Gå til innhold

Etter div innlegg om hormonspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på DOL den siste tiden, så fikk jeg ut finger'n og kom meg til legen i dag. Da hadde spiralen ligget i skapet hjemme, i nøyaktig 1½ år! Jeg ble like skremt hvergang jeg åpna skapet og så den forbaska digre og fryktinngytende pakken ligge der. :(((

Nå var det i rett og slett på tide å ta motet til seg. På pakken sto det nemlig "innsettes før 11.2008".

Med en Ibux og en Paracet innabords, krøyp jeg opp i skrevestolen. Jeg kjente et lite "stikk" da legen åpna livmorhalsen, eller hva fanken han holdt på med, og prøvde å slappe av etter beste evne. Men det er faen ikke lett, når du ligger i den stolen... Livmora var litt framoverbøyd, og innsetting gikk lettere en normalt, ifm den lærde. Jeg besvimte IKKE! (min store frykt). ;o)

Prosessen tok kanskje 2-3 minutter.

Nå har jeg menssmerter, enda jeg var ferdig med den før helga. Me don't understand. Varer smertene lenge? Skal bort i kveld... gidder ikke det med vondt i magen...

Jeg må på kontroll i desember, og håper at dette er tingen for meg. Håper på null problemer, og null blødning.

Hvor mye/lenge er det normalt å blø etter innsetting, og den første tiden framover?

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg hadde vel mens-smerter og ørliten blødning til utpå ettermiddagen/tidlig kveld den dagen jeg satte den inn.

Men en annen ting, ser du skriver at du må til kontroll igjen i desember. Jeg har hatt min i et år straks, og har ikke kommet meg til noe kontroll. Gynekologen sa heller ikke noe om det. Burde kanskje vurdere denne kontrollen jeg også da?

Skrevet

Det er normalt med småblødninger i 3 mnd, noen har ikke det heller, jeg hadde. Smerter i begynnelsen kan jeg ikke huske, men det er mulig jeg hadde "menssmerter" de første dagene?

Etter 3 mnd mistet jeg mensen omtrent helt, hadde den en gang hver 3, mnd eller noe sånt og da kun 2-3 dager i truseinnleggmengde.

Skrevet

Så bra at du endelig fikk opparbeidet nok mot til å gjøre det, jeg kan ikke få fullrost spiralen:-)

Men pakka er skikkelig fryktinngytende ja, jeg fikk skikkelig panikk da jeg hentet den på apoteket:-)

Jeg hadde _sterke_ menssmerter i to-tre dager, så roet de seg litt, men jeg hadde vondt et par uker etterpå. Blødde litt, nok med truseinnlegg disse to ukene...

Skrevet

Jeg hadde vel mens-smerter og ørliten blødning til utpå ettermiddagen/tidlig kveld den dagen jeg satte den inn.

Men en annen ting, ser du skriver at du må til kontroll igjen i desember. Jeg har hatt min i et år straks, og har ikke kommet meg til noe kontroll. Gynekologen sa heller ikke noe om det. Burde kanskje vurdere denne kontrollen jeg også da?

Jeg har hatt min i 3 år, og har ikke vært til kontroll....kremt, har ikke hørt noe om det...

Skrevet

Så bra at du endelig fikk opparbeidet nok mot til å gjøre det, jeg kan ikke få fullrost spiralen:-)

Men pakka er skikkelig fryktinngytende ja, jeg fikk skikkelig panikk da jeg hentet den på apoteket:-)

Jeg hadde _sterke_ menssmerter i to-tre dager, så roet de seg litt, men jeg hadde vondt et par uker etterpå. Blødde litt, nok med truseinnlegg disse to ukene...

''Men pakka er skikkelig fryktinngytende ja, jeg fikk skikkelig panikk da jeg hentet den på apoteket:-)''

*Haha* Jeg sendte gubben på apoteket for å hente den - han holdt på å besvime! :o)))

Skrevet

''Men pakka er skikkelig fryktinngytende ja, jeg fikk skikkelig panikk da jeg hentet den på apoteket:-)''

*Haha* Jeg sendte gubben på apoteket for å hente den - han holdt på å besvime! :o)))

''*Haha* Jeg sendte gubben på apoteket for å hente den - han holdt på å besvime! :o)))''

Det tror jeg så gjerne:-)

Skrevet

Det er noe jeg ikke skjønner her.

Hvorfor blir dette sendt i posten til dere? Hva skal dere med den hjemme? Dette er jo ikke noe gjør-det-selv pakke.

Hvorfor kan ikke legen ha dette når dere kommer dit og den skal settes inn?

Dette fikk meg på tanken at jeg kanskje har et nytt forretningskonsept.....reise rundt og sette inn slike, hehe.

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvorfor blir dette sendt i posten til dere? Hva skal dere med den hjemme? Dette er jo ikke noe gjør-det-selv pakke.

Dette fikk meg på tanken at jeg kanskje har et nytt forretningskonsept.....reise rundt og sette inn slike, hehe.

Vi henter pakka på apoteket, etter resept fra legen. Legen har ikke slikt liggende på kontoret. Det samme gjelder p-sprøyte, man må på apoteket først.

Skrevet

Vi får de ikke i posten da:-) Får resept å må hente den på apoteket:-) Den er såpass dyr, at legekontorer ikke "har den liggende" og derfor kjøper vi den selv

Skrevet

Vi får de ikke i posten da:-) Får resept å må hente den på apoteket:-) Den er såpass dyr, at legekontorer ikke "har den liggende" og derfor kjøper vi den selv

Men hvorfor kunne dere ikke ha kjøpt denne hos legen, når den ble satt inn?

Skrevet

Vi henter pakka på apoteket, etter resept fra legen. Legen har ikke slikt liggende på kontoret. Det samme gjelder p-sprøyte, man må på apoteket først.

Det skjønner jeg, men jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kunne ha betalt for dette hos legen.

Skrevet

Legekontorene har den ikke liggende,antagelig pga kostbarheten og det faktum at den har begrensa holdbarhet.

Skrevet

Legekontorene har den ikke liggende,antagelig pga kostbarheten og det faktum at den har begrensa holdbarhet.

Men kunne dette ikke har blitt bestilt når dere bestilte timen da, så det lå klart når dere kom? Noen vil nok ikke møte opp, men jeg regner med at det er en viss omsetning på det likevel at det ikke burde være det store problemet.

Skrevet

Ja, ifm legen skal det sjekkes om spiralen sitter som den skal. En tur til legen skader jo ikke (storkjefta når det er unnagjort, hehe) ;p

Skrevet

Jeg var til legen i mars 2007, fikk en resept, og henta ut 1 stk hormonspiral. Jeg har ikke hatt guts til å sette den inn før nå. M.a.o., den kommer ikke i posten, nei.

Du kan reise rundt å ta etterkontroll på slike. Du kan starte i Trondheim i desember, hehe ;p

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221485198' post='3959162]

Jeg var til legen i mars 2007, fikk en resept, og henta ut 1 stk hormonspiral. Jeg har ikke hatt guts til å sette den inn før nå. M.a.o., den kommer ikke i posten, nei.

Du kan reise rundt å ta etterkontroll på slike. Du kan starte i Trondheim i desember, hehe ;p

Etterkontroll var mye bedre ja, det var faktisk en svært god ide:-)....tralla-la.....

Skrevet

Etterkontroll var mye bedre ja, det var faktisk en svært god ide:-)....tralla-la.....

*hihi*

Skrevet

Det er normalt med småblødninger i 3 mnd, noen har ikke det heller, jeg hadde. Smerter i begynnelsen kan jeg ikke huske, men det er mulig jeg hadde "menssmerter" de første dagene?

Etter 3 mnd mistet jeg mensen omtrent helt, hadde den en gang hver 3, mnd eller noe sånt og da kun 2-3 dager i truseinnleggmengde.

Det høres ut som det kunne passe meg bra, ja! Får håpe at jeg er like heldig som deg :o)

Skrevet

Det må du nesten spørre legene om:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...