Gå til innhold

nrk-lisens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan de kan tvinge folk til å ha en slik kanal (det er vel ikke noe valg med mindre man kaster TV'en i søpla?) og betale en sinnsyk pris, det koster 1100 i halvåret, det blir mye penger i mnd.

Hvis det hadde vært mulig ville jeg fjernet NRK fra dekoderen, men det går vel ikke?

Mao, tvinger de meg til å ha og betale for en møkkakanal jeg ALDRI ser på. grynte...... :)

Skrevet

''''Mao, tvinger de meg til å ha og betale for en møkkakanal jeg ALDRI ser på. grynte...... :)''''

Du kan grynte så mye du vil, men kom ikkje her og kall Nrk for en møkkakanal når du aldri ser på! *rauter*

Skrevet

''''Mao, tvinger de meg til å ha og betale for en møkkakanal jeg ALDRI ser på. grynte...... :)''''

Du kan grynte så mye du vil, men kom ikkje her og kall Nrk for en møkkakanal når du aldri ser på! *rauter*

*hør, hør*

Skrevet

Greit, men innholdet er egentlig uvesentlig, jeg vil ikke ha den kanalen, og selvsagt ikke betale.

Det burde vært mulighet for å få fjernet den, mener jeg da...

Skrevet

Lisensen gjelder ikke for nrk, men for å eie tv.

Men pengen går til NRK?

Skrevet

Greit, men innholdet er egentlig uvesentlig, jeg vil ikke ha den kanalen, og selvsagt ikke betale.

Det burde vært mulighet for å få fjernet den, mener jeg da...

Det er mange som mener det.

Du får stemme FRP ved neste valg da, så slipper du sikkert både Nrk og lisensen...

Skrevet

Men pengen går til NRK?

Det kan jeg ikke svare på. Vet bare at det ikke gjelder for nrk, men for å ha tv. "Før i tiden" var det mange som prøvde seg med at de ikke så på nrk kanalen og ville ikke betale. Noen fikk det til, men så fikk de satt en stopper for dette ved å kalle det lisens for å ha tv. Slik har jeg blitt det fortalt. Ingen slipper unna nei.

Skrevet

Det kan jeg ikke svare på. Vet bare at det ikke gjelder for nrk, men for å ha tv. "Før i tiden" var det mange som prøvde seg med at de ikke så på nrk kanalen og ville ikke betale. Noen fikk det til, men så fikk de satt en stopper for dette ved å kalle det lisens for å ha tv. Slik har jeg blitt det fortalt. Ingen slipper unna nei.

Klar over det, er nettopp det som er så ugreit, det er en lisens til NRK forkledd som lisens for å ha TV, nettopp for at ingen skal komme unna å betale for å ha NRK.

Pengene går til å drifte hele NRK da, ikke bare TV, men fortsatt er jeg mot å tvinge noen til å betale for en tjenste de ikke bruker.

Dette er jo noe som har pågått over lang tid men det blir på en måte som om de skulle begynne med mobiltelefoni og tvinge alle som har mobiltelefon til å betale lisens og ha en tjeneste de ikke trenger...

Skrevet

Pengene går like fullt til nrk. De bare omdøpte avgiften litt så det skulle bli vanskelig eller umulig å unngå den.

Skrevet

''Ingen slipper unna nei.''

Det er ikkje _helt_ riktig!

Ca. 6 milliarder og 995 millioner slipper å betale Nrk lisens.

+ Noen snyltere her i landet også.

Skrevet

Nrk er den eneste grunnen til å ha tv (bortsett fra å se dvd,da). For ikke å snakke om radioen, hvem orker mer enn 5 minutter av idiotskravlet på p4?

Skrevet

Spiller ingen rolle hva man kaller det og hvorfor det skal kreves inn, så lenge det er NRK som får pengene...

Skrevet

Spiller ingen rolle hva man kaller det og hvorfor det skal kreves inn, så lenge det er NRK som får pengene...

NRK får bare litt, resten går til Smukkejens og Co.

Skrevet

Nrk er den eneste grunnen til å ha tv (bortsett fra å se dvd,da). For ikke å snakke om radioen, hvem orker mer enn 5 minutter av idiotskravlet på p4?

Du har helt rett!

Men P3 kunne de ha solgt til TV2 eller noe.

Skrevet

NRK får bare litt, resten går til Smukkejens og Co.

Hmmm, kan ikke si at jeg føler noen videre større trang til å betale av den grunn:-)

Skrevet

Hmmm, kan ikke si at jeg føler noen videre større trang til å betale av den grunn:-)

Kan så være, eg skjønner deg godt.

Men _eg_ betaler min lisens med glede!

Skrevet

Klar over det, er nettopp det som er så ugreit, det er en lisens til NRK forkledd som lisens for å ha TV, nettopp for at ingen skal komme unna å betale for å ha NRK.

Pengene går til å drifte hele NRK da, ikke bare TV, men fortsatt er jeg mot å tvinge noen til å betale for en tjenste de ikke bruker.

Dette er jo noe som har pågått over lang tid men det blir på en måte som om de skulle begynne med mobiltelefoni og tvinge alle som har mobiltelefon til å betale lisens og ha en tjeneste de ikke trenger...

Jeg synes nå vi betaler for så mangt mange ganger. Tv lisensen burde ligget innbakt i eks kabel tv/ kanal digital og slike pakker, så hadde vi sluppet å se selve regningen. Alt skal være så innviklet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...