Gå til innhold

Toscana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Toscana i høstferien og skal leie bil. Hva er det vi -må- få med oss?

Gjest annlovinda
Skrevet

Kan ikke svar på spørsmålet ditt.

MEN - det hørtes helt herlig ut med ferie i Toscana nå.

Skrevet

Kan ikke svar på spørsmålet ditt.

MEN - det hørtes helt herlig ut med ferie i Toscana nå.

Ja, håper det er litt varmere der enn her:-)

Skrevet

Noe av det viktigste er å få med seg noen av de utallige små landsbyene som består av en borg på en bakketopp, en husklynge og noen få restauranter. Utrolig sjarmerende!

Ellers bør en jo også få med seg Firenze og Siena.

San Gimingnano er av mange regnet som noe av det flotteste, og absolutt verd å få med seg, men det er vel mye turister der. Synes de mindre kjente stedene uten så mye mennesker kan være en vel så fin opplevelse.

Også må dere selvfølgelig smake masse god mat og vin!

Skrevet

Hvis du skal til Siena, så sørg for å bo litt utenfor sentrum. Det er en fryktelig slitsom by full av feite og høyrøstede amerikanere. Jeg bodde på et veldig ok og barnevennlig hotell der i sommer med ungene. Vennlige og hjelpsomme mennesker som jobbet der, ok restaurant og deilig avslappende bassengavdeling der de voksne bare kan slappe av og drikke iskald pils i sola mens barna bader. ;)http://www.hotell.com/pageDetails.do?viewTab=photos&destinationId=B0D58C90-FAAB-49EC-9F0C-8BA44AE91470&hotelId=186233&arrivalDate=01/10/2008&departureDate=03/10/2008&numberOfRooms=1&adultsPerRoom=2&childrenPerRoom=0

Få med dere Montalcino! Beste utsikten jeg noensinne har hatt fra en hotellveranda: http://en.venere.com/hotels_montalcino/hotel_dei_capitani.html

Og Pienza! Og Montepulciano! Cortona var også nydelig. Jeg skal til Orbetello neste gang jeg skal dit, den byen har jeg hørt er fantastisk.

Skrevet

Også må jeg bare legge til at jeg er GRØNN av misunnelse. Jeg skal nemlig bruke høstferien på å levere eksamensoppgave.. :(((

Skrevet

Noe av det viktigste er å få med seg noen av de utallige små landsbyene som består av en borg på en bakketopp, en husklynge og noen få restauranter. Utrolig sjarmerende!

Ellers bør en jo også få med seg Firenze og Siena.

San Gimingnano er av mange regnet som noe av det flotteste, og absolutt verd å få med seg, men det er vel mye turister der. Synes de mindre kjente stedene uten så mye mennesker kan være en vel så fin opplevelse.

Også må dere selvfølgelig smake masse god mat og vin!

Tusen takk for svar. Jeg skal skrive ned det du har sagt og ta det med meg:-)

Skrevet

Hvis du skal til Siena, så sørg for å bo litt utenfor sentrum. Det er en fryktelig slitsom by full av feite og høyrøstede amerikanere. Jeg bodde på et veldig ok og barnevennlig hotell der i sommer med ungene. Vennlige og hjelpsomme mennesker som jobbet der, ok restaurant og deilig avslappende bassengavdeling der de voksne bare kan slappe av og drikke iskald pils i sola mens barna bader. ;)http://www.hotell.com/pageDetails.do?viewTab=photos&destinationId=B0D58C90-FAAB-49EC-9F0C-8BA44AE91470&hotelId=186233&arrivalDate=01/10/2008&departureDate=03/10/2008&numberOfRooms=1&adultsPerRoom=2&childrenPerRoom=0

Få med dere Montalcino! Beste utsikten jeg noensinne har hatt fra en hotellveranda: http://en.venere.com/hotels_montalcino/hotel_dei_capitani.html

Og Pienza! Og Montepulciano! Cortona var også nydelig. Jeg skal til Orbetello neste gang jeg skal dit, den byen har jeg hørt er fantastisk.

Her var mange gode tips. Jeg skriver ned det dere har kommet med og tar det med meg på turen:-)

Skrevet

Også må jeg bare legge til at jeg er GRØNN av misunnelse. Jeg skal nemlig bruke høstferien på å levere eksamensoppgave.. :(((

Da må du ha lykke til med eksamensoppgaven:-)

Skrevet

Tusen takk for tips:-)

Et tips om dere skal til Uffizi (som dere bør!) - bestill billetter på forhånd! Ved å ringe et visst nummer kan du bestille billetter til et visst tidsrom (f.eks. entre en viss dato mellom kl. 14 og 15) og dermed spare minst en time i billettkø!

Skrevet

Et tips om dere skal til Uffizi (som dere bør!) - bestill billetter på forhånd! Ved å ringe et visst nummer kan du bestille billetter til et visst tidsrom (f.eks. entre en viss dato mellom kl. 14 og 15) og dermed spare minst en time i billettkø!

Å, tusen takk. Kjempebra tips og ta med seg:-)

Skrevet

Da må du ha lykke til med eksamensoppgaven:-)

Takk! :) Og dere får ha god tur. Jeg er fortsatt skikkelig misunnelig... ;)

Skrevet

Ja det er litt varmere der enn her, men jeg reiste derfra på Tirsdan og da var det surt og høstlig der også. Tordenvær var det de siste 3 dagene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...