Gå til innhold

Hvor ofte vasker du klær?

Anbefalte innlegg

Gjest vaskekjerringa hahaha
Skrevet

1 gang i mnd? 2 3 4? 2 ganger i uka? hver dag?

Føler jeg ikke gjør annet enn å vaske klær jeg etter at jeg fikk en liten en.

Har jo litt sammenheng med at jeg er blitt flinkere til å sortere tøyet og da. Nå tar jeg svarte/grå klær for seg, hvitt og lyst for seg, rødt for seg, rosa for seg og ellers blander jeg resten stort sett...

Skrevet

Annenhver dag. Noen ganger hver dag, noen ganger flere maskiner om dagen.

Skrevet

Jeg vasker klær stort sett hver ukedag. Jeg prøver å ha tom kurv fredags kveld, for i helgene har jeg ikke så lyst til å holde på med klesvask.

Vi er en familie på 6, så det sier seg selv at det blir mye skittentøy.

Skrevet

Vi har to barn, og vasker vel mellom 6 og 10 maskiner i uken.

Det går ganske mye tid på å vaske klær, dvs det som tar mest tid er å brette og rydde på plass, samt stryke det som må strykes (har jobber hvor det brukes en del skjorter / bluser osv).

Har tv på soverommet, og det er der vi bretter og stryker tøy, mens tv-en står på. Da er det ikke fult så kjedelig..

Har trådkurver i vaskekjelleren hvor vi tømmer skittentøykurven nesten daglig, og sorterer skittentøyet på farge og vasketemperatur. Det fungerer veldig greit.

Skrevet

Det blir stort sett tre-fire maskiner i uka. Prøver å være bevisst på å ikke vaske klær som kan brukes igjen. Tar ikke nytt håndkle hver dag og slikt. Skiller ikke så nøye på fargene som du gjør, her er det det enten lyst eller farget.

Skrevet

Vi er fire, og vasker vel en maskin eller to ca. annenhver dag.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Vi har to barn, og vasker vel mellom 6 og 10 maskiner i uken.

Det går ganske mye tid på å vaske klær, dvs det som tar mest tid er å brette og rydde på plass, samt stryke det som må strykes (har jobber hvor det brukes en del skjorter / bluser osv).

Har tv på soverommet, og det er der vi bretter og stryker tøy, mens tv-en står på. Da er det ikke fult så kjedelig..

Har trådkurver i vaskekjelleren hvor vi tømmer skittentøykurven nesten daglig, og sorterer skittentøyet på farge og vasketemperatur. Det fungerer veldig greit.

Hm der fikk jeg en ide, jeg har også tv på soverommet. Re opp sengen så kan jeg bruke den til å brette klær på. Jeg HATER å brette klær...

Stryker sjeldent klær, da jeg rett og slett ikke gidder hehe :)

Skrevet

Hm der fikk jeg en ide, jeg har også tv på soverommet. Re opp sengen så kan jeg bruke den til å brette klær på. Jeg HATER å brette klær...

Stryker sjeldent klær, da jeg rett og slett ikke gidder hehe :)

Hihi....

Av alt husarbeid, så er det å brette tøy det gøyeste jeg vet.

Tror jeg kunne stått en hel dag og bare brettet tøy. :-) Hvertfall om det kom noen og la det vekk etterpå... men viktig at de la det pent inn i skapene da. :-)

Skrevet

Hihi....

Av alt husarbeid, så er det å brette tøy det gøyeste jeg vet.

Tror jeg kunne stått en hel dag og bare brettet tøy. :-) Hvertfall om det kom noen og la det vekk etterpå... men viktig at de la det pent inn i skapene da. :-)

''Tror jeg kunne stått en hel dag og bare brettet tøy. :-) Hvertfall om det kom noen og la det vekk etterpå... men viktig at de la det pent inn i skapene da. :-)''

Jeg ligger også å brette sammen tøy. Så skal bhg-barna sitt tøy merkes, og det er kjekt. Å legge det i skapene etterpå er ikke like spennende..

