Gå til innhold

Mattehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Vet hvordan du har det
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221558472' post='3959966]

Jeg kom også frem til 3, er ikke det riktig da? *sjekke med kalkulatoren*

Joooo, min svinedyre fancy kalkulator sier at svaret skal være 3. Og den skal regne det rett ut i følge læreren min, så lenge jeg taster det rett inn.

Hva mener du det skal være da?

Jeg får også 3.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Lillemus

5

• pusi

5

• ....AV

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå så jeg på oppgaven en gang til, og tror faktisk det er _du_ som roter nå.

Hehe yepp, jeg rotet. Jeg regnet dette raskt ut i hode og regnet 5-2 og fikk -3. Jaja, slik er det når man tar altfor lett på det:-)

Skrevet

-3(5-2)+(10+2)(28-27) = (-3x-3) + (12x1) = 9 + 12 = 21.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221558472' post='3959966]

Jeg kom også frem til 3, er ikke det riktig da? *sjekke med kalkulatoren*

Joooo, min svinedyre fancy kalkulator sier at svaret skal være 3. Og den skal regne det rett ut i følge læreren min, så lenge jeg taster det rett inn.

Hva mener du det skal være da?

Jo det er riktig, jeg rotet, fordi jeg regnet dette kjapt ut i hode og regnet 5 -2 og fikk -3 og ikke +3:-)

jeje...:-)

Skrevet

-3(5-2)+(10+2)(28-27) = (-3x-3) + (12x1) = 9 + 12 = 21.

Ops! Liten leif der ja!

-3(5-2)+(10+2)(28-27) = (-3x3) + (12x1) = -9 + 12 = 3

Rota med meg en minus for mye i det første stykket der.

Skrevet

Hehe yepp, jeg rotet. Jeg regnet dette raskt ut i hode og regnet 5-2 og fikk -3. Jaja, slik er det når man tar altfor lett på det:-)

Oom det er noen trøst så gjorde jeg akkurat det samme. :o)

Skrevet

Ops! Liten leif der ja!

''Rota med meg en minus for mye i det første stykket der.''

Ja, sånt er fryktelig fort gjort! Ville sikkert fått 5 eller 6 i matte om det ikke var det at jeg er litt for kjapp... *plystrer*

Skrevet

Oom det er noen trøst så gjorde jeg akkurat det samme. :o)

Jeg regnet raskt hele stykket i hode og det var nok litt for raskt:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jo det er riktig, jeg rotet, fordi jeg regnet dette kjapt ut i hode og regnet 5 -2 og fikk -3 og ikke +3:-)

jeje...:-)

Jeg skal ikke si noe på det jeg, jeg har fått feil svar mange ganger i dag. ;o) En bitteliten feil, og svaret blir galt. Jeg må lære meg og kontrollere meg selv.

Skrevet

Ops! Liten leif der ja!

Takk. Jeg har lært nå at det skal ganges, og da ble alt så mye lettere og forstå :o)

Skrevet

''Rota med meg en minus for mye i det første stykket der.''

Ja, sånt er fryktelig fort gjort! Ville sikkert fått 5 eller 6 i matte om det ikke var det at jeg er litt for kjapp... *plystrer*

''Ja, sånt er fryktelig fort gjort! Ville sikkert fått 5 eller 6 i matte om det ikke var det at jeg er litt for kjapp... *plystrer*''

Jeg hadde faktisk 5 i matte i 1.gym. :o)

Skrevet

''Ja, sånt er fryktelig fort gjort! Ville sikkert fått 5 eller 6 i matte om det ikke var det at jeg er litt for kjapp... *plystrer*''

Wow! :-)

Skrevet

Jeg også....

Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)

Så det gikk raskt nedover med de gamle guder, gitt!! ;-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221558589' post='3959969]

Aha, gange med hvert ledd når ukjente begynner og komme på besøk. Jo, jeg tror jeg forstår det. Tror jeg.

Jeg har i allefall nå forstått at det skal ganges, og da er jeg veldig hjulpen. Takk for hjelp!

Jeg er enig med frosken i at matte er mer engasjerende enn diett og karbohydrater, så bare legg ut spørsmål når de dukker opp.

Jeg elsker å forklare sånt, selv om det kan bli litt langt når det må skje skriftlig. Men det er ikke alltid sånn at de korteste forklaringene er mest forståelige.

Skrevet

Jeg er enig med frosken i at matte er mer engasjerende enn diett og karbohydrater, så bare legg ut spørsmål når de dukker opp.

Jeg elsker å forklare sånt, selv om det kan bli litt langt når det må skje skriftlig. Men det er ikke alltid sånn at de korteste forklaringene er mest forståelige.

Jeg setter utrolig stor pris på hjelp, så jeg legger villig ut oppgaver og spørsmål.

Nå måtte jeg ha en pause, så nå har jeg og bikkja vært i skogen.

Skrevet

Jeg også....

Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)

Så det gikk raskt nedover med de gamle guder, gitt!! ;-)

''Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)''

Hehe, godt gjort! ;)

Var mer stabil og holdt meg på treernivået fra start til mål, jeg! Mener jeg hadde M på ungdomsskolen, men kunne ifølge min mattelærer på videregående knapt ungdomsskolepensum...

Skrevet

Ser du har fått svar, og det er jo bra, så slipper jeg å forklare *kremt* ;)

Du er flink og tøff som begynner på matematikk, det har vel aldri vært min sterkeste side :)

Skrevet

Ser du har fått svar, og det er jo bra, så slipper jeg å forklare *kremt* ;)

Du er flink og tøff som begynner på matematikk, det har vel aldri vært min sterkeste side :)

:o)

Jeg fant ut at jeg bare måtte hoppe i det. Jeg har norsk igjen også, men lurer på om jeg skal ta det som privantist, voksenopplæringen her foregår på nynorsk, og det er jeg dårlig i, til tross for at jeg hatt nynorsk i mange år. Lærte først bokmål, og det er det som sitter.

Vi får se, jeg har god tid :o)

Skrevet

''Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)''

Hehe, godt gjort! ;)

Var mer stabil og holdt meg på treernivået fra start til mål, jeg! Mener jeg hadde M på ungdomsskolen, men kunne ifølge min mattelærer på videregående knapt ungdomsskolepensum...

Jeg må si at interessen for matte dalte raskt i løpet av årene på videregående - fra å ha vært favorittfaget på ungdomsskolen. Ikke rart det ikke gikk "bedre", med den innsatsen jeg la til grunn;-) Jeg syntes det ble gudsjammerlig kjedelig etterhvert.

Jeg syntes nok det var litt dumt med den 3'ern på vitnemålet akkurat der&da jeg mottok det, men i ettertid har jeg ikke brydd meg filla om akkurat det. :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221574623' post='3960326]

:o)

Jeg fant ut at jeg bare måtte hoppe i det. Jeg har norsk igjen også, men lurer på om jeg skal ta det som privantist, voksenopplæringen her foregår på nynorsk, og det er jeg dårlig i, til tross for at jeg hatt nynorsk i mange år. Lærte først bokmål, og det er det som sitter.

Vi får se, jeg har god tid :o)

Det er nok best med en ting av gangen :) Tvitvi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...