Gå til innhold

Katten vår er borte og jeg frykter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste.

At den er tatt livet av.

Av naboen.Vil ikke gå noe nærmere inn på dette, men jeg har store mistanker, av mange forskjellige grunner.

Vet jeg aldri får svar på om dette er tilfelle, men nå er jeg i sorg, og jeg kommer aldri til å la denne mistanken bli borte, så nå blir det tøft å bli boende her .

Jeg vet at vår katt er borte for alltid, og at den ikke kommer med det søte anskitet sitt på vinduet og vil inn til oss igjen.

Hva skal jeg gjøre når mine mistanker er så ekstremt store??

Og denne grusomme skyldfølelsen jeg har for at jeg dro fra katten i et døgn,noe muligens andre har vært vitne til også.

Den hadde mat ute og seng, og været var fint, , og i løpet av ti år har den alltid vært i nærheten.

Gjest klokkeline
Skrevet

Naboen skjøt katten min for mange år siden. Han sa den tisset rundt huset hans. Han hadde kastet den også, så jeg fikk ikke begravd den selv (snufts). For noen er en katt bare en katt, men for meg var den noe mere...

Blir liksom ikke så godt naboskap av sånt nei, kan du si. Håper at det du tror ikke er sant, at pusen din kommer tilbake.

Skrevet

Du får være føre var og late som du "vet" at det er naboen. Bank på døra, si direkte at du vet at det er han som har tatt katten din, og at du kommer til å anmelde han fordi du har bevis.

Eventuelt får du ta en "thar" og drepe naboen din hvis ikke katten dukker opp.

Skrevet

Katter tar seg turer og jeg tror og håper at din katt snart står og viser sitt søte ansikt i vinduet igjen! Vår katt var borte i tre uker, og kom tilbake. Når de runder året så blir de mer nysgjerrig på ting tror jeg, og da drar de avgårde.

Skrevet

Naboen skjøt katten min for mange år siden. Han sa den tisset rundt huset hans. Han hadde kastet den også, så jeg fikk ikke begravd den selv (snufts). For noen er en katt bare en katt, men for meg var den noe mere...

Blir liksom ikke så godt naboskap av sånt nei, kan du si. Håper at det du tror ikke er sant, at pusen din kommer tilbake.

Det er fullstendig uhørt å skyte dyr på dne måten der. Du skulle anmeldt ham.

Gjest klokkeline
Skrevet

Det er fullstendig uhørt å skyte dyr på dne måten der. Du skulle anmeldt ham.

Ja, egentlig, men er vel litt sent nå. Finnes en del "katt-jesuser" har i nabolaget...er redd for katten jeg har nå også ((

Skrevet

Katter tar seg turer og jeg tror og håper at din katt snart står og viser sitt søte ansikt i vinduet igjen! Vår katt var borte i tre uker, og kom tilbake. Når de runder året så blir de mer nysgjerrig på ting tror jeg, og da drar de avgårde.

Ja tenk om det kunne vært en mulighet for det.

Men desverre tror jeg ikke det, min katt er 10 år, og har aldri tatt seg turer, den er sterilisert,og er svært husvarm og tam.

Skrevet

Hva gjorde du da?

Har du virkelig han som nabo i dag?

Er dette noe en kan anmelde,og hvis så hva er straffen?

Hadde jeg fått bevis for det jeg tror, hadde jeg garantert gitt en grusom hevn

Skrevet

Ja tenk om det kunne vært en mulighet for det.

Men desverre tror jeg ikke det, min katt er 10 år, og har aldri tatt seg turer, den er sterilisert,og er svært husvarm og tam.

Au... krysser fingrene. Heng ut bilde av din savnede katt, kanskje noen har sett noe mystifystisk....

Gjest klokkeline
Skrevet

Hva gjorde du da?

Har du virkelig han som nabo i dag?

Er dette noe en kan anmelde,og hvis så hva er straffen?

