Gå til innhold

Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet etter hvor lang tid etter man sluttet med p.sprøyten man kan bli gravid?

Har lest at den kan henge igjen i ett år,stemmer det?

Har så lyst på flere barn,har to fra før men har lyst på en attpåklatt,har ønsker det lenge men har ikke kunnet pga sykdom,men nå føler jeg meg bedre.

Onsdag1365380628
Skrevet

Den kan henge igjen opptil to år. For min del tok det bortimot tre år før jeg fikk normal mens igjen.

Skrevet

Den kan henge igjen opptil to år. For min del tok det bortimot tre år før jeg fikk normal mens igjen.

Å herregud,og da kan man ikke bli gravid?

Onsdag1365380628
Skrevet

Å herregud,og da kan man ikke bli gravid?

Nei, desverre. Uten blødninger har man ingen eggløsning. Det er derfor p-sprøyte ikke anbefales til de som planlegger å bli gravide i de nærmeste årene. Men selvsagt, ingen regel uten unntak, noen får tilbake mens FØR det er gådd to år.

Skrevet

Nei, desverre. Uten blødninger har man ingen eggløsning. Det er derfor p-sprøyte ikke anbefales til de som planlegger å bli gravide i de nærmeste årene. Men selvsagt, ingen regel uten unntak, noen får tilbake mens FØR det er gådd to år.

Jeg blør litt av og til,men det er ikke skikkelig mens..så da har jeg vel ikke eggløsning da : (

Skrevet

Det varierer veldig og blir umulig å svare på.

Noen får tilbake regelmessig menstruasjon og eggløsning ganske raskt, hos andre kan det ta lengre tid. Det er vanlig å ha uregelmessig syklus over en lengre periode etter at man sluttet med P-sprøyte.

Når du får blødningene tilbake har du også mest sannsynlig eggløsning, selv om blødningene eventuelt er uregelmessige i starten.

Du kan vha blodprøve få sjekket hos en lege eller gynekolog hvorvidt du har hatt eggløsning i en syklus, men vent til du har fått mens tilbake.

Får du ikke mens tilbake i løpet av noen måneder bør du oppsøke gynekolog.

Lykke til!

Skrevet

Det varierer veldig og blir umulig å svare på.

Noen får tilbake regelmessig menstruasjon og eggløsning ganske raskt, hos andre kan det ta lengre tid. Det er vanlig å ha uregelmessig syklus over en lengre periode etter at man sluttet med P-sprøyte.

Når du får blødningene tilbake har du også mest sannsynlig eggløsning, selv om blødningene eventuelt er uregelmessige i starten.

Du kan vha blodprøve få sjekket hos en lege eller gynekolog hvorvidt du har hatt eggløsning i en syklus, men vent til du har fått mens tilbake.

Får du ikke mens tilbake i løpet av noen måneder bør du oppsøke gynekolog.

Lykke til!

Takk : )

Blør litt og uregelmessig,men tror ikke det er mensen for jeg blødde skikkelig mye før.

Skrevet

Takk : )

Blør litt og uregelmessig,men tror ikke det er mensen for jeg blødde skikkelig mye før.

Du kan jo kjøpe noen eggløsningstester på apoteket og teste selv hjemme en periode.

Hvis du konstaterer at du faktisk har eggløsning bør du imidlertid legge vekk testene, da økt fokus på dette faktisk kan gjøre det vanskeligere å bli gravid :-;

Regelmessig samleie 2 - 3 g/uke er nok til å "treffe" en eggløsning og dermed bli gravid.

Skrevet

Du kan jo kjøpe noen eggløsningstester på apoteket og teste selv hjemme en periode.

Hvis du konstaterer at du faktisk har eggløsning bør du imidlertid legge vekk testene, da økt fokus på dette faktisk kan gjøre det vanskeligere å bli gravid :-;

Regelmessig samleie 2 - 3 g/uke er nok til å "treffe" en eggløsning og dermed bli gravid.

Ok,det kan jeg jo gjøre,takk for råd : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...