Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg forsøker å finne en lovtekst, eller noen regler - en forskrift kanskje, for hvordan et samarbeidsutvalg i barnehagen skal fungere. Hva de skal gjøre, hvor ofte de skal møtes - sånne ting. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Eller som har det?` Jeg er altså ikke på jakt etter synsing og mening - men loven, eller reglene, som kan dokumenteres 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg kan sende det til din dol-msn. Altså hva vår barnehage skriver om den saken. 0 Siter
Jølsen Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Det finnes ingen lover om dette. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Det finnes ingen lover om dette. Joda det gjør det. Pkt. 1. Er at alle må samarbeide. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Jeg kan sende det til din dol-msn. Altså hva vår barnehage skriver om den saken. Gjerne [email protected] 0 Siter
Jølsen Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Joda det gjør det. Pkt. 1. Er at alle må samarbeide. Alle må klø seg i rompa og skrike "varsku her!" 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Gjerne [email protected] Jeg har sendt for lenge siden. Jeg har adressa di etter en fuktig påskenatt for noen år siden da vi var flere som chatta med våre dol-msn Hvis du ikke får til å åpne vedlegget sender jeg link til hjemmesiden, så ser du hva barnehagen skriver om vedtekter, osv. Jeg vil ikke legge det ut her. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Jeg har sendt for lenge siden. Jeg har adressa di etter en fuktig påskenatt for noen år siden da vi var flere som chatta med våre dol-msn Hvis du ikke får til å åpne vedlegget sender jeg link til hjemmesiden, så ser du hva barnehagen skriver om vedtekter, osv. Jeg vil ikke legge det ut her. Får den ikke opp - gidder du sende linken? Hvis ikke kan du bare lime inn teksten i mailen 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Da jeg satt i SU etterlyste vi det flere ganger, men styreren i barnehagen klarte ikke å finne det. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Da jeg satt i SU etterlyste vi det flere ganger, men styreren i barnehagen klarte ikke å finne det. Nei, det er ikke så rart - for det klarer ikke jeg heller... Jeg finner bare reglene for "europeiske samarbeidsutvalg", men det blitt litt for høytflyvende... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Får den ikke opp - gidder du sende linken? Hvis ikke kan du bare lime inn teksten i mailen Jeg prøvde først å klippe ut og lime inn. Klippe ut gikk greit, men å lime inn var helt umulig. Jeg sender deg en link til vår barnehage Der står det en god del om hva barnehagen legger vekt på. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Jeg prøvde først å klippe ut og lime inn. Klippe ut gikk greit, men å lime inn var helt umulig. Jeg sender deg en link til vår barnehage Der står det en god del om hva barnehagen legger vekt på. Supert, takk 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Jeg prøvde først å klippe ut og lime inn. Klippe ut gikk greit, men å lime inn var helt umulig. Jeg sender deg en link til vår barnehage Der står det en god del om hva barnehagen legger vekt på. Jeg ser at dette er det samme som vi har, sånn omtrent - men det er noen som mener det er klare regler for dette da. Og de har jeg ikke klart å finne... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg ser at dette er det samme som vi har, sånn omtrent - men det er noen som mener det er klare regler for dette da. Og de har jeg ikke klart å finne... Da kan de som ikke er enige hoste fram disse klare reglene ) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Da kan de som ikke er enige hoste fram disse klare reglene ) Heh, det er det jeg også tenker på VELDIG fin side btw!! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Heh, det er det jeg også tenker på VELDIG fin side btw!! Jeg ser på kommunen sin side om barnehagene: "Samarbeidsutvalget skal bestå av to representanter fra foreldrene, to fra de ansatte og en fra eier." Ja, de har en kjempeflott side Nå må en ha passord for å komme inn på bildene. De tar utrolig mange bilder, så vi ser hva barna har gjort i løpet av uka. Det synes jeg er veldig kjekt. De to eldste gikk i en annen barnehage, så vi har litt å sammenligne med. F eks sa en gang eldstedatteren min "De er jo på turer hele tiden. Da jeg gikk i barnehagen og vi skulle på tur, så gikk vi rundt barnehagen" En gang skulle gamlebarnehagen vår gå på tur til den vi har nå. De syntes det var så kaldt og isete, så de avlyste hele turen. Da tok heller den nye barnehagen turen til dem da 0 Siter
pekkaline Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Kan denne hjelpe deg? http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/regpubl/otprp/20042005/Otprp-nr-72-2004-2005-/6/4.html?id=399411 0 Siter
pekkaline Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Eller her. http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-064.html#4 0 Siter
pekkaline Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 5. Samarbeidsutvalgets sammensetning og funksjon. Eierne og foreldrene velger en representant hver (med vararepresentant) til barnehagens samarbeidsutvalg. Representantene velges for et år av gangen. Samarbeidsutvalget konstituerer seg selv. Samarbeidsutvalget skal være samarbeids mellom foresatte og eiere. De som sitter i samarbeidsutvalget har taushetsplikt på lik linje med de ansatte i barnehagen jfr. Barnehagen §16. Barnehagens eiere innkaller til første møte innen utgangen av oktober måned. Det skal føres møtebok. Samarbeidsutvalget skal be om foreldrerådets syn i saker som må anses særlig viktig for de foresatte. Samarbeidsutvalget skal ikke behandle personalsaker. Samarbeidsutvalget skal ikke behandle saker som gjelder det enkelte barn. Samarbeidsutvalgets oppgaver vil være saker som gjelder barnehagens daglige drift. Dvs. føre tilsyn med at virksomheten drives i samsvar med gjeldende mål, regler og retningslinjer for barnehagen, utformet lovverk, vedtekter og rammeplanen. Samarbeidsutvalget har et særlig ansvar for barnehagens indre forhold, dvs. forhold som knytter seg særlig til det daglige livet i barnehagen. For eksempel planer for virksomheten, tilstelninger, dugnader m.m. Samarbeidsutvalget skal godkjenne årsplanen for barnehagens virksomhet. Samarbeidsutvalget skal ha minimum to – 2 - møter i året. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Jeg ser på kommunen sin side om barnehagene: "Samarbeidsutvalget skal bestå av to representanter fra foreldrene, to fra de ansatte og en fra eier." Ja, de har en kjempeflott side Nå må en ha passord for å komme inn på bildene. De tar utrolig mange bilder, så vi ser hva barna har gjort i løpet av uka. Det synes jeg er veldig kjekt. De to eldste gikk i en annen barnehage, så vi har litt å sammenligne med. F eks sa en gang eldstedatteren min "De er jo på turer hele tiden. Da jeg gikk i barnehagen og vi skulle på tur, så gikk vi rundt barnehagen" En gang skulle gamlebarnehagen vår gå på tur til den vi har nå. De syntes det var så kaldt og isete, så de avlyste hele turen. Da tok heller den nye barnehagen turen til dem da Heh, noen barnehager har litt vanskeligere for det enn andre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.