Gå til innhold

Din favorittmusikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me too ;)

Like mange ulike kategorier musikk, jeg, da. Bare ikke country (med visse unntak), svensktopp- og dansebandmusikk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Samme her, her ligger U2 på topp.

Men i tillegg liker jeg veldig godt

R.E.M.

Nick Cave & The Bad Seeds

Pearl Jam

Van Morrison

Frank Zappa

Hothouse Flowers

The Pogues

Mike Scott og The Waterboys

Bruce Springsteen

Gianna Nannini

Elbow

og mange, mange fler.

Skrevet

Metallica, Iron Maiden, Manowar, Volbeat.

Går i den duren ;0)

Skrevet

Samme her, her ligger U2 på topp.

Men i tillegg liker jeg veldig godt

R.E.M.

Nick Cave & The Bad Seeds

Pearl Jam

Van Morrison

Frank Zappa

Hothouse Flowers

The Pogues

Mike Scott og The Waterboys

Bruce Springsteen

Gianna Nannini

Elbow

og mange, mange fler.

Her var mange av mine gamle favoritter :-).

Tipper jeg ikke er eneste som fulgte aller mest med på musikk på 80-tallet :P.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her var mange av mine gamle favoritter :-).

Tipper jeg ikke er eneste som fulgte aller mest med på musikk på 80-tallet :P.

''Tipper jeg ikke er eneste som fulgte aller mest med på musikk på 80-tallet :P''

Nei, vi er i alle fall to... ;-)

Skrevet

Jeg liker så mye forskjellig musikk, at det er vanskelig å komme med noen favoritt. Jeg liker U2 jeg også forresten.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Me too ;)

Like mange ulike kategorier musikk, jeg, da. Bare ikke country (med visse unntak), svensktopp- og dansebandmusikk.

Enig der og, liker egentlig alt... men U2 på førsteplass :)

Skrevet

Wagner-operaer for øyeblikket

Det er mord i den musikken! sa Ole Bornemann Bull.

Skrevet

Det er mord i den musikken! sa Ole Bornemann Bull.

Det er det som er så fantastisk!

I morgen skal jeg høre Don Giovanni i Covent Garden. Det blir vel heller ikke så verst:-)

Skrevet

''Tipper jeg ikke er eneste som fulgte aller mest med på musikk på 80-tallet :P''

Nei, vi er i alle fall to... ;-)

Ja, på slutten av 80-tallet var jeg på konsert med minst fem av de du nevnte :P

Skrevet

Mozart, Verdi og Händel.

Hvilke er dine favorittverk fra disse komponistene? Jeg er selv veldig glad i klassisk musikk, men husker ikke alltid hva hvert verk heter. Har du noe du anbefaler, så kanskje jeg husker de?

Skrevet

Hvilke er dine favorittverk fra disse komponistene? Jeg er selv veldig glad i klassisk musikk, men husker ikke alltid hva hvert verk heter. Har du noe du anbefaler, så kanskje jeg husker de?

Eg er vel det en kan kalle for nybegynner angående klassisk musikk, det er ikkje mer enn ca. ni år siden eg begynte å lytte til det på alvor.

Verdi: Min absolutte favoritt er Verdis Requiem, fortrinnsvis en innspilling med Claudio Abbado som dirigent, så liker eg godt operaene Aida og La Traviata.

Mozart: "Alt" av Mozart! :-)

Symfoni 40 & 41 (41 er Jupitersymfoni), Tryllefløyten, Figaros Bryllup (Opera), Fiolinkonsert No.3 KV 216 & No. 5 KV 219 med Anne-Sophie Mutter/Berliner Philarmonikerne og Herbert Von Karajan (Mutter var 14 år!!!) fra 1978.

Händel: Israel In Egypt, Water Music, The Messiah (selvfølgelig), Fireworks Music, Concerti Grossi Op.6.

Sikkert masse mer eg burde ha huska på også.

Skrevet

I morgen skal jeg høre Don Giovanni i Covent Garden. Det blir vel heller ikke så verst:-)

You lucky bastard! ;)

Skrevet

Det blir sikkert brukbart, har hørt det skal bli skikkelig drittvær der i helga. :)

Nei, det blir nok helmaks!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...