Gå til innhold

Fronter

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er kjent i Fronter her?

Jeg brukte det i fjor også, men siden læreren benyttet det lite, så gjorde ikke jeg det heller. I år derimot er Fronter mye mer i bruk, og vi har fått beskjed om å tilpasse Dagens.

Det skal jo gjøres ved å trykke på: Tilpass dagens, nede på høyre side.

Jeg har ikke noe slikt valg jeg. Noen som har en ide på hvorfor ikke jeg har det? Eller om det finnes andre måter og tilpasse dagens på, slik at jeg kan klikke direkte på det rommet o.l jeg vill inn på?

Skrevet

Fortell meg det hvis du finner det ut. Minstemann bruker også fronter på skolen

Skrevet

Fortell meg det hvis du finner det ut. Minstemann bruker også fronter på skolen

Skal jeg gjøre. Fatter det ikke jeg, hvis andre har det så skal vel jeg ha det også. Mangler han også den funksjonen?

Skrevet

Jeg skal sjekke, jeg liker ikke fronter :(

For meg fungerer det helt OK, men jeg har hørt at andre er litt mer fornøyde med It`s learning eller hva det nå heter.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221574689' post='3960329]

For meg fungerer det helt OK, men jeg har hørt at andre er litt mer fornøyde med It`s learning eller hva det nå heter.

Nei, det står ikke tilpass dagen. Ukeplanen ligger der og en kalender over hele mnd som det ikke står noe på

Gjest ChiengMai
Skrevet

''men jeg har hørt at andre er litt mer fornøyde med It`s learning eller hva det nå heter.''

Fronter og It's learning er vel som VW boble og Mercedez i sammenligning. Nå har jeg kun sett andre bruke Fronter, så jeg har kun egne erfaringer med It's learning. Og Fronter ser ikke ut til å komme opp på nivå med It's learning selv om jeg mener det er mye som kunne vært bedre med sistnevnte også.

Skrevet

Hos meg har jeg "Tilpass dagens" helt neders på "Dagens"...

Skrevet

''men jeg har hørt at andre er litt mer fornøyde med It`s learning eller hva det nå heter.''

Fronter og It's learning er vel som VW boble og Mercedez i sammenligning. Nå har jeg kun sett andre bruke Fronter, så jeg har kun egne erfaringer med It's learning. Og Fronter ser ikke ut til å komme opp på nivå med It's learning selv om jeg mener det er mye som kunne vært bedre med sistnevnte også.

Nei, det hadde jo vært for gale at vi hadde fått det programmet som var best ;o)

Skrevet

Hos meg har jeg "Tilpass dagens" helt neders på "Dagens"...

Ja, det er det de andre har også, men ikke jeg. Typisk det når jeg setter meg ned og skal få litt orden der inne, og lage det praktisk for meg selv.

Skrevet

Hos meg står det øverst i høyre hjørne.Under den øverste rammen.

Skrevet

Jeg har jobba både med Fronter og It's learning (bruker fortsatt begge i jobbsammenheng). Liker mye bedre it's learning fordi jeg synes det er mer brukervennlig enn Fronter.

Skrevet

Jeg har jobba både med Fronter og It's learning (bruker fortsatt begge i jobbsammenheng). Liker mye bedre it's learning fordi jeg synes det er mer brukervennlig enn Fronter.

Fronter er ikke spesielt brukervennlig nei. For meg går det greitt, men jeg vet at flere sliter, det er mange som ikke er så stø i data.

Skrevet

Hos meg står det øverst i høyre hjørne.Under den øverste rammen.

Jeg har ikke det valget i det hele tatt på siden.

Skrevet

Det ligger øverst til høyre her hos meg.

Merkelig, jeg har det ikke der heller jeg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221597120' post='3960737]

Fronter er ikke spesielt brukervennlig nei. For meg går det greitt, men jeg vet at flere sliter, det er mange som ikke er så stø i data.

Det verste er at det ikke hjelper så godt å være stø i data heller. Brukervennligheten er generelt dårlig synes jeg, men det avhenger jo også litt av hvordan oppsettet er osv. Jeg har jobba to steder der man brukte Fronter. På det ene stedet gikk det greit, men på det andre var det meste ganske rotete tillaga....

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1221597202' post='3960741]

Jeg har ikke det valget i det hele tatt på siden.

Det er når jeg står "i" dagens, altså. Ikke på en hvilken som helst side...

Skrevet

Det er når jeg står "i" dagens, altså. Ikke på en hvilken som helst side...

Ja, jeg står i Dagens, men det er ikke der.

Skrevet

Det verste er at det ikke hjelper så godt å være stø i data heller. Brukervennligheten er generelt dårlig synes jeg, men det avhenger jo også litt av hvordan oppsettet er osv. Jeg har jobba to steder der man brukte Fronter. På det ene stedet gikk det greit, men på det andre var det meste ganske rotete tillaga....

Læreren vår i år, han legger opp en skikkelig brukervennlig Fronter, i fjor så var det ikke tema en gang, så nesten ingen av oss trives i Fronter.

Så derfor er det nå så surt når jeg skal lage dette til slik at det blir et godt verktøy for meg, så mangler jeg en funksjon slik at jeg ikke får gjort noe av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...