Gjest litt mer pæng i lomma Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg fikk 20 000 i lønnsøkning ved lønnsoppgjøret i år. Må jeg ringe om be om skatteøkning selv, eller går det automatisk? Finner ingen gamle lønnslipper ( har visst rydda...), så jeg klarer ikke sammenlikne skatt før og nå.. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Hvis du har tabell ordnes det automatisk, så lenge økningen er innenfor samme tabell. Hvis du har prosentsats må du søke om nytt skattekort. Da trenger du å vite hvor mye du har tjent hittil i år og hvor mye skatt du har betalt. Det kan lønningskontoret fortelle deg. 0 Siter
Speak Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Uansett om du har tabelltrekk eller prosenttrekk vil skatten din øke dersom du får økt inntekt. Dersom du har tabelltrekk blir dette mest korrekt ved en lønnsøkning. (Høyere %-vis andel av lønn blir skatt) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.