Gå til innhold

Noen har kjørt på bilen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En hyggelig drosjesjåfør ringte nettopp og hadde vært vitne til at en gammel dame har kjørt rett inn i siden på min parkerte bil! Han hadde snakket med henne ("dette gikk jo fint det!" hadde hun sagt...) og fått navn og nummer og så ringte han meg og fortalte det nå. Jeg har ikke fått vært ute og sett ennå.

Hva gjør jeg nå? Ringer forsikringsselskapet mitt og så ordner de resten? Må jeg ringe dama? Politiet? Må jeg vite hvilket selskap hun bruker eller holder det om jeg har navn og adresse på henne og så ordner mitt selskap resten?

Fy flate. Jeg er helt skjelven og på gråten her nå. Ikke at den er splitter ny, men for meg er 55.000,- mye penger, jeg har hatt den bare et halvt års tid og er overforsiktig når jeg parkerer så jeg ikke skal komme borti noe. :o((((

Skrevet

Du må kontakte damen og få skrevet skademelding, ja. Meldingen sendes så til forsikringsselskapene, en kopi til ditt og en kopi til hennes. Du skal fylle ut at din bil "sto parkert". Så må du få taksert skaden, regningen går til hennes forsikringsselskap. Det går så greit, så! En bil er tross alt bare en ting, det var ikke deg eller en av ungene hun traff, trøst deg med det!

Skrevet

Du har så klart navn og nummer til taxisjåføren? Han er vitnet ditt. Vet ikke hva du skal gjøre. Ring forsikringsselskapet ditt og hør. Siden du har vitne, ordner det seg nok. Du var heldig.

Skrevet

Slapp av. Det er bare en ting :)

Først går du ut og ser på skaden. Så ringer du forsikringsselskapet og hører med dem hvordan du skal gå fram.

Skrevet

Du må ringe damen som kjørte på bilen din også får dere skrive skademelding og underskrive denne. Så sendes denne til forsikringsselskapene. (Damen får den ene gjenparten og du den andre, og dere sender til hvert deres forsikringsselkap). Deretter tar selskapene kontakt med hverandre og ordner ting videre seg imellom.

Gjest mandolina
Skrevet

His dama ikke vil skrive under på skademelding og påta seg skylden, så må du melde det til politiet.

Håper du har navn og telefonnr. til drosjesjåføren, for han er jo et viktig vitne.

Hilsen

Skrevet

*arrrg* Sånt er sååå irriterende! Men hell i uhell at du har et vitne m/navn og nummer!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221648748' post='3961127]

*arrrg* Sånt er sååå irriterende! Men hell i uhell at du har et vitne m/navn og nummer!

Ja, hadde skitflaks med at han kom forbi og tok affære!

Nå har jeg vært ute og kikket, hun har bulket og skrapet opp passasjerdøra kraftig, men det ser ut til at resten har berget helt fint. Hell i uhell. Har tatt en del bilder for jeg hadde tilfeldigvis kameraet i veska!

Har snakket med henne og hun skulle ordne opp, men må ha hjelp fra et av barna sine så jeg regner med å høre fra henne igjen ganske snart. Men kjedelig da...! Uff.

Skrevet

Nå har jeg vært ute og kikket, hun har bulket og skrapet opp passasjerdøra kraftig, men det ser ut til at resten har berget helt fint. Hell i uhell. Har tatt en del bilder for jeg hadde tilfeldigvis kameraet i veska!

Har snakket med henne og hun skulle ordne opp, men må ha hjelp fra et av barna sine så jeg regner med å høre fra henne igjen ganske snart. Men kjedelig da...! Uff.

*nikker* På jobb, eller?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221650237' post='3961169]

*nikker* På jobb, eller?

Ja.

Skrevet

Eh, syntes så tydelig det stod "noen har kjørt på mobilen min", og lurte på om det egentlig var noe å redde :P.

Skrevet

Eh, syntes så tydelig det stod "noen har kjørt på mobilen min", og lurte på om det egentlig var noe å redde :P.

*Hehe* Nei, mobilen min må de gjerne kjøre på! *Har lyst på ny*

Skrevet

Du ringer dama og ber henne komme hjem til deg med ferdig utfylt skjema til et tidspunkt som passer for deg. Du har ulempe nok med at hun har ødelagt bilen din, så da får hun strekke seg et stykke for å fikse det. Hvis hun ikke påtar seg skylda, så anmelder du.

Da jeg skrapa opp en bil, så tok jeg alle initiativ for at det skulle være minst mulig ekstra belastning for den som måtte fikse på bilen sin. Så det syns jeg hun også kan gjøre. Irriterende at hun ikke sa ifra, da! Og kanskje ei vinflaske til drosjesjåføren...

