Gå til innhold

Mattehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest prillarkari
Skrevet

'' -3(5-2)+(10+2)(28-27) ''

Eller for å gjør det komplisert nok:

-3 * 5 + -3 * -2 + 10 * 28 + 10 * -27 + 2 * 28 + 2 * -27

-15 + 6 + 280 - 270 + 56 - 54

3

(Jeg tror jeg har regnet alt for mye med bokstaver opp igjennom tidene. Men det _er_ jo mye artigere å regne bokstaver enn å regne tall)

Jeg hadde ikke mer enn M på ungdomsskolen, hoppet raskt opp til 6 på videregående, og fortsatte med 1.0 på matematiske metoder1 på høgskolen

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Lillemus

5

• pusi

5

• ....AV

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest skulkesjal
Skrevet

Jeg også....

Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)

Så det gikk raskt nedover med de gamle guder, gitt!! ;-)

Liknende karriære her, men uten utflating av kurven:

S på ungdomsskolen, 5 i førstegym, 4 i andre, 3 i tredje standpunkt og 2 på eksamen.

Jeg ble nå ingeniør likevel. :)

Skrevet

Liknende karriære her, men uten utflating av kurven:

S på ungdomsskolen, 5 i førstegym, 4 i andre, 3 i tredje standpunkt og 2 på eksamen.

Jeg ble nå ingeniør likevel. :)

*S*

Skrevet

Jeg også....

Dvs jeg hadde S da jeg gikk ut 9. klasse, 5 i første gym, 4 i andregym og tredjegym i standpunktkarakter, mens jeg til skriftlig eksamen i tredjegym fikk 3! ;-)

Jeg hadde M i 9., 5 i førstegym og 4 i andregym. I tredjegym valgte jeg bort matte til fordel for fysikk og edb.

Skrevet

Jeg også....

Jeg datt fullstendig ut etter påske i 1.gym husker jeg. Skjønte plutselig ingenting!

Heldigvis var standpunktkarakteren satt, så jeg halte i land en 5'er og hadde ikke valgt matte året etter (tok språklinja)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er nok best med en ting av gangen :) Tvitvi

''Det er nok best med en ting av gangen''

Det er det! :o) Jeg har gått på trynet før, så nå tar jeg små steg, frem kommer jeg uansett, det tar bare litt lengre tid.

Gjest Shira :o)
Skrevet

'' -3(5-2)+(10+2)(28-27) ''

Eller for å gjør det komplisert nok:

-3 * 5 + -3 * -2 + 10 * 28 + 10 * -27 + 2 * 28 + 2 * -27

-15 + 6 + 280 - 270 + 56 - 54

3

(Jeg tror jeg har regnet alt for mye med bokstaver opp igjennom tidene. Men det _er_ jo mye artigere å regne bokstaver enn å regne tall)

Jeg hadde ikke mer enn M på ungdomsskolen, hoppet raskt opp til 6 på videregående, og fortsatte med 1.0 på matematiske metoder1 på høgskolen

Takk for hjelp. Nå forstår jeg stykket, men hadde det ikke vært for at noen hadde forklart meg med ord at jeg skulle gange, hadde dette vært gresk for meg. tekst er lettere for meg enn tall. Så reglene jeg skal følge må jeg lese, så regne etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...