Hadde jeg fått bevis for det jeg tror, hadde jeg garantert gitt en grusom hevn

Han innrømte dette da vi spurte. Han truet først med å skyte den hvis han fikk se katten min i hagen sin en gang til. Så sa det vel pang..Dette er mange år siden nå og jeg var ung, dum og uerfaren. Hadde det derimot skjedd nå.....

Ja, har den samme naboen som før, tror han har grodd fast :), men kontakten er det så som så med, kan du si,...

Skrevet

Han innrømte dette da vi spurte. Han truet først med å skyte den hvis han fikk se katten min i hagen sin en gang til. Så sa det vel pang..Dette er mange år siden nå og jeg var ung, dum og uerfaren. Hadde det derimot skjedd nå.....

Ja, har den samme naboen som før, tror han har grodd fast :), men kontakten er det så som så med, kan du si,...

Kødder du? Da hadde jeg faktisk banka naboen så hardt at han kanskje aldri hadde våkna noen gang.

Skrevet

Da fikk du ihvertfall et svar på hva som har skjedd med katten din.Det som plager meg nå er at jeg sikkert aldri får vite hva den har vært gjennom.

Jeg er jo bare en dyreelsker,og dette har gått veldig inn på meg.

Gjest klokkeline
Skrevet

Da fikk du ihvertfall et svar på hva som har skjedd med katten din.Det som plager meg nå er at jeg sikkert aldri får vite hva den har vært gjennom.

Jeg er jo bare en dyreelsker,og dette har gått veldig inn på meg.

Skjønner deg godt. Håper den kommer tilbake. Hvis ikke er den sannsynligvis død nå, eller den har tatt seg inn hos noen andre.

Gjest klokkeline
Skrevet

Kødder du? Da hadde jeg faktisk banka naboen så hardt at han kanskje aldri hadde våkna noen gang.

Hvis du har lyst kan du godt få banke min.

Skrevet

Hvis du har lyst kan du godt få banke min.

Hadde jeg vært der, hadde jeg gjort det. Jeg kan ikke fordra folk som gjør noe vondt mot dyr.

Skrevet

Hadde jeg vært der, hadde jeg gjort det. Jeg kan ikke fordra folk som gjør noe vondt mot dyr.

Helt enig!

Tror det hadde klikket for meg om noen hadde vært stygge med mine dyr! :0(

Skrevet

Jeg hadde gått bort å spurt han direkte. Tatt han ei god skrape..

Så hadde jeg annmeldt, for å sette et standpunkt.

Spesielt siden du har en katt til...Om dette ikke får noen reaksjoner, blir det enklere for vedkommende å ta andre katter også...

Fy fader, jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna!!! :0(

Jeg har fem katter, og nåde den som rører en av de.....

Skrevet

Jeg mistet katten min i sommer og jeg fant den igjen etter 2 mnd. På dyrebeskyttelsens nettside. Du kan også se etter den på nettkatten og dyrenett.no.

Skrevet

Helt enig!

Tror det hadde klikket for meg om noen hadde vært stygge med mine dyr! :0(

Helt enig, noe av det verste jeg vet om!

Skrevet

Jeg hadde gått bort å spurt han direkte. Tatt han ei god skrape..

Så hadde jeg annmeldt, for å sette et standpunkt.

Spesielt siden du har en katt til...Om dette ikke får noen reaksjoner, blir det enklere for vedkommende å ta andre katter også...

Fy fader, jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna!!! :0(

Jeg har fem katter, og nåde den som rører en av de.....

Det blir jo litt vanskelig siden dette bare blir en sterk mistanke.

Tenk om han ikke har gjort det og jeg spør. uansett, tror du virkelig han ville innrømmet det om det var tilfelle uansett?

Naboen er kriminell og er truende til litt av hvert, og jeg har også andre grunner til å tro dette.

Det med anmeldelse, er det noe man kan gjøre bare ved mistanke?

Er det noen i det hele tatt som etterforsker dyredrap?

Mulig jeg bør kontakte dyrebeskyttelsen og få hjelp der, for å gå videre med å finne ut hva som er skjedd?

Må bare ha svar på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...