Skrevet

Du ringer dama og ber henne komme hjem til deg med ferdig utfylt skjema til et tidspunkt som passer for deg. Du har ulempe nok med at hun har ødelagt bilen din, så da får hun strekke seg et stykke for å fikse det. Hvis hun ikke påtar seg skylda, så anmelder du.

Da jeg skrapa opp en bil, så tok jeg alle initiativ for at det skulle være minst mulig ekstra belastning for den som måtte fikse på bilen sin. Så det syns jeg hun også kan gjøre. Irriterende at hun ikke sa ifra, da! Og kanskje ei vinflaske til drosjesjåføren...

Drosjesjåføren skal få en blomst ja - helt klart!!! :o)

Jeg gir henne tid frem til mandag, har jeg ikke hørt noe da så ringer jeg og gir henne et tidspunkt hun kan komme innom meg på jobben (hun bor ikke så langt unna her) hvis hun skal unngå anmeldelse. For jeg gidder ikke drøye dette i det uendelige.

Skrevet

''"dette gikk jo fint det!"''

Hehe,- kan det ha vært stalkeren din? Hadde du ikke en for en tid tilbake?

Skrevet

Jeg ville ringt i ettermiddag om ikke hun lar høre fra seg og ikke venmte i flere dager. be henne å komme hjem til deg evt på jobb, senest i morgen, slik at dere får fylt ut skadeskjema og skadeskjema ordner hun med, så du slipper å bruke den du har i bilen, du skal jo ikke ha ekstraarbeid .

Skrevet

Deler av skademeldingsskjemaet skal fylles ut i fellesskap. Bilen tar du til NAF eller annet egnet sted for å få takst på skaden. Så må dama avgjøre om hun vil dekke beløpet selv eller la forsikringsselskapet ta det. Uansett hva hun velger er det forsikringsselskapene som står for den formelle biten slik at alt går riktig for seg.

Spørsmålet er om du også for dekket leiebil mens bilen er til reparasjon. Der kjenner jeg ikke reglene.

Skrevet

Deler av skademeldingsskjemaet skal fylles ut i fellesskap. Bilen tar du til NAF eller annet egnet sted for å få takst på skaden. Så må dama avgjøre om hun vil dekke beløpet selv eller la forsikringsselskapet ta det. Uansett hva hun velger er det forsikringsselskapene som står for den formelle biten slik at alt går riktig for seg.

Spørsmålet er om du også for dekket leiebil mens bilen er til reparasjon. Der kjenner jeg ikke reglene.

Jepp, noe skal fylles ut i fellesskap. Men da jeg hadde mitt krasj, så klarte jeg selvsagt å treffe ei dame som var ulidelig treig med skjemaveldet for egen del. Alt som ikke trenger gjøres i fellesskap kan hun ha ferdig på forhånd. Så slipper Lillemus å bruke tid på å se henne fomle seg fram. Siden jeg var skyld i skaden selv den gangen, så måtte jeg nesten bare finne meg i somlinga med et yndig og beklagende smil...

Dama hadde self ei forsikring som ga henne rett til leiebil og full pakke. Da var det deilig å ha ei god forsikring selv også og full bonus med gullstjerner. Men fy f... det var irriterende å få skade etter nøyaktig 20 år som skadefri sjåfør.

Skrevet

Jepp, noe skal fylles ut i fellesskap. Men da jeg hadde mitt krasj, så klarte jeg selvsagt å treffe ei dame som var ulidelig treig med skjemaveldet for egen del. Alt som ikke trenger gjøres i fellesskap kan hun ha ferdig på forhånd. Så slipper Lillemus å bruke tid på å se henne fomle seg fram. Siden jeg var skyld i skaden selv den gangen, så måtte jeg nesten bare finne meg i somlinga med et yndig og beklagende smil...

Dama hadde self ei forsikring som ga henne rett til leiebil og full pakke. Da var det deilig å ha ei god forsikring selv også og full bonus med gullstjerner. Men fy f... det var irriterende å få skade etter nøyaktig 20 år som skadefri sjåfør.

Men mistet du ikke deler av bonusen da, når du måtte bruke av forsikringen? Og var det den du kjørte på sin forsikring som avgjorde om du måtte dekke leiebil eller ikke?

Skrevet

Dette var kjipt. Bra at hun var til å få kontakt med i det minste! Det ordner seg nok da. Huff, jeg fikk så vondt av deg da jeg så overskriften din. Du har jo ikke hatt den allverdens lenge heller, men den blir nok fjong igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...