Gå til innhold

Skatteinnbetaling - hvor seint?

Anbefalte innlegg

Gjest Skatternoedritt
Skrevet

Jeg betaler forskuddsskatt, og nå skulle denne terminen vært betalt den 15/8, dvs i går. Saken er at jeg går og venter på betaling for en jobb jeg har gjort, og den dekker akkurat skatten. Men de somler litt med å sende pengene og av diverse grunner vil jeg nødig mase. Jeg vet at jeg får pengene nokså snart.

Spørsmålet er: hvor lenge kan man vente med å betale inn forskuddskatt før straffebeløp blir lagt på?

Skrevet

Ring skatteetaten og forklar, så hjelper de deg nok.

Kjipt med straffegebyr...

Skrevet

Hadde samme problemet ifjor. Er litt ulogisk at de skal ha inn skattepengene på forskudd før man har rukket å jobbe dem inn. Jeg måtte betale skatten med sparepengene mine for pengene de skulle ha inn hadde jeg ikke klart å tjene inn før 3 måneder etterpå. Utrolig teit akkurat det der. Men vi ringte og spurte og de sa et eller annet om at det ikke ville komme noe krav før etter så og så lenge, så noen dager etter tror jeg ikke er noen fare, men tror ikke du skal vente for lenge heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...