Gå til innhold

Langtidssykemeldt og lønnsmøte...

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig dette her...
Skrevet

Mange på jobben har nå bedt om lønnsmøte, på jobben hos oss er dette helt indivinduelt, man må be om dette selv, vi arbeidstakere står ikke samlet, men taler vår egen sak...

I mitt tilfelle er jeg sånn i tivil om hva jeg egentlig kan vente meg, og om jeg i det hele tatt kan be om et slikt møte? Jeg har vært sykemeldt i et år, ikke 100%, men vært mye borte...

har jeg noe som helst og slå i bordet med?

Er det ikke egentlig en "uskrevet" eller "skrevet" regel om at man ikke skal bli "straffet" for å ha vært sykemeldt/syk??

Hva ville du gjort??

Skrevet

På jobben hos meg er det slik at vi får et generelt tillegg og et individuelt tillegg. Det individuelle tillegget fastsettes etter kriterier som ansvarsområder, tilstedeværelse på arbeidsplassen, innsats/ytelse/resultater.

Selv om du er langtidssykmeldt bør du i det minste få del i eventuelle generelle lønnsøkninger.

Persille1365381127
Skrevet

I bransje er det ingen regel at man får noe, der må man levere først - og få etterpå. Så i ditt tilfelle hadde jeg nok ikke krevet noe.

Du straffes ikke for å ha vært sykemeldt, men du belønnes ikke heller. Det blir litt urettferdig om du får like mye som en som har jobbet mye, det ville hvertfall jeg ha tenkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...