Gå til innhold

Bilbeltebruk - 1500 i bot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker nesten alltid bilbelte, unntaket er når jeg kjører aviser som ekstrajobb i helgene. Jeg kjører i en storby, og stopp på hvert gatehjørne(sjelden mer enn 100-300 meter mellom hver levering). Med over 100 leveringer så kan denne regelendringen bli spennende for meg. Valget står mellom å feste bilbeltet 121 ganger, evt en bot på 1500,-(langt mer enn hva jeg tjener på turen) ;)

Ser at taxisjåfører ikke lengre blir fritatt fra beltebrukregelen, og da kan jeg vel regne med at det blir slått ned hardere på bruken blant oss yrkessjåfører.

Skrevet

''(sjelden mer enn 100-300 meter mellom hver levering).''

Si meg en ting. Har du bein?

Skrevet

Kanskje det er store og tunge ting som skal leveres??! ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221506871' post='3959585]

Aviser?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221506871' post='3959585]

Store, tunge aviser...?

Skrevet

Aviser?

Skal han bære med seg hundrevis av aviser da?? Aviser er jævla tungt når det blir noen av dem!

Skrevet

Store, tunge aviser...?

Han leverer ikke bare 2-3 aviser da vet du, men hundrevis vil jeg tro og det er tungt!

Skrevet

Aviser?

Ja, buntet sammen 100 stk i slengen. Tungt, det!

Skrevet

Han leverer ikke bare 2-3 aviser da vet du, men hundrevis vil jeg tro og det er tungt!

Jada, det var bare tydelig at hun ikke hadde fått med seg at det var aviser han leverte:-)

Men for all del, selv om det er kun 100 meter mellom hver levering, så kan ruta være laaaaaaang! Og som du sier - aviser er tunge! Har aldri sett et gående avisbud, og jeg mener absolutt ikke at han skal være den første!

Skrevet

Skal han bære med seg hundrevis av aviser da?? Aviser er jævla tungt når det blir noen av dem!

Eg vet at aviser er tungt for sønnen min har vært avisbud, og eg måtte selvfølgelig hente avisene.

Men ka er poenget med å gå og bære rundt på avisene, han skal vel selge eller levere fra seg noen av de vel?

Det er det eg alltid har sagt i Oslo er det fullt av vold og rare avisbud.

Gjest jadda jadda
Skrevet

Jada, det var bare tydelig at hun ikke hadde fått med seg at det var aviser han leverte:-)

Men for all del, selv om det er kun 100 meter mellom hver levering, så kan ruta være laaaaaaang! Og som du sier - aviser er tunge! Har aldri sett et gående avisbud, og jeg mener absolutt ikke at han skal være den første!

Vårt avisbud sykler.....han er 15 år.

Skrevet

Jeg gjetter på at trådstarter er den karen som kjører rundt avisene så avisbudene kan plukke dem opp og legge dem i aviskassene / på dørene hos abonnentene. :o)

Skrevet

Men når man sykler så bærer man jo ikke avisene selv!

Skrevet

Jeg gjetter på at trådstarter er den karen som kjører rundt avisene så avisbudene kan plukke dem opp og legge dem i aviskassene / på dørene hos abonnentene. :o)

Det samme tenkte jeg. Det er stor forskjell på å sykle rundt med én bunke aviser og å skulle gjøre det med 20 slike bunker;-)

Skrevet

Det samme tenkte jeg. Det er stor forskjell på å sykle rundt med én bunke aviser og å skulle gjøre det med 20 slike bunker;-)

''Det samme tenkte jeg. Det er stor forskjell på å sykle rundt med én bunke aviser og å skulle gjøre det med 20 slike bunker;-)''

Men selv med én bunke aviser à kanskje 50 stykker, kan det jo bli vel lang sykkeltur om det er 300 meter mellom hver levering. For ikke å snakke om at de siste abonnenentene nok ville synes de fikk avisen vel sent.

Skrevet

Åssen forklarer du at han må ta på seg bilbeltet 121 ganger da?

Skrevet

''Det samme tenkte jeg. Det er stor forskjell på å sykle rundt med én bunke aviser og å skulle gjøre det med 20 slike bunker;-)''

Men selv med én bunke aviser à kanskje 50 stykker, kan det jo bli vel lang sykkeltur om det er 300 meter mellom hver levering. For ikke å snakke om at de siste abonnenentene nok ville synes de fikk avisen vel sent.

300 meter mellom hver levering av en enkelt avis tyder jo på et nokså grissgrendt strøk, ja.

Skrevet

''For ikke å snakke om at de siste abonnenentene nok ville synes de fikk avisen vel sent.''

Da kunne han jo levert til de først da skjønner du, verre er det ikkje. :)

Skrevet

''For ikke å snakke om at de siste abonnenentene nok ville synes de fikk avisen vel sent.''

Da kunne han jo levert til de først da skjønner du, verre er det ikkje. :)

Hehe - "dumming!" - som min sønn på fem ville sagt.

Skrevet

Hvis det budet som kommer til vårt hotell med aviser skulle bært alle sammen. Så måtte han vært super mann :) Han har en kasse bil full og leverer opp til hundre aviser på et sted ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...