Gå til innhold

Når kommer posten hos dere?

Anbefalte innlegg

Gjest venter på postmannen
Skrevet

I den bydelen jeg bodde før fikk jeg posten i 11-12-tiden, men så flyttet jeg til en annen bydel, og her får jeg ikke post før i 3-tiden. Hvorfor slik forskjell? Vet jo det er forskjellige bud og de har mange runder, så det tar jo tid å komme rundt... men likevel :) Det er jo greit sånn sett å få i tretiden, det er jo da de fleste slutter på jobb, men nå er jeg hjemmeværende med baby og savner den tiden da jeg fikk posten tidlig :)

Når kommer posten hos deg?

Skrevet

Aner ikke - er aldri hjemme på hverdagene.

Men i lørdagene kommer den gjerne mellom 10 og 13.

Skrevet

Det er vel forskjell på budene, og også på hvor i postruta du bor. Tidligere bodde du kanskje først i ruta, nå bor du kanskje lenger ut i ruta...

Her kommer den mellom 12 og 15... det kan være veldig forskjellig, men jeg bor heller ikke i noen by...

Skrevet

Jeg er postbud og vet at dette varierer veldig,vertfall hvis det er mye sykefravær(noe som det gjerne er i posten..) og nye vikarer. Men det kommer mest an på hvor du bor i forhold til begynnelsen og slutten av akkurat den ruta..de fleste postbud jobber til 3,så hvis du får posten på den tiden bor du nok helt i slutten av ruta hans/hennes...:-)

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg er postbud og vet at dette varierer veldig,vertfall hvis det er mye sykefravær(noe som det gjerne er i posten..) og nye vikarer. Men det kommer mest an på hvor du bor i forhold til begynnelsen og slutten av akkurat den ruta..de fleste postbud jobber til 3,så hvis du får posten på den tiden bor du nok helt i slutten av ruta hans/hennes...:-)

Men du som er postbud... Hender det at postruten går på tvers av gater? Jeg bor i en lang gate skjønner du, og har sett postbilen i begynnelsen av denne gaten og tenkt jippy nå kommer posten... men neida, jeg får den ikke før i tretiden, mens de i begynnelsen av gata fikk den i ett-tiden eller så?

Og en ting til - gå rpostbudet med avisen på morgenen til privatpersoner? Mener jeg har sett postbilen på morgenen.

Skrevet

Rundt 11. Perfekt tid, da går jeg tur med småen. Og får den med meg på vei hjem :)

Skrevet

Posten kommer mellom 10 og 11. Unntatt når jeg venter på noe viktig. Da kommer den mye senere.

Skrevet

Du får få deg en leilighet rett ved siden av Postgirobygget, da får du sikkert posten med en gang de åpner!

Eg får posten ca. klokka 1200.

Skrevet

Men du som er postbud... Hender det at postruten går på tvers av gater? Jeg bor i en lang gate skjønner du, og har sett postbilen i begynnelsen av denne gaten og tenkt jippy nå kommer posten... men neida, jeg får den ikke før i tretiden, mens de i begynnelsen av gata fikk den i ett-tiden eller så?

Og en ting til - gå rpostbudet med avisen på morgenen til privatpersoner? Mener jeg har sett postbilen på morgenen.

Ja,det hender vel egentlig at budene går med posten på tvers av gater..min erfaring er mest gående postbud da,men det er jo opptil flere bud som går i samme område,og selv om en leverer post til broveien 12, kan det være at en annen leverer til broveien 13 på et annet tidspunkt,avhengig av hvor langt ut i ruta broveien 12 og 13 er for de to.Rutene er lagt opp slik at det skal være kortest mulig avstand mellom adressene de leverere til, og få dekket flest mulig husstander,så det hender at et bud kun går deler av en gate,fordi akkurat den delen passet inn i akkurat den ruta.Så hvis en begynner i en gate kan det hende at det budet plutselig krysser gata,som du sier, og så er det kanskje et annet bud som har resten av den påbegynte gata som en del av sin rute...

:-) ikke like lett å forklare,men det er vel noe av grunnen vertfall...

Skrevet

Posten kommer mellom 10 og 11. Unntatt når jeg venter på noe viktig. Da kommer den mye senere.

''Posten kommer mellom 10 og 11. Unntatt når jeg venter på noe viktig. Da kommer den mye senere.''

;P

Skrevet

Hos oss kommer posten sent, tidligst i 2-3-tiden, men det er rett som det er at den kommer mellom 4 og 5.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...