Gå til innhold

Kviser uka før mensen

Anbefalte innlegg

Gjest irritert 30-åring
Skrevet

Jeg har begynt å få så mye kviser før jeg får mensen! Dette begynte for ca et halvt år siden og det irriterer meg noe grenseløst. Jeg har aldri hatt perfekt hud, men nå blir det bare verre og verre. Kostholdet mitt har vært noenlunde det samme hele tiden, så jeg skjønner ikke hva det kommer av. Kvisene er bittesmå og for det meste på halsen. Noen som har tips til hvordan jeg unngår/får bort kvisene? Jeg prøver å drikke mye vann og la være å spise snop så langt jeg klarer (hehe.. ingen store mengder da), men det ser ikke ut til å ha så mye å si.

En annen ting er at menstruasjonen blir verre og verre smertemessig. Jeg har ingen barn. Kan det ha noe å si? Jeg har hørt at mensen ikke er så smertefullt etter man har fått barn, er det riktig?

Skrevet

Jeg synes det blir verre og verre. Noen ganger får jeg kviser, og det varer flere dager nå enn før jeg fikk unger. 8-10 dager :(

Gjest irritert 30-åring
Skrevet

Jeg synes det blir verre og verre. Noen ganger får jeg kviser, og det varer flere dager nå enn før jeg fikk unger. 8-10 dager :(

Æsj. Kanskje det er alderen som er årsaken..?

Skrevet

Æsj. Kanskje det er alderen som er årsaken..?

Jeg vet faktisk ikke om det er alderen, men det kan jo være hormoner som kommer pga alderen. Du får være ekstra nøye med stellet av huden din. Jeg har sånn peeling, eller hva det heter i dusjen.

Jeg hørte alltid da jeg var yngre at kvisene forsvinner når en blir voksen. Er jeg ikke voksen enda liksom? Jeg har aldri vært mye plaget med kviser, men i perioder har jeg noen plagsomme.

Jeg leste forresten at de med fet hud bevarer ung hud mye lenger enn de med tørr hud, så det kan jo være en trøst ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...