Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse

Gjest måtte bare få d ut :)

Anbefalte innlegg

Gjest måtte bare få d ut :)
Skrevet

Kan man få det flere ganger? Mener å ha hørt man er mer disponert for å få det om man har hatt det før? Nå hadde jeg det for 11 år siden, så det gjaldt tydeligvis ikke meg, men har jo skrekken...

Det var egentlig flaks at jeg oppdaget det. De sier det starter ofte med en urinveisinfeksjon, dette merket ikke jeg, men kom til å tenke på senere så hadde jeg hatt en rar følelse når jeg tisset noen dager før.

Så våknet jeg en morgen skikkelig stiv i ryggen, VONDT. Skjønte ikke hva det var. Tenkte på forstoppelse, for det kjentes på en måte som det og. Klarte å hangle meg til do, men fikk verken tisset eller annet ;-)

Så hanglet jeg i 3-4 dager, fikk feber, orket ikke mat og var så slapp.

Tenkte fortsatt d var ryggen. Dumme meg.

Så så jeg på frokosttv en lege som snakket om nyrebekkenbetennelse og beskrev akkurat de samme symptoma jeg hadde.

Han sa at før i tiden døde ofte jentene pga de ikke hadde antibiotika!

Skrekk tenkte jeg, og dro ned til legekontoret, men der var det stengt, så dro jeg til neste - gikk jo gjennom halve byen (hadde ikke mobiltelefon den gangen), der skulle de til å stenge, men tror hun legesekretæren så at jeg så dårlig ut, så de slapp meg inn. Legen tok blodprøve og urinprøve, banket på sidene av meg... jo, det var nok nyrebekkenbetennelse. JEg ble sykmeldt 10 dager og måtte ta ny prøve etter det.

Fysj. Det var ille smerter, av og til kom de takvise og kjentes som rier omtrent..

Har lest senere at det kan være symptom på nyrestein, ikke godt å vite om d var nyrestein og, han tok ikke så veldig grundig undersøkelse nemlig!

Men nyresteinen kom sikkert ut, så ble jeg frisk igjen heldigvis :)

Skrevet

Klart du kan få det flere ganger, jeg hadde 3 i fjor og har hatt en i år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...