Gå til innhold

Regler for samarbeidsutvalg?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Jeg forsøker å finne en lovtekst, eller noen regler - en forskrift kanskje, for hvordan et samarbeidsutvalg i barnehagen skal fungere. Hva de skal gjøre, hvor ofte de skal møtes - sånne ting.

Noen som vet hvor jeg kan finne det? Eller som har det?`

Jeg er altså ikke på jakt etter synsing og mening - men loven, eller reglene, som kan dokumenteres :)

Skrevet

Jeg kan sende det til din dol-msn. Altså hva vår barnehage skriver om den saken.

Skrevet

Det finnes ingen lover om dette.

Joda det gjør det.

Pkt. 1. Er at alle må samarbeide.

Skrevet

Joda det gjør det.

Pkt. 1. Er at alle må samarbeide.

Alle må klø seg i rompa og skrike "varsku her!"

Skrevet

Jeg har sendt for lenge siden. Jeg har adressa di etter en fuktig påskenatt for noen år siden da vi var flere som chatta med våre dol-msn ;)

Hvis du ikke får til å åpne vedlegget sender jeg link til hjemmesiden, så ser du hva barnehagen skriver om vedtekter, osv. Jeg vil ikke legge det ut her.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har sendt for lenge siden. Jeg har adressa di etter en fuktig påskenatt for noen år siden da vi var flere som chatta med våre dol-msn ;)

Hvis du ikke får til å åpne vedlegget sender jeg link til hjemmesiden, så ser du hva barnehagen skriver om vedtekter, osv. Jeg vil ikke legge det ut her.

Får den ikke opp - gidder du sende linken? Hvis ikke kan du bare lime inn teksten i mailen :)

Skrevet

Da jeg satt i SU etterlyste vi det flere ganger, men styreren i barnehagen klarte ikke å finne det.

Persille1365381127
Skrevet

Da jeg satt i SU etterlyste vi det flere ganger, men styreren i barnehagen klarte ikke å finne det.

Nei, det er ikke så rart - for det klarer ikke jeg heller...

Jeg finner bare reglene for "europeiske samarbeidsutvalg", men det blitt litt for høytflyvende...

Skrevet

Får den ikke opp - gidder du sende linken? Hvis ikke kan du bare lime inn teksten i mailen :)

Jeg prøvde først å klippe ut og lime inn. Klippe ut gikk greit, men å lime inn var helt umulig.

Jeg sender deg en link til vår barnehage :) Der står det en god del om hva barnehagen legger vekt på.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg prøvde først å klippe ut og lime inn. Klippe ut gikk greit, men å lime inn var helt umulig.

Jeg sender deg en link til vår barnehage :) Der står det en god del om hva barnehagen legger vekt på.

Supert, takk :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg ser at dette er det samme som vi har, sånn omtrent - men det er noen som mener det er klare regler for dette da. Og de har jeg ikke klart å finne...

Skrevet

Jeg ser at dette er det samme som vi har, sånn omtrent - men det er noen som mener det er klare regler for dette da. Og de har jeg ikke klart å finne...

Da kan de som ikke er enige hoste fram disse klare reglene :o)

Persille1365381127
Skrevet

Da kan de som ikke er enige hoste fram disse klare reglene :o)

Heh, det er det jeg også tenker på :)

VELDIG fin side btw!!

Skrevet

Heh, det er det jeg også tenker på :)

VELDIG fin side btw!!

Jeg ser på kommunen sin side om barnehagene:

"Samarbeidsutvalget skal bestå av to representanter fra foreldrene, to fra de ansatte og en fra eier."

Ja, de har en kjempeflott side :) Nå må en ha passord for å komme inn på bildene. De tar utrolig mange bilder, så vi ser hva barna har gjort i løpet av uka. Det synes jeg er veldig kjekt.

De to eldste gikk i en annen barnehage, så vi har litt å sammenligne med. F eks sa en gang eldstedatteren min "De er jo på turer hele tiden. Da jeg gikk i barnehagen og vi skulle på tur, så gikk vi rundt barnehagen" ;)

En gang skulle gamlebarnehagen vår gå på tur til den vi har nå. De syntes det var så kaldt og isete, så de avlyste hele turen. Da tok heller den nye barnehagen turen til dem da ;)

Skrevet

5. Samarbeidsutvalgets sammensetning og funksjon.

Eierne og foreldrene velger en representant hver (med vararepresentant) til barnehagens samarbeidsutvalg. Representantene velges for et år av gangen. Samarbeidsutvalget konstituerer seg selv. Samarbeidsutvalget skal være samarbeids mellom foresatte og eiere. De som sitter i samarbeidsutvalget har taushetsplikt på lik linje med de ansatte i barnehagen jfr. Barnehagen §16.

Barnehagens eiere innkaller til første møte innen utgangen av oktober måned. Det skal føres møtebok.

Samarbeidsutvalget skal be om foreldrerådets syn i saker som må anses særlig viktig for de foresatte.

Samarbeidsutvalget skal ikke behandle personalsaker.

Samarbeidsutvalget skal ikke behandle saker som gjelder det enkelte barn.

Samarbeidsutvalgets oppgaver vil være saker som gjelder barnehagens daglige drift. Dvs. føre tilsyn med at virksomheten drives i samsvar med gjeldende mål, regler og retningslinjer for barnehagen, utformet lovverk, vedtekter og rammeplanen. Samarbeidsutvalget har et særlig ansvar for barnehagens indre forhold, dvs. forhold som knytter seg særlig til det daglige livet i barnehagen. For eksempel planer for virksomheten, tilstelninger, dugnader m.m.

Samarbeidsutvalget skal godkjenne årsplanen for barnehagens virksomhet.

Samarbeidsutvalget skal ha minimum to – 2 - møter i året.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg ser på kommunen sin side om barnehagene:

"Samarbeidsutvalget skal bestå av to representanter fra foreldrene, to fra de ansatte og en fra eier."

Ja, de har en kjempeflott side :) Nå må en ha passord for å komme inn på bildene. De tar utrolig mange bilder, så vi ser hva barna har gjort i løpet av uka. Det synes jeg er veldig kjekt.

De to eldste gikk i en annen barnehage, så vi har litt å sammenligne med. F eks sa en gang eldstedatteren min "De er jo på turer hele tiden. Da jeg gikk i barnehagen og vi skulle på tur, så gikk vi rundt barnehagen" ;)

En gang skulle gamlebarnehagen vår gå på tur til den vi har nå. De syntes det var så kaldt og isete, så de avlyste hele turen. Da tok heller den nye barnehagen turen til dem da ;)

Heh, noen barnehager har litt vanskeligere for det enn andre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...