Gå til innhold

Hva får deg til å føle deg velkommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha noen kolleger på en liten uhøytidlig sammenkomst på lørdag. Både kvinnelige og mannlige kolleger. Har ikke hatt dem på besøk her før. Så da lurer jeg på da, hva skal til for at du føler deg velkommen hos noen? Noen småting jeg kan gjøre for å skape litt stemning? Det skal som sagt være uhøytidlig, jeg holder rødvin og kjeks, så tar de andre med seg en ost og noe tilbehør hver. Jeg er liksom på jakt etter den "it'en" uten at det virker påtatt og stressa.....

Skrevet

Hòres koselig ut :-) Bare vaer deg selv, og prat me alle sammen, ikke utelat noen. Kanskje tenne noen lys à gjòre det koselig? Jeg er glad i dempa belysning og te-lys/talglys :-)

Skrevet

En avslappet og blid vertinne (vert) får meg til å føle meg velkommen! ;o)

Ellers: Noen stearinlys, vannmugge/karaffel og litt snacks er alltid kjekt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Avslappet vertinne som ikke stresser :o)

Noen levende lys gjør det også veldig koselig og skaper en hyggelig atmosfære.

Skrevet

Det og bli møtt med et stort smil varmer mye. Også passe på at ingen ikke blir sittende på en stol i en krok i sine egne tanker.

Et fint dekket bord er koselig.

Stress. Jeg kjenner til noen perfeksjonister som ikke klarer å sitte i ro, rydder og styrer, og da er det nesten så en føler seg i veien. Så bare vær klar når de kommer, så kanskje de kan føle seg som hjemme ;) Alle liker ost og kjeks? Evt ha noe i bakhånd, også med drikke. Få alle med i samtalen.

Det blir nok en koselig kveld.

Skrevet

Lettet over en såpass "lav terskel" for hva som er hygge. Da føler jeg at jeg allerede er litt i rute :-) Har nemlig vært hos en annen kollega, og det var så perfekt. Velkomstdrink, bord, mat etc. Men- jeg klarte liksom aldri helt å slappe av. Og for meg er det viktig at når kolleger som bruker 40 timer i uka sammen, i tillegg skal være sammen på kvelden, at det er hyggelig og avslappende.

Men da tenner jeg lys, dekker fint bord og ønsker velkommen med et STORT smil, og lar oppvasken stå pent stablet i maskinen til dagen etter :-)

Gjest smil og vær glad
Skrevet

Ta imot alle når de ringer på, smil og gi dem en varm klem og ønsk dem velkommen!

Og ikke få noen til å føle seg ensomme. Ser du noen som sitter for seg selv, gå bort og prat med dem :)

Ellers så er koselige bordkort noe å tenke på, hjemmelagede :)

Skrevet

Lettet over en såpass "lav terskel" for hva som er hygge. Da føler jeg at jeg allerede er litt i rute :-) Har nemlig vært hos en annen kollega, og det var så perfekt. Velkomstdrink, bord, mat etc. Men- jeg klarte liksom aldri helt å slappe av. Og for meg er det viktig at når kolleger som bruker 40 timer i uka sammen, i tillegg skal være sammen på kvelden, at det er hyggelig og avslappende.

Men da tenner jeg lys, dekker fint bord og ønsker velkommen med et STORT smil, og lar oppvasken stå pent stablet i maskinen til dagen etter :-)

Det høres bra ut! :o)

Skrevet

Et alkoholfritt alternativ (men det har du sikkert tenkt på allerede).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...