Gå til innhold

Oi, for en blånegl!

Anbefalte innlegg

Skrevet

8-åringen har århundrets blånegl, en gutt i nabolaget ble irritert over at han ikke kunne bli med å leke og smalt igjen den store tunge døra over tommelen til min sønn!

Han er utrøstelig, det gjør sikkert fryktelig vondt, klemte seg ganske langt ned på tommelen da, ser et hakk der som blør, og neglen er snart helt blå!

Er det noe som hjelper? Jeg kommer ikke på noen gode råd, men er jo hardt for mor å se at han har så vondt. Selvfølgelig er det på den hånden han bruker mest da, så leksene i dag får bare være for i dag.

Jeg må tilstå at jeg aldri har hatt blånegl av denne dimensjonen, men at det gjør vondt betviler jeg ikke, det ser jeg på han, men er det noen som vet hvor lenge det kommer til å være vondt?

Skrevet

Arnica C30 hjelper utrolig godt.

Paracet mot smertene, for det gjør svinvondt!

Skriv melding om at han ikke får gjort skriveleksene.

Sjansen er stor for at neglen kommer til å falle av. Det er helt greit, og den gror ut igjen.

Skrevet

Det der hørtes fryktelig vondt ut!! Stakkars liten! Du bør kjøle ned fingeren med kald klut, det hjelper, også kan du kanskje gi en Paracet eller to. Hvor gammel er han?

Hvis han har fått en stor og tung dør over fingeren kan det hende den er brukket. Og neglen vil han nok miste om ikke lenge.

Det er forresten grusomt vonst å klemme seg så hardt. Stakkars.

Skrevet

Arnica C30 hjelper utrolig godt.

Paracet mot smertene, for det gjør svinvondt!

Skriv melding om at han ikke får gjort skriveleksene.

Sjansen er stor for at neglen kommer til å falle av. Det er helt greit, og den gror ut igjen.

Takk for svar!

Hva er Arnica c30?

Han har lagt seg nå, ligger med hånden på en pute, så om han ikke får sove pga smertene skal jeg gi en paracet.

Neglen faller vel av ja, men mener å huske at det tar en stund før det skjer, og bra er det, nok i første omgang nå : )

Skrevet

Det der hørtes fryktelig vondt ut!! Stakkars liten! Du bør kjøle ned fingeren med kald klut, det hjelper, også kan du kanskje gi en Paracet eller to. Hvor gammel er han?

Hvis han har fått en stor og tung dør over fingeren kan det hende den er brukket. Og neglen vil han nok miste om ikke lenge.

Det er forresten grusomt vonst å klemme seg så hardt. Stakkars.

Takk for svar!

Fikk ikke røre med noe klut eller vann, han har gått frem og tilbake over stuegulvet mens tårene har trillet i timesvis!

Håper den ikke er brukket da, den er blå både foran og bak og dobbelt så stor som den andre, men om han trosser smertene og prøver får han til å bøye den.

Satser på at alt er bedre i morgen : )

Han er 8-år forresten!

Skrevet

Takk for svar!

Fikk ikke røre med noe klut eller vann, han har gått frem og tilbake over stuegulvet mens tårene har trillet i timesvis!

Håper den ikke er brukket da, den er blå både foran og bak og dobbelt så stor som den andre, men om han trosser smertene og prøver får han til å bøye den.

Satser på at alt er bedre i morgen : )

Han er 8-år forresten!

Du hadde jo skrevet at han er 8 år, bare jeg som ikke leste nøye nok.:-)

Hvis han er så hoven som jeg tror han er, så er det nok ikke så veldig mye bedre i morgen, dessverre. Blodansamlinger i fingertuppene gjør kjempevondt og går ikke over så fort.

Fint at du har lagt hånden på en pute sånn at den ligger høyt.Det vil minske presset og redusere hevelsen. Nå som han er sovnet kan du legge på noe kaldt, men ikke iskaldt. Romtemperatur er kaldt nok.

God bedring til gutten din!

Skrevet

Jeg fikk en gang et råd om å rette ut en binders, varme den i en flamme og bruke den til å stikke hull på neglen for å slippe ut blodet.

Men jeg har aldri fått anledning til å prøve det.

Skrevet

Jeg fikk en gang et råd om å rette ut en binders, varme den i en flamme og bruke den til å stikke hull på neglen for å slippe ut blodet.

Stemmer det...Det vtar bort presset i neglen, så da vil det ikke dunke sånn...

*grøsser*

Skrevet

Man kan gjøre det ja, men jeg vil anbefale å bruke en kanyle fra apoteket istedet. Den er steril i utgangspunktet og i tillegg er den mye spissere enn en binders. Gjør mindre vondt. :-)

Skrevet

Takk for svar!

Hva er Arnica c30?

Han har lagt seg nå, ligger med hånden på en pute, så om han ikke får sove pga smertene skal jeg gi en paracet.

Neglen faller vel av ja, men mener å huske at det tar en stund før det skjer, og bra er det, nok i første omgang nå : )

Beklager sent svar. Har vært litt hektisk her...

Arnica C30 er et homeopatisk middel du får tak i på apoteket. Er et universalmiddel når noen har slått seg og/eller fått blåmerker.

Og det tar en stund før neglen faller av, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...