), og det kan være veldig fint. Velg da gjerne en varm farge på denne vegge.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det.

Nå er det jo moderne å ha én vegg i skarp farge (det har vi også hjemme), og det kan være veldig fint. Velg da gjerne en varm farge på denne vegge.

ok :o)

Skrevet

Ja, knallfin. Blir liksom aldri lei av den. Den er veldig tidløs. Og så passer den til så mye. Den, og "pepperrot" synes jeg er fin. Sistnevnte er litt varmere enn lys toscana.

:o)

Pepperrot har jeg faktisk ikke hørt om. Gøy når man trives med fargene en velger :)

Skrevet

''Men nå er d så mye kritthvitt her at det blir for sterilt rett og slett... ''

Vi har et nesten hvitt soverom, og det skal males igjen, for det ble rett og slett for kaldt der.

Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.

På soverommet vårt har vi faktisk en gråbrun farge (og en trevegg).

Skrevet

Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.

På soverommet vårt har vi faktisk en gråbrun farge (og en trevegg).

''Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.''

Det var en tabbe, ja. Soverommet er helt nytt. Det er ganske fancy, men farven er vi begge misfornøyd med. Vi skal male senga hvit, og da tror jeg det gjør seg med en varm og lun farve på veggene :)

Skrevet

''Ja, jeg er glad i hvite vegger, men ville kanskje ikke valgt det på soverom.''

Det var en tabbe, ja. Soverommet er helt nytt. Det er ganske fancy, men farven er vi begge misfornøyd med. Vi skal male senga hvit, og da tror jeg det gjør seg med en varm og lun farve på veggene :)

Re. gråbrun - sjekk ut fargen som heter "marrakesh" (usikker på skrivemåte) - den har vi og den er nydelig :D.

Skrevet

Re. gråbrun - sjekk ut fargen som heter "marrakesh" (usikker på skrivemåte) - den har vi og den er nydelig :D.

Hvor søker jeg da? Når jeg søker på fargenavn hos Jotun får jeg ingenting fram.

Skrevet

Hvor søker jeg da? Når jeg søker på fargenavn hos Jotun får jeg ingenting fram.

Vet ikke hvordan du søker den frem, men om du klikker deg frem til Lady - jord - finner du den under navnet

Lady: 1623 marrakesh

Gjest kjempestilig
Skrevet

Ei venninne har helt hvite vegger i hele huset, kjempestilig, for hun "krydrer" med fargerike tekstiler.

Selv har jeg cafe latte i aller om i hele huset, har nå friske farger på duker, gardiner, puter, stearinlys osv osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...