Gå til innhold

Penger fra utlandet(Danmark)

Anbefalte innlegg

Gjest Oversettersken
Skrevet

Jeg gjør frilansjobber, denne gangen har jeg oversatt noe for et firma i Danmark. De somler veldig med å betale, og jeg har purret. De svarte at honoraret var "i systemet" og sikkert kom ganske snart. Det sa de sist fredag.

Vet noen hvor lenge det tar å overføre penger slik? Det skjer vel elektronisk, jeg tenker meg at Danmark har noe liknende vår Bankenes Betalingssentral eller hva det heter. Jeg skulle likt å vite det for å kunne sjekke om de rett og slett ljuger når de sier at pengene er på vei. Da må jeg nemlig morske meg og purre igjen ...

Gjest Oversettersken
Skrevet

Du ser transaksjonen dagen etter de har betalt.

Svarte f. De har skyldt meg penger lenge. Et pent og kjent firma. Da får jeg morske meg litt, da .... Dette er en av de dårlige sidene ved å ha hjemmekontor og være selvstendig. Ingen til å bjeffe for deg.

:(

Men takk for svar, mil!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har bankbilag fra Danmark som er datert den 9. og pengene var på kontoen min i Norge den 14.

Så det tar en lille ukes tid, å overføre penger fra Danmark til Norge.

Hilsen

Skrevet

Svarte f. De har skyldt meg penger lenge. Et pent og kjent firma. Da får jeg morske meg litt, da .... Dette er en av de dårlige sidene ved å ha hjemmekontor og være selvstendig. Ingen til å bjeffe for deg.

:(

Men takk for svar, mil!

Det skal ikke ta mer enn 5 dager, det har de ikke lov til. Banken altså. 1-3 dager er normalt. Mellom stor norsk og dansk bank pleier det være som jeg sa. Forutsat at alt er i orden. Har litt erfaring. Purr skriftlig og ring i tillegg, men det har du sikkert gjort allerede :-)

Skrevet

I følge banken tar det en dag å overføre penger til/fra utlandet. Dersom pengene må veksles går det en dag til det også. Dvs. dersom de har en konto i DKK og du har en konto i NOK.

I tillegg virker det som (i praksis) at det kan ta en dag ekstra dersom beløpet er veldig stort. (Men da er det snakk om i hvertfall 1/2 milliom)

Jeg regner med at du har oppgitt alle opplysningene de trenger. Både SWIFT-adresse og IBAN nummer.

Vi overfører myyye penger til/fra utlandet.

Skrevet

Dersom betalingen ble godkjent fredag ettermiddag, skjedde det neppe noe før mandag.

På jobben kan våre utenlandske forbindelser etterlyse betalinger inntil en uke etter at de er bokført hos oss.

Gjest mandolina
Skrevet

Det skal ikke ta mer enn 5 dager, det har de ikke lov til. Banken altså. 1-3 dager er normalt. Mellom stor norsk og dansk bank pleier det være som jeg sa. Forutsat at alt er i orden. Har litt erfaring. Purr skriftlig og ring i tillegg, men det har du sikkert gjort allerede :-)

Det kommer an på hvilken måte du overfører penger på.

Overfører du penger på billigste måten, tar det lengre tid, overfører du pengene på raskeste måten, så koster det mye mer.

Overføringshastigheten har med måten du velger å overføre pengene påog har altså et økonomisk aspekt i seg.

Hilsen

Gjest Oversettersken
Skrevet

Det kommer an på hvilken måte du overfører penger på.

Overfører du penger på billigste måten, tar det lengre tid, overfører du pengene på raskeste måten, så koster det mye mer.

Overføringshastigheten har med måten du velger å overføre pengene påog har altså et økonomisk aspekt i seg.

Hilsen

Takk for alle svar. Ettersom jeg gruer meg til å purre OG gjerne tar på meg jobb fra dem igjen (forutsatt altså at de betaler ganske snart) - så venter jeg noen dager til. Jeg tror nok at det økonomiske aspektet teller her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...