Gå til innhold

Hvor mye til Konfirmanten

Anbefalte innlegg

Gjest konfirmasjonsgjest
Skrevet

Ser det er flere som lurer på hvor mye de bør gi i forskjellige anledninger så jeg kaster meg på. Skal i konfirmasjon til min venninnes datter neste søndag og har tenkt å gi penger. Men hvor mye er det vanlig å gi en konfirmant?

Gjest Mixmaxmax
Skrevet

Det kommer an på hvor nær man er. Siden det bare er din venninnes datter holder det kanskje med 2-300 kroner.

Jo nærmere man er jo mer. 400 hvis dere er enda nærmere, osv.

Hvis det er noen man er onkel/tante til selv pleier ca. 500-1000 være normalt. Det må jo gå på ens egen økonomi også. Må også huske på at det blir presedens, hvis en har gitt 1000 kr til en nevø, må man gi 1000 til de andre nevøene og når de har konfirmajson.

Skrevet

For folk som er invitert til konfirmasjon, og kommer i selskapet, er det faktisk en slags regel som sier at man skal gi 500 kroner. Leser her fra en etikettebok skrevet i 2007. For andre som ikke kjenner vedkommende så godt at de kommer i selskap, er det vanlig å gi 200 kroner.

Skrevet

Er dere to voksne som skal og om dere skal spise middag vil jeg nok foreslå ca 500 kr

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...