Jeg pleier å spille musikk mens jeg holder på, så tripper jeg og strammer magemuskler ;)

Skrevet

''Tror jeg kunne stått en hel dag og bare brettet tøy. :-) Hvertfall om det kom noen og la det vekk etterpå... men viktig at de la det pent inn i skapene da. :-)''

Jeg ligger også å brette sammen tøy. Så skal bhg-barna sitt tøy merkes, og det er kjekt. Å legge det i skapene etterpå er ikke like spennende..

Jeg pleier å spille musikk mens jeg holder på, så tripper jeg og strammer magemuskler ;)

''Jeg ligger også å brette sammen tøy. ''

Høres tungvint ut å ligge mens du bretter tøy! :P

Skrevet

''Jeg ligger også å brette sammen tøy. ''

Høres tungvint ut å ligge mens du bretter tøy! :P

''Høres tungvint ut å ligge mens du bretter tøy! :P''

I alle dager :-O Hvordan greide jeg å skrive det.. He he. Ligger samtidig med at jeg tripper og strammer magemuskler... *Fnis*

Skrevet

Hallooo Vaskekjerringa.

Nå sløser du med tid og strøm! Skaff deg vaskepulver for farget tøy...ingen sak å blande sammen...så sant det ikke er helt nytt, da tar jeg jeg førstegang singel.Og hvit /lys tøy på hvitpulver.(bruker flytende).Forøvrig syns jeg ,dere unge vasker i hjel tøyet! har sett det mange ganger!

mine unger...pytter rent tøy i maskinen..jeg ser ingen skitt! bare brukt klærne noen timer.Hallo..skjerp dere!

Skrevet

Jeg vasker fire maskiner i uka. Blir mye treningstøy. Når samboerens barn er hos oss kan det bli mere, for de hiver håndkleet direkte på vask hver gang de har dusjet. De henger det aldri opp til tørk, slik vi andre gjør.

Jeg blander farger på alle temperaturer, det går helt fint.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Hallooo Vaskekjerringa.

Nå sløser du med tid og strøm! Skaff deg vaskepulver for farget tøy...ingen sak å blande sammen...så sant det ikke er helt nytt, da tar jeg jeg førstegang singel.Og hvit /lys tøy på hvitpulver.(bruker flytende).Forøvrig syns jeg ,dere unge vasker i hjel tøyet! har sett det mange ganger!

mine unger...pytter rent tøy i maskinen..jeg ser ingen skitt! bare brukt klærne noen timer.Hallo..skjerp dere!

Jeg har vaskepulver for hvitt/lyst tøy, for farget tøy og for mørke farger - dette for å bevare fargene bedre! Før slurvet jeg veldig og puttet alskens tøy sammen, noe som resulterte i stygge misfarginger - og dermed at jeg måtte kjøpe oftere tøy.

Jeg bruker om igjen klærne til babyen til hun gulper/pisser/bæsjer/får grøt på de, og topper bruker jeg til de lukter svette, buksene bruker jeg gjerne 1-2 uker. Undertøy skifter jeg hver dag. Håndkler bruker jeg to ganger før jeg sender til vask.

Skrevet

Jeg vasker ca. annenhver dag, men ofte mer enn en maskin. Tipper det blir 7 maskiner i uka, i snitt. Men jeg sorterer ikke så mye som deg; jeg deler opp i lyst og farget, samt i varm og kald vask (hhv. 60 og 40*C). Samt ullvask (kom på at den sesongen starter snart...)

Skrevet

''Nå tar jeg svarte/grå klær for seg, hvitt og lyst for seg, rødt for seg, rosa for seg og ellers blander jeg resten stort sett...''

Forstår ikke at du gidder sortere så mye. Vi vasker hvitt for seg og blander sort og farget, som vaskes sammen. Nye klær med sterke farger vaskes alene eller med like farger første gangen/e.

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn i familien. jeg vasker ikke hver dag, men vasker som regel 2-3 vasker de dagene jeg vasker.

Tipper at det i løpet av en uke blir 8-10 omganger i maskinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...