Gå til innhold

ang NRK-lisens/pinlig

Gjest flyttet for meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye og hvor ofte må man betale lisens?er det noen lovlige måter å slippe unna/få rabatt?

Skrevet

Er såvidt jeg vet ingen lovlige måter å slippe unna på. Skulle jeg ta feil vil jeg gjerne vite om det....!!!

Tror lisensen er på ca. 1100.- i halvåret nå.

Skrevet

Er såvidt jeg vet ingen lovlige måter å slippe unna på. Skulle jeg ta feil vil jeg gjerne vite om det....!!!

Tror lisensen er på ca. 1100.- i halvåret nå.

takk for svar.du har sikkert rett,"ingen" slipper unna LOVLIG(selv om halvparten av mine bekjente gjør det)trodde bare de som levde av kommunal støtte kunne skrive av sånt??nei nei,er vel ikke så vel:P

Skrevet

takk for svar.du har sikkert rett,"ingen" slipper unna LOVLIG(selv om halvparten av mine bekjente gjør det)trodde bare de som levde av kommunal støtte kunne skrive av sånt??nei nei,er vel ikke så vel:P

Kjøpe TV i en av foreldrene dine sitt navn/betale med deres bankkort, og håpe at antennemannen ikke kommer på døra.

Skrevet

Kjøpe TV i en av foreldrene dine sitt navn/betale med deres bankkort, og håpe at antennemannen ikke kommer på døra.

hva kan i verste fall skje hvis man blir tatt?tidl har jeg altså gjort det på denne måten(men var da en del av deres hus-stand,så det var jo ikke noe alternativ å gi lisens til en 13-åring når jeg først fikk tv)

spør dumt,men jeg har virekelig null peiling:/

Skrevet

Jeg fikk han på døra en gang. Jeg hadde nylig flytta, så hadde en grei unnskyldning. Han godtok det, og jeg har vært flink til å betale etterpå ;)

Skrevet

Jeg betaler ikke. Jeg sa opp lisensen og ser nå kun NRK på nett TV, hvis jerg absolutt må se på den møkkakanalen.

Skrevet

Det er lovlig å ikke betale hvis du ikke har tv. Ingen annen lovlige grunner.

Skrevet

Å neidu, du skulle bare visst hvor mange søknader det kommer om TV-lisens til sosialkontoret/NAV et par ganger i året. Ikke at de får det akkurat, men noen søker og søker.

Skrevet

Å neidu, du skulle bare visst hvor mange søknader det kommer om TV-lisens til sosialkontoret/NAV et par ganger i året. Ikke at de får det akkurat, men noen søker og søker.

jaja,er jo lov å prøve...men blir liksom for dumt å prioritere tv fremfor mat og livssopphold.:/ kan vel si jeg er uenig i ordningen,men det holder ikke.skulle vært sånn at de som ser betaler

Skrevet

hva kan i verste fall skje hvis man blir tatt?tidl har jeg altså gjort det på denne måten(men var da en del av deres hus-stand,så det var jo ikke noe alternativ å gi lisens til en 13-åring når jeg først fikk tv)

spør dumt,men jeg har virekelig null peiling:/

Det verste som kan skje er at du må betale lisens :-)

Vi sniktittet i 7 år før vi ble ferska, jeg var alene hjemme da han ringte på, og han var bare hyggelig. Sikkert ingen morsom jobb for ham heller.. Jeg hadde da helt glemt av hele lisensopplegget, så jeg beklaget oppriktig, jeg trodde faktisk vi betalte! :-P

Skrevet

Det verste som kan skje er at du må betale lisens :-)

Vi sniktittet i 7 år før vi ble ferska, jeg var alene hjemme da han ringte på, og han var bare hyggelig. Sikkert ingen morsom jobb for ham heller.. Jeg hadde da helt glemt av hele lisensopplegget, så jeg beklaget oppriktig, jeg trodde faktisk vi betalte! :-P

''''Jeg hadde da helt glemt av hele lisensopplegget, så jeg beklaget oppriktig, jeg trodde faktisk vi betalte! :-P''''

Kan du flere røverhistorier? :)

Skrevet

Jeg betaler ikke. Jeg sa opp lisensen og ser nå kun NRK på nett TV, hvis jerg absolutt må se på den møkkakanalen.

trodde man måtte betale uavhengig av om man bruker nrk eller ei??

Skrevet

Det vet jeg ikke.

Skrevet

Det vet jeg ikke.

jaja,vær glad du slipper unna iallefall:)

Skrevet

Du må betale om du så bare bruker TV'en ¨år du ser på filmer på video/DVD.

Skrevet

jaja,vær glad du slipper unna iallefall:)

Jepp, uten tvil! Den kanalen suger så jævlig.

Skrevet

Du må betale om du så bare bruker TV'en ¨år du ser på filmer på video/DVD.

virker urettferdig da!!!hvorfor betale for noe ANDRE ser???men men,du har vel neppe noen svar...sender bare ut frustrasjonen min i natta

Skrevet

evt konsekvenser av å bli "tatt